Wat is het slimste(vuurwerk)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Wat is het slimste(vuurwerk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 13:44

Wie heeft er een idee hoe ik dit het beste kan oplossen.
Met oud&nieuw

Normaal zette ik ze op stal met de bovenluiken dicht en deed ze een uurtje erna open.Gemini lag vorig jaar gewoon in zijn stal.

Maar nu staan er inmiddels 2 bij.En staan de deuren dag en nacht open.
Ze staan 2 aan 2 en hebben ieder een eigen stukje bij wei een stal

*optie 1 : 2 ervan op stal zetten en 2 ervan iedere op hun eigen stuk onder het afdak.Met de draden dicht dat ze niet de wei op kunnen.
*optie 2 : de stallen open laten en de draden onder het afdak dichtdoen.Zodat ze zelf in de stal kunnen of onder het afdak kunnen.Maar niet de wei op. ze staan dus met zijn 2en op 1 stukje.
*optie 3 : de stallen open laten en het afdak ook open zodat ze de wei op kunnen gaan.Dat ze dus de ruimte hebben.

Wat is nou het slimste??

Soraya staat samen met dolly. Soraya is de baas. En is een echte zenuwpees.ALs ze een knal hoort wil ze alle kanten op rennen en doet dan nogal druk in de stal.Dolly kijkt er niet echt van op.En dolly heeft bij de andere baas toen dacht ik buiten gestaan.

Shadi en Gemini staan samen.Zijn ook 2 stresskippen. Wel iets minder dan Soraya.Maar hun laten dr eigen opfokken door haar.
Shadi heeft nog maar 1 x vuurwerk meegemaakt.

Verder hebben Soraya en Gemini altijd binnen gestaan ermee.

Zit echt te twijfelen wat nu het slimste is.
Ben bang dat ze door de draden gaan ofz.

Iemand tips?

Kirs_86

Re: Wat is het slimste(vuurwerk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:51

ik denk dat je gewoon zo moet laten zoals t nu is alleen wat extra hooi of voer geven voor 12en, zodat ze even afgeleid zijn, als je namelijk alles dicht doet en ze raken dan in paniek kan je meer schade veroorzaken, dit verschild natuurlijk wel per paard Knipoog

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 13:56

Op dit moment is het afdak open.Maar toen het een paar weken geleden zo slecht was en nat heb ik de draden daar dicht gedaan.
Verder Krijgen ze onbeperkt hooi dus dat hebben ze altijd.
Kuil mogen ze eventjes niet en brokken mogen ze nu maar een beetje van.Zijn nu namelijk 3 van de 4 ziek.

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 15:54

hmmz, ja ik heb zelf geen paarden dus ik zou anders ook niet zo gouw weten hoe en wat, hoop dat je een goede oplosing vindt,

Diioran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:58

Aniron schreef:
ik denk dat je gewoon zo moet laten zoals t nu is alleen wat extra hooi of voer geven voor 12en, zodat ze even afgeleid zijn, als je namelijk alles dicht doet en ze raken dan in paniek kan je meer schade veroorzaken, dit verschild natuurlijk wel per paard Knipoog

ja dat is denk ik ook het best want al je ze opeens naar binnen doet (alls je dat nooit doet) denken die paarden ook van wat is er nou aan de hand en raken ze meschien al van de andere situatie in paniek

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 22:02

Alleen een paar van die dingen zijn ze dus al aan gewend.zzo staan ze normaal ook welis.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:15

Gewoon laten zoals het nu is!
En je zegt het zelf al ze hebben de hele dag door hooi Knipoog
prima toch?!