Attack schreef:Hallo allemaal,
ik weet niet of ik dit bericht in de goede rubriek geplaatst heb, maar kon niet zo snel een antwoord op mijn vragen vinden in al eerder geplaatste berichten, dus probeer het zo maar even.
Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie kosten per maand zijn (per paard/pony). Stalling (welke voorzieningen zijn er en wat zit er allemaal bij in of juist niet), gezondheid (wormenspuit, enten etc.) hoefsmid (bekappen en beslaan), voer ( bij gebruik van hoeveel kg per maand) etc.
Alvast hartstikke bedankt!!
Eens even denken:
Stalling incl. uitmesten, buitenbak, ruime SCHONE stal (3.5 bij 3.5 met dikke strolaag), dagelijkse weidegang( 2 ha) of paddock samen met andere paarden (zij brengen haar binnen en buiten), water, musli, hooi, en andere eten wat er tussen door kan komen zoals wortels bijv. , primitieve wasplaats, hulpzame eigenaar die af entoe komt helpen met lessen of een hoef kan bijvijlen, binnenpoetsplaats betaal ik 150.00
Hooi krijg ze wanneer ze niet op de wei staat maar in de paadock en stal staat gem 4 a 5 keer 1.5 of 2 plakken hooi .....of te wel naar behoefte en dus moeilijk een maat aan te geven. Muslie krijgt ze ook naar behoeft en is nu ongeveer een kilo per dag opgesplits in 's ochtends en 's avonds. Hierdoor zit af en toe ook nog wat basisbrok gemengd.
Wormenspuit: verschilt omdat je telkens een andere moet nemen maar is ongeveer 10.00 gemid.
Jaarlijkse inenting is 30 euro voor mij...Heb een lieve VA en geen rijkosten (tot nu toe ...afkloppen
)
Hoefsmid komt gemid in keer in de 8 weken bekappen a 35.00 (In de zomer is het vaker nodig dan in de winter omdat ze in de somet meer groeien)
ZOooo ik hoop dat je er iets mee kunt.....ben alleen erg benieuwd waarom je het wil weten als ik dat mag vragen....
Om kosten mee te verglijken????