Knavia schreef:Ifor-Williams is inderdaad de beste investering.
2-paards trailers hebben een betere wegligging dan een gelijkwaardige 1 1/2-paards (1-paards wordt nagenoeg niet meer gemaakt) maar als je steeds maar één paard vervoert dan krijg je een ongelijkmatige belasting (je paard zet je immers bij voorkeur aan dezelfde kant als de bestuurder van de auto, dus links).
Ik zit rechts te sturen, wat nu?
Knavia schreef:Eenassige trailers komen toch bijna niet meer voor (dat was althans 14 jaar geleden al?). Het enige voordeel van een éénasser is dat het eigen gewicht van de trailer wat lager is, maar de wegligging is veel minder en het is zeer zwaar voor de schokdempers van je auto. Goh, dat Westafalia die nog maakte.
Wat jij bedoelt is dat de triangels van Westfalia aan één balk gemonteerd zijn. Dat doen ze tot op de dag van vandaag. Mijn oude Westfalia (1984) heeft twee balken waar de triangels aan zitten. Een Westfalia heeft namelijk geen assen, maar een onafhankelijke wielophanging, zoals bij een auto. Het rijgedrag an deze trailers is prima en ze geven GEEN overmatige belasting aan de auto.
Knavia schreef:Mijn Ifor heeft een een voorlaadklep, i-d-e-a-a-l! Geen paarden die keihard de trailer achter uitschieten, je kan de vervelendste paarden in je eentje lossen (immers: klep neer, touw los vooraan, stang los en hup eruit) en bij warm weer op de wedstrijd (en een braaf paard) de voorlaadklep naar beneden voor optimale verfrissing. En de aluminium kap is volledig onderhoudvrij (af en toe mos eraf met de hogedruk) en weerkaatst het ergste zonlicht.
Ehm, hoe vaak moet ik nog zeggen dat aluminium NIET onderhoudsvrij is? Iedereen roept dat maar, iedereen laat zich daarover de meest idiote fabels wijs maken, maar ondertussen durft geen hond naar mijn aluminium Land Rovers te komen kijken om te zien wat ijzer met alu doet!
Dat Ifor verder een goede trailer is, ben ik met je eens. Als ik die Westfalia niet had gekocht (als wrak voor minder dan weinig), dan was er een Ifor gekomen.