Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Het paard/de pony dient te zijn opgetoomd met een deugdelijk, goed passend en in behoorlijke staat van onderhoud verkerend engels, of hierop lijkend, (dressuur)zadel, hoofdstel en bit. Het rijden met een westernzadel is niet toegestaan.
Op internationale wedstrijden is het gebruik van een dressuurzadel verplicht.
Het zadel moet voorzien zijn van ruime beugels. Vanwege veiligheidsredenen mogen de stijgbeugelriemen en/of de stijgbeugels niet aan de singel worden vastgemaakt. Het gebruik van een dekje/bontje o.i.d. over het zadel is niet toegestaan.

Fitzroy schreef:Ik vind het een lastige. In de reglementen staat wel duidelijk onder het onderdeel teugels dat er geen gebruik mag worden van lussen en/of handvaten. Onder de noemer zadels staat dit er niet bij, maar ik zou me goed kunnen voorstellen dat dit niet is toegestaan.
Voor de zekerheid kun je het beter even navragen bij de KNHS.
Fitzroy schreef:Ik vind het een lastige. In de reglementen staat wel duidelijk onder het onderdeel teugels dat er geen gebruik mag worden van lussen en/of handvaten. Onder de noemer zadels staat dit er niet bij, maar ik zou me goed kunnen voorstellen dat dit niet is toegestaan.
Voor de zekerheid kun je het beter even navragen bij de KNHS.