Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Sindsdien sleurt ze me niet meer mee, neemt niet weg dat ik het nog wel moet onderhouden, ze blijft het nog steeds af en toe proberen. Alleen is nu ''nee'' voldoende met een slap hangend touw.. 
sheela schreef:in plaats van een halster een hoofdstel indoen. Kan ze moeilijker eten met een bit in. hoewel sommige paarden ook doorgaan met kauwen, ook al hebben ze een bit in. Stevig doorlopen en geen kans geven om te eten.
alleen dan gaat ze ineens keihard (dribbelen en dan met der hoofd naar de grond) ik heb vrijdag met hoofdstel gewandeld, dat ging een stuk beter
Eten doet ze maar in der eigen tijd.

loveamira schreef:ik heb mijn paard op een gegeven moment heel hard aan gepakt! ze renden gewoon naar een stukje gras en dan smoel in het gras en dan kreeg je haar pas weg als zij uitgegeten was. toen heb ik me voet onder haar mond geschoven en me voet met volle kracht omhoog gebract! sins dien doet ze het noooit weer!

Angs16 schreef:De reden waarom ik met hoofdstel en hengstenketting... vooral op de weg heb je dan net iets meer te vertellen.

Angs16 schreef:Jou conclusie is wel erg gemakkelijk
Maar denk dat gerust, ik weet gelukkig wel beter..
Jij kan mij niet vertellen.. dat als je paard schrikt en weg wil.
Jij nog alles over je paard te vertellen hebt
En als je paard het gewend is van een vorige eigenaar, is het idd best moeilijk af te leren...

Angs16 schreef:Beetje rare vergelijking...
Het gaat hier over wandelen, niet over rijden.