Wat hebben jullie betaald om je E rijbewijs te halen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Wat hebben jullie betaald om je E rijbewijs te halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 00:45

Zie titel....

Hadden jullie een 1 dags cursus, of meerder lessen?

finn2003

Re: Wat hebben jullie betaald om je E rijbewijs te halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 10:08

mijn baas betaalde voor mij, dus ik had mazzel. Normaal kostte het iets van 450 euro voor een 1 daagse cursus met diezelfde dag direkt examen. Heb hem ook in 1 dag dus gehaald. Voorwaarde is wel dat je met een trailer en bus overweg kunt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:44

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:07

kostte 595 euro. Baas betaalde BTW.. Dus uiteindelijk kostte t me ongeveer 400 euro! Is op mn B rijbewijs na t beste papiertje da ik ooit heb gehaald!!
Ik heb 10 uur gelest en een examen. * dat was een pakket*

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:16

Niets. Zat er toen ik mijn rijbewijs haalde automatisch bij. Tegenwoordig hoef je ook geen extra rijbewijs te halen. Als je je niet zeker voelt met een aanhanger achter de auto kun je toch alsnog een paar lessen nemen, maar examen hoeft binnenkort niet meer.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:19

Ja?
Ik hoorde juist dat aanhanger compleet van t B rijbewijs afgaat, en je dus per definitie een E rijbewijs moet hebben om met een aanhanger te mogen rijden Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:21

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:22

Ik hoorde idd ook dat iedereen in de toekomst een E-rijbewijs moet hebben, en terecht!
Ik heb eerst geprobeerd om E op 1 dag te doen, dat is helaas niet gelukt. Uiteindelijk nog 5 extra lessen gehad en toen wel geslaagd.
Vond de lessen erg leerzaam.

Weet niet meer wat ik betaald heb, ik denk dat ik iets van 500 euries kwijt was incl. examen (was in 2002).
Laatst bijgewerkt door Mies7 op 27-12-06 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:23

Maar is dat de Nederlandse slinger die ze eraan hebben gegeven, of komt dat uit Brussel?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:24

is idd een heel oud topic. Weet dat rond die tijd idd sprake was van wel of niet halen van rijbewijs. Heb t nl in juli vorig jaar zelf gehaald, omdat nl toen toch een theorie examen en al wou invoeren..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 21:47

ik hoorde van de trailer boer dat het totaal gewicht max. laadvermogen aanhanger plus auto, omhoog gaat van 3500 naar 4800, maar dat je met een B rijbewijs nog steeds niet een trailer met max. laadvermogen hoger dan ledig gewicht auto mag rijden....

maar als ik deze geruchten zo hoor, wacht ik toch nog maar even met mijn E halen geloof ik Clown

Ik heb nu een 2 paards trailer gekocht met max. laadvermogen van 1430 kg en de auto weegt 1395 kg (mijn vorige trailer was 1300 kg), dus ik denk dat ik m maar laat terugkeuren Clown

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 09:37

het gerucht dat ik heb gehoord is dat in de nabije toekomst iedereen met een aanhanger van meer dan 750 kg MTM (dus alles met een eigen kenteken) ook voortaan rijbewijs E moet hebben

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 09:44

cissy schreef:
het gerucht dat ik heb gehoord is dat in de nabije toekomst iedereen met een aanhanger van meer dan 750 kg MTM (dus alles met een eigen kenteken) ook voortaan rijbewijs E moet hebben

Dit is ook wat ik de laatste tijd gehoord heb. De geruchten dat E wordt afgeschaft zijn al weer een tijdje geleden. Als ik denk in de trend die er meestal uit Europa komt, komen er eerder regels ( en kosten ) bij dan dat ze er af gaan. Ik heb dan ook maar snel mijn E gehaald deze zomer!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:05

Cassidy schreef:
Niets. Zat er toen ik mijn rijbewijs haalde automatisch bij. Tegenwoordig hoef je ook geen extra rijbewijs te halen. Als je je niet zeker voelt met een aanhanger achter de auto kun je toch alsnog een paar lessen nemen, maar examen hoeft binnenkort niet meer.

Nou ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt maar het wordt juist alleen maar strenger binnenkort. E wordt straks net als Motorrijbewijs verdeeld in catagoriën dus gaat je dubbel zoveel centjes kosten als je met een zware combinatie de weg op wilt.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:00

Ik heb 1,5 jaar geleden bij een rijschool in Zaandam een dagcursus gedaan. Was een aanbieding voor 349 euro. Ik had geen ervaring met het rijden met aanhanger en ben in 1 keer geslaagd. Ik moest het zowiezo halen omdat we een bus hebben (en dan zit je met laadvermogen zowiezo snel hoog).

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:26

Ik was net geen 500 euro kwijt voor zo'n dag curcus. De ene dag lessen, de volgende dag afrijden.