Ruitermes

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Ruitermes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 14:02

Er zijn verschillende zakmessen die onder de naam ruitermes worden aangeboden. Sommige erg fraai, andere als multi-gereedschap. Helaas nooit met een inklap-blokkering en evenmin degelijk of pratisch.

Als aanhanger van minder = meer, geloof ik niet in het meezeulen van spullen doch zowel een goed (zak)mes als een hoefpik zijn zelfs in mijn ogen zowat onmisbaar. Ideaal als het een praktische combi zou kunnen zijn, want flutspul is alleen maar zinloze ballast.

Via een wonderlijke omweg heb ik een degelijk ding op de boerderij gekregen. De leverancier is worldknives.com
Het heeft een robuust handvat met stevig, stoot- en valbestendig rubber om een solide rvs-mechanisme.

- Het mes is uitgeklapt ECHT goed geblokkeerd en heeft op de fuerte (forte) een gekarteld stukje waardoor het snijdt en zaagt. Het rvs-blad is niet gehard of van carbonstaal dus kan aardig wat misbruik hebben. De prijs daarvoor is dat je het snijvlak regelmatig even moet aanzetten.
- De stevige hoefpik heeft een fijne vorm die niet per ongeluk te diep in de straalgroef kan steken en aan de basis een haak voor kroondoppen.

Geen gelikt hebbeding, wel praktisch, veilig en bedoeld om een leven lang te gebruiken.
Ook inclusief verzendkosten, accijns en BTW is het waar voor het geld.

DIT is het éérste product wat ik op mijn site zou willen verkopen! De communicatie met de inmiddels gevonden fabrikant verloopt echter nog wonderlijker dan de verzendweg was. Uiteindelijk echter zijn de messen toch hier gekomen dus ik hou hoop Haha!

Afbeelding
Afbeelding

Veel buitenrij-plezier ermee Haha!

HC

Huertecilla

Re: Ruitermes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 13:01

Kursus hoefpikken met ruitermes

1. uitleg bij Arabella voor

Afbeelding

2. samen doen

Afbeelding

3. zelf proberen

Afbeelding

4. uiteindelijk helemaal zelf achter bij Sancha

Afbeelding

Prima ruitermes Knipoog

HC

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:19

ga je dit ruitermes zelf verkopen? (of lees ik hier overheen)
en hoe duur word het .. lijkt me nl wel makelijk mes

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 13:29

darkmoona schreef:
ga je dit ruitermes zelf verkopen? (of lees ik hier overheen)
en hoe duur word het .. lijkt me nl wel makelijk mes

Zijn 32.99$ ex. verzenden + invoer via worldknives.com (USA).

Als ik ze ga verkopen meld ik dat op de daarvoor bestemde afdeling van Bokt.

HC

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:38

Het is wel handig ik heb zelf nog geen mes.Ik denk toch dat ik er 1 ga aanschaffen.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:00

Heb er al een van de Lidl voor €5,- Tong uitsteken dus ik ben al voorzien

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:09

Ook in het assortiment van de bekende zwitserse messen Victorinox,die rode,zit een mes speciaal voor de ruiter.
Hierin een hoevenkrabber,mes,pincet,tandenstoker,zaagje en kurketrekker.
Geloof verkoop iets van 27.50.

Groet Dagmach

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:12

jesse_rulez schreef:

En hoe vaak heb je hem al gebruikt? Want als je een mes hebt wat je niet gebruikt en alleen maar in de kast ligt is zelfs 5 Euro te veel Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 09:04

Ik geloof dat een paar mensen hier de kern missen.
Victorinox bv. is een gevaarlijk mes. Zit geen vergendeling op.

Ik rij duizenden kilometers per jaar door de bergen en neem vrijwel niets mee. Alleen een echt goed mes en een hoefpik. Nu neem ik alleen dit ding mee.

Het is weer het bekende verhaal over kwaliteit en kwaliteit is het voldoen aan de verwachte functionaliteit.
Als voor een ruiter een combi-mes van Loesdoe voor 9.95 aan de eisen voldoet, dan is dat de goede keuze.
Als een ruiter een nagelvijltje belangrijker vindt dan een stevig blokkeerbaar lemmet, dan is Victorinox de goede keuze.
Voor wie funcionele eisen stelt is dit wellicht een goed alternatief.

HC

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 09:16

Huertecilla schreef:
Als een ruiter een nagelvijltje belangrijker vindt dan een stevig blokkeerbaar lemmet, dan is Victorinox de goede keuze.

Tjee, je kunt wel zien dat jij een man bent...
Weet je wel hoe vervelend het is als je een nagel inscheurt Tong uitsteken

Een goed mes vind ik zelf erg belangrijk, vooral als we gaan mennen.
Zelf gebruik ik altijd het legermes van Albert, er zit geen officiele hoevenkrabber in maar wel een ander "ding" waarmee je makkelijk steentjes uit de hoeven kan wippen.
Met de blokkering heb ik eigenlijk nooit problemen gehad.
Geen flauw idee wat de fabrikant is, volgens mij kreeg vroeger iedere soldaat standaard zo'n ding (helemaal van rvs met een print van kleine blokjes met het jaartal erin).

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:45

Die heb ik hier ook liggen Lia_ werkt idd erg goed Ja maar idd geen blokkering maar ik heb nog niet meegemaakt dat dat ding ineens dichtklapt, zou natuurlijk zo kunnen gebeuren. Die HC heeft vind ik een mooi functioneel ding.

Ik heb het mes altijd in mijn zak zitten, ook nog nooit nodig gehad maar stel dat je in een situatie komt dat je hem nodig hebt en je hebt niets bij je.....ik vind dan niets te duur hoor (heeft die van mij dan niets gekost maar das ook maar een mazzeltje, overgehouden uit een vorige relatie Haha! )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 15:40

Er logeert nu een ruiter bij ons wiens vingertop er weer aangenaaid is na een dichtklap-ervaring. Een mes klapt nl. alleen dicht als je er kracht mee zet (in de lengteas). Ikzelf heb er niets mee geamputeerd doch me wel 4-hechtingen-fors in de vingers gesneden. Dat overkomt me geen tweede keer Pling
Voor mij is het een basisvoorwaarde bij élk inklapbaar mes dat het alleen in kan klappen wanneer dit de bedoeling is.
Bovengenoemde ruiter heeft er drie besteld trouwens, samen met mijn bestelling mee.

HC

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:42

Getver, zo'n dichtklap ervaring, brrrrr. Maar idd wat je zegt, het is natuurlijk wel logisch dat dat ding dicht kan klappen als je kracht zet, toch zo gek nog niet zo'n inklap blokkering.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 22:30

Huertecilla schreef:
Bovengenoemde ruiter heeft er drie besteld trouwens, samen met mijn bestelling mee.

En met succes uitgedeeld ondertussen Haha! Prima geschenk in deze tijd van feestelijkheden OK dan! Mijn lief is er helemaal weg van. Of hij het ooit echt gebruikt maakt zelfs niet uit, maar het gaat zeker aan zijn riem hangen Knipoog Mannen en messen...
@ dichtklappen: dat ben ik met dat aangenaaid vingertopje, brrr ik krijg er zelf nog rillingen van. Leve de spoedafdeling Vork

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:09

jesse_rulez schreef:

idd die heb ik ook gehaald. *LOL*