Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

!

. *weer wat slimmer geworden
*
) dat het niet goed was,omdat het dan niet kan ademen ofzoiets.Vandaar deze vraag.En er was nog een reden maar die weet ik niet meer.. 

dierfysio schreef:mijn paard heeft onder z'n 200grams rhino-wug een HH teddy-fleece deken. daar zit beide een halve hals aan; schuurt niet.
ik vind het ideaal: als ie vies is, gaat ie mee naar huis en in de wasmachine! handig!
zometeen bij echt dikke kou krijgt hij ipv de fleece een onderdeken, die wel naar de wasserij moet. die is 350grams.
Ukster schreef:ik hoorde juist dat fleece wel kan, en wol ook wel , maar niet voor een langee tijd, omdat dat gaat branden zeg maar.
je krijgt van die afgebrande (afgeschuurde) plekken

!
?
!
Eleonoor schreef:Nooit een wollen of fleece deken rechtstreeks op de huid leggen als staldeken. Risico op scheef liggen is erg groot en daarmee de kans op kappote schoften, maar nog gevaarlijker dat een paard in de deken kan staan. Heb meegemaakt met een fleece deken (met buiksingels) dat die is komen te schuiven en de merrie erin is komen te staan met opstaan. Haar achterbeen zat klem in de deken. Met veel geduld de deken van de been kunnen afknippen en bezoek dierenarts was nodig om de snijwonden in het been te verzorgen. NOOIT NOOIT dus wollen of fleece dekens gebruiken als staldeken. Daar zijn ze niet voor gemaakt, ze zijn voor afvangen van de zweet na werken, als transport deken, maar niet als staldeken.
Tessebes schreef:Eleonoor schreef:Nooit een wollen of fleece deken rechtstreeks op de huid leggen als staldeken. Risico op scheef liggen is erg groot en daarmee de kans op kappote schoften, maar nog gevaarlijker dat een paard in de deken kan staan. Heb meegemaakt met een fleece deken (met buiksingels) dat die is komen te schuiven en de merrie erin is komen te staan met opstaan. Haar achterbeen zat klem in de deken. Met veel geduld de deken van de been kunnen afknippen en bezoek dierenarts was nodig om de snijwonden in het been te verzorgen. NOOIT NOOIT dus wollen of fleece dekens gebruiken als staldeken. Daar zijn ze niet voor gemaakt, ze zijn voor afvangen van de zweet na werken, als transport deken, maar niet als staldeken.
Wat een onzin. Iedere deken kan verschuiven, drukplekken op de schoft veroorzaken, enzovoorts. Dat heeft niets te maken met het materiaal.
Ik heb eens een keer een fleecedeken onder de regendeken van mijn paard gelegd, de volgende ochtend lag de deken helemaal achter de schouders en de schoft van mijn paard. Dit terwijl de deken dubbele borstsluitingen, kruissingels en bilkoorden had. Ik zou dus geen fleecedeken onder een winterdeken leggen, misschien voor een paar uurtjes, maar niet langer. Koop een onderdeken, die zijn niet duur.