volgende week 1e lessen E rijbewijs....tips??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_fjord

volgende week 1e lessen E rijbewijs....tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 17:51

Ai ai Haha! dat gaat snel!
volgende week heb ik mn eerste lessen voor mn E rijbewijs. Gelijk 4 uur achter elkaar.

Hebben jullie tips voor me? ben echt benieuwd hoe het zal gaan. Heb al wel wat geoefend met mn vader ernaast, maar dat achteruitrijden op de spiegels... drama. Hopelijk krijg ik het onder de knie met de lessen..

Keukenkast

Re: volgende week 1e lessen E rijbewijs....tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:52

Haha je moet er niet teveel bij nadenken! Gewoon op je gevoel rijden. Dat is mijn beste tip.

Als je af moet rijden kun je het gewoon, dus dan geldt ook zeker; gewoon rustig blijven rijden! Succes!!

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:02

ik vond dat achteruit rijden met spiegels ook een drama, maar door een foefje van de rij instructeur is het eigenlijk heel simpel.
Je kijkt regelmatig in je linker en rechter spiegel, en als je recht achteruit wilt, maar de aanhangwagen gaat scheef, stuur je naar de kant waar de aanhangwagen naar toe gaat, zo corrigeer je hem, en ga je weer recht.
Dus sturen naar de kant waar de aanhangwagen naar toe gaat.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:06

he dat is een super tip dit moet ik onthouden

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:19

tegen mij zeiden ze ook van alles, tegensturen e.d. Maar daar raakte ik echt van in de war. En met wat die instructeur zei, onthoud ik het goed, en het werkt nog ook! Hahaha.

Gr.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:51

Wen je er nu al vast aan dat je bij het afslaan kijkt naar het uitzwenken. (Dat je dus niet afslaat als net de bus op de andere rijbaan langskomt!)
Niet dat je gewone auto zonder aanhanger daar last van heeft, maar dan ben je er maar vast aan gewend.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:03

ja en er ook alvast aan wennen dat je, als je wilt afslaan al ruim van te voren gaat kijken of er niets op de fietspad rijd, zodat als je afslaat je langzaam kan doorrollen, zonder stil te staan, en als je dan toch moet stilstaan vooral NIET indraaien omdat je dan niets meer ziet in je spiegels.
Dus ruim van de voren kijken en de combinatie recht houden.
Tip van Margreet is ook heel belangrijk!

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 07:30

Ik ben 2x gezakt omdat ik al een tijd zonder rijbewijs reed (met zwaardere auto dan trailer + laadvermogen en minder dan 3500 kg totaal) met trailer en paard. Dat betekende dat ik echt rustig reed, en dat is met je E-rijbewijs niet de bedoeling. Althans, ik moest echt gas geven van mijn instructeur en voor mijn gevoel veel te hard door de bochten. Weliswaar ligt er een blok beton achterin i.p.v. een paard, maar toch kon ik het niet omschakelen. Hou dus goed in de gaten dat je met beton rijdt en niet met een paard, want ze lieten mij daar 2x op zakken. Veel succes!

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 10:58

Goh wat een goede tips! zal er goed aan denken! Haha! Gelukkig ben ik niet de enige die het moeilijk lijkt/vindt...

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 13:37

nou vanmorgen 4 uur les gehad, en het viel me reuze mee gelukkig! Het rijden ging eigenlijk best goed. Wel even wennen natuurlijk. En bochtjes achteruit geoefend en recht achteruit rijden. Dat ging wel goed. Moest ook achteruit parkeren tussen 2 paaltjes, dat was minder.... haha. Maar goed, het ging aardig!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:13

heej super joh de kop is eraf! En nu goed oefenen met kijken als je gewoon in de auto zit Haha! .