Vraag ivm overzetten paspoort naar nieuwe eigenaar

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandje

Vraag ivm overzetten paspoort naar nieuwe eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 19:10

Twee jaar geleden kocht ik een paard dat is ingeschreven in de Britse Welsh Pony and Cob Society (paard is wel geboren en getogen in België).

Omdat paarden vanaf juli volgend jaar hier in België gechipt moeten zijn, opgenomen zijn in een centrale databank en een EG-conform paspoort moeten zetten, vond ik het tijd om het paspoort nu maar eens op mijn naam te laten zetten door het stamboek.

Ik heb het paard ineens laten overzetten naar het Belgische stamboek (dochterstamboek van het Britse).

Ik heb nog nooit een paspoort op mijn naam laten zetten, dus weet niet hoe dat normaal gaat. Maar nu had ik dus echt gedacht dat ze op die middelste pagina’s (die daar zo zijn ingenaaid) mijn gegevens gingen zetten, maar daar staat dus nog steeds bij “eigenaar” de gegevens van de fokker. Het enige dat ze gedaan hebben is een stempel gezet op de pagina “transfer of ownership” (waar de fokker had aangeduid dat ze het paard aan mij verkocht hebben) staat en een stempel gezet en stickertje geplakt bij “other society registrations”.

Is dat normaal dat ze die middelste pagina’s niet hebben aangepast?

Twee jaar geleden woonde ik ergens anders, dus daar staat nog mijn vroeger adres. In het briefje aan het stamboek had ik duidelijk aangegeven dat ik nu een ander adres heb. Dus nu staan er nog steeds nergens in het paspoort mijn correcte gegevens en dat vind ik toch wel behoorlijk vervelend.

En daar heb ik dus 70 EUR voor moeten neertellen...

cissy

Re: Vraag ivm overzetten paspoort naar nieuwe eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:50

ik denk dat je die vraag bij die instantie neer moet leggen, stamboek is niet altijd hetzelfde als de paspoort uitgevende instantie, die zijn niet altijd aan elkaar gelinkt. Je zult toch je paspoort moeten insturen naar degene die hem heeft uitgegeven en dan het verhaal nog eens vertellen. Of even bellen....

Mijn quarter staat bijv in het stamboek in de USA maar heeft een NQHA (nederlands) paspoort en dat zal het stamboek weinig tot niet boeien. Als ik ga verhuizen zal ik dus 2 adreswijzigingen moeten sturen.

Ramiro

Re: Vraag ivm overzetten paspoort naar nieuwe eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:54

Ik weet niet hoe het bij het Belgische Stamboek werkt, maar ik heb mijn paard bij het KWPN laten overschrijven naar mijn naam en toen is het bewijs van eigendom verandert, daar staat nu dus apart de fokker en de eigenaar vermeldt. Het paspoort zelf hebben ze niets aan veranderd, alleen het bewijs van eigendom. Ik denk dat cissy gelijk heeft, dat je het beste even bij de instantie zelf kunt vragen.