Wie scheert zijn pony in de zomer? We willen misschien dolly scheren in de zomer.Ze is echt een teddy beer en in de zomer heeft ze nog een dikke vacht. Is het slim om dr dan te scheren?En groeit dr haar dan normaal aan?Dat ze in de winter weer zonder deken buiten kan staan in een uitloopstal? En kan ze in de zomer dan dag en nacht buiten? We wilde dr eerst nu nog scheren omdat ze zoveel zweet met werken.Maar dan zou ze dus met een deken moeten staan en mevrouw rolt dus ookal in plassen water.Vandaar dat we het waarschijnlijk nu niet doen.
Als de veulens bij ons, die te dik in de vacht zitten, naar de keuring gaan, scheer ik ze ook. Ze hebben er totaal geen last van, haar groeit ook weer mooi aan voor de winter. Ze staan alleen wel snachts binnen wanneer ze geschoren zijn.
verhaart je pony dan wel voldoende? de meeste paarden die hoef je in de zomer echt niet te scheren..
Ik zou het niet weten. Want heb ze pas sinds oktober.Maar toen stond ze wel in de buurt en ging dr welis wat geven.Ze had dus een vacht die shadi als wintervacht heeft. is een kruisinge shet x welsh x ijslander.
KLopt het dat het al een vrij ouden pony is ? Doe in het eten een klein beetje lijnzaadolie elke dag dit is goed voor de vacht gaat glimmen en het is heel goed voor ze ook als ze koliek gevoellig zijn probeer het maar je kan het kopen gewoon in een paardenwinkel
Ze is eigenlijk hartstikke jong ze is 4 jaar. veel kan ik niet over dr eten doen want ze is op dieet.Onbeperkt hooi en 2 wortels en 1 handje brokken. voor haar is het waarschijnlijk wel dr normale zomervacht.
In oktober kunnen ze al een behoorlijke wintervacht gemaakt hebben hoor! Kijk het gewoon even aan, zijn ze als het warm wordt nog steeds dik in het haar, dan kun je altijd nog gaan scheren.
in oktober waren ze bij mij alle 4 nog in zomervacht.deze pony stond paar meter erderop en had in de zomer ook dik haar.vandaar...en toen stond ze te nixen.Nu is ze aan het werk en zweet ze redelijk snel...
Ik ga mijn pony echt niet in de zomer scheren, alleen in november. In de zomer heeft mijn pony geen dikke vacht en verhaart hij dus vind ik het onnodig.