Merrie zeer zuur tegen andere paarden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Prince

Merrie zeer zuur tegen andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 21:50

Mijn merrie is altijd al wat zuur tegen andere paarden geweest met rijden (mn oren echt plat ed). Maar de laatste tijd is ze met het maken van buitenritten echt puur chagrijnig tegen de andere paarden (ruinen). Ze slaat naar achter als ze te dicht achter haar komen (naar haar gevoel) en met naast elkaar rijden loop ze ook bijzonder zuur te doen. Toen haar veulen nog niet gespeend was, was ze met buitenritten veel liever.

Zou dit misschien een hormonenkwestie zijn ? Is het op de een of ander manier met een supplement ofzo op te lossen ? Of kan het opgelost worden door haar echt aan te pakken als ze weer gaat slaan ?

O'ja, juist tijdens haar hengstigheid is ze vreselijk lief tegen ALLE andere paarden Haha!
En tegen mensen is ze ook altijd lief Knipoog

Oamaru

Re: Merrie zeer zuur tegen andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:14

apart. Je zou homeopatische troepjes kunnen proberen, bij de 1 is het een wereld van verschil. De ander is het geldverspilling. Gewoon uitproberen Lachen

(bij de paardendrogist hebben ze dat volgens mij)

kelcy

Re: Merrie zeer zuur tegen andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:21

mijn merrie is ook zuur tegen andere paarden ruin merrie maakt niet uit ze wil gewoon afstand bewaren doenze dat niet kunnen ze een hap verwachten
ook met rijde wil ze graag voldoende afstand bewaren maar slaan zal ze niet doen alleen heeeeeeeel boos kijken
nou ja ik heb geen tips voor je alleen die van mij werd minder door het meer te doen dus vaker met andere paarden naast elkaar te poetsen en te rijden Lachen het gaat nu best redelijk
suc-6