Beweging als IK even niet mag rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

901823

Beweging als IK even niet mag rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 10:12

Hallo,

Ik mag eventjes niet rijden wegens ziek zijn. Als ik me teveel inspan kan ik naar het ziekenhuis aan allemaal apparaten en als ik het niet bijhoud of er niks aan doe, kan ik er zelfs dood aan gaan Boos!

Maar... graag wil ik wél mijn pony beweging geven of iets met m doen. De vraag is alleen wát?! VD doe ik al, ik zoek iets wat hij leuk vind, maar ook wel wat van zn energie vraagt,

Weten jullie iets?

Ik kan hem longeren, met longeersingel, lange lijnen. Maar eigenlijk zoek ik nog iets anders dat ik kan doen.

Groetjes!

Anoniem

Re: Beweging als IK even niet mag rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 10:15

Vrij laten springen, wandeling en paard meenemen aan touwtje, bijrijder zoeken die ook een keer of zo in de week rijdt.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 10:24

Vrijlaten springen, oke. Ik heb hindernissen: maar hoe pak ik het aan. Neer zetten (hindernissen) en met hulp van bijv. zweepje erover heen krijgen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 15:08

Yeah right, zo moet je dat dus niet aanpakken. Als je gaat vrijspringen hoort daar voorbereiding aan vooraf te gaan, je hoort voor een gang te zorgen waar het paard door moet lopen richting de hindernis, want als ze via het vrijspringen doorkrijgen dat ze er langs kunnen ipv er overheen heb je ook een probleem om het onder het zadel weer goed te krijgen. Bovendien moet je altijd met meerdere mensen zijn.

Ziehier wat foto's hoe je het vrijspringen aan moet pakken. Stevig hindernis en een gangpad naar de hindernis toe. Desnoods met behulp van bouwlint.

http://www.pferdehof-ruhnau.de/images/frei-spr-2.jpg

http://www.pferdehof-ruhnau.de/images/frei-spr-1.jpg

In dit topic vind je ook een filmpje met een stukje vrijspringen:

viewtopic.php?f=10&t=694966

Zie filmpje aan het eind van het eerste bericht.

Van boven gezien hoe dat gangpad er uit hoort te zien.

Afbeelding

En je kunt ook laten springen aan de hand.
Afbeelding

Persoonlijk zou ik aan grondwerk doen, je zult er van staan te kijken hoe je je paard daarmee kunt gymnasticeren, en hoeveel energie dat van hem kan vragen.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 23:22

en mocht het je niet lukken, een plek zoeken waar je paard lekker in de wei kan rondbanjeren. dan zal hij er echt niks van lijden als je een tijdje wat minder tijd voor hem hebt!

Mieschelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 13:06

ik heb ook wel van die spelletjes met mn verzorgpaard gedaan, zoals een stukje lopen en stilstaan en hem belonen als hij/zij ok stil gaat staan,,. je pony stil laen staan met het touw heen en weer gaan waarop hij moet reageren door naar achter te lopen en zo kan je nog van alles bedenken.. het kost het paard toch energie omdat hij contstant geboeid meot blijven .
ik hoop dat je er wat aan hebt! Tong uitsteken

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-06 17:54

Cassidy schreef:
Yeah right, zo moet je dat dus niet aanpakken. Als je gaat vrijspringen hoort daar voorbereiding aan vooraf te gaan, je hoort voor een gang te zorgen waar het paard door moet lopen richting de hindernis, want als ze via het vrijspringen doorkrijgen dat ze er langs kunnen ipv er overheen heb je ook een probleem om het onder het zadel weer goed te krijgen. Bovendien moet je altijd met meerdere mensen zijn.

Ziehier wat foto's hoe je het vrijspringen aan moet pakken. Stevig hindernis en een gangpad naar de hindernis toe. Desnoods met behulp van bouwlint.

http://www.pferdehof-ruhnau.de/images/frei-spr-2.jpg

http://www.pferdehof-ruhnau.de/images/frei-spr-1.jpg

In dit topic vind je ook een filmpje met een stukje vrijspringen:

viewtopic.php?f=10&t=694966

Zie filmpje aan het eind van het eerste bericht.

Van boven gezien hoe dat gangpad er uit hoort te zien.

-plaatje-

En je kunt ook laten springen aan de hand.
-plaatje-

Persoonlijk zou ik aan grondwerk doen, je zult er van staan te kijken hoe je je paard daarmee kunt gymnasticeren, en hoeveel energie dat van hem kan vragen.

Over dat springen: Tuurlijk! Zo heb ik het gedaan, anders is het inderdaad niet echt handig... Tong uitsteken

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:55

Wiesje schreef:
en mocht het je niet lukken, een plek zoeken waar je paard lekker in de wei kan rondbanjeren. dan zal hij er echt niks van lijden als je een tijdje wat minder tijd voor hem hebt!

helemaal mee eens Ja