conditie opbouwen na een periode eruit te zijn geweest

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

07_Calimero

conditie opbouwen na een periode eruit te zijn geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 14:49

Ik kom net van mijn bijrijdpaard vandaan. Weer voor het eerst les gehad na ongeveer 1.5 jaar. Ik ben bekaf Bloos
Na nog geen 1 rondje draven moet ik alweer gaan stappen om weer op adem te komen hihi, maar goed naar mate het half uur gaat het wel steeds beter maar ik merk dat mijn conditie echt below 0 (nul), niks nada is. herkennen jullie dit en hoe zijn jullie weer op je oude niveau gekomen? Vroeger met mijn eigen paard hield ik het makkelijk 50 min vol, nou als ik dat met vandaag zou moeten vergelijken dan hadden ze me kunnen afvoeren Knipoog

Heb trouwens wel super gereden. nog geen week terug was zat er niet meer in dan rodeo ritten met het zwarte duiveltje Extreme duivel maarja het weer hielp nou ook niet echt mee.

Zesiram

Re: conditie opbouwen na een periode eruit te zijn geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:51

Je moet denk ik proberen het weer rustig op te bouwen. Als je voor jezelf aan het rijden bent, vraag je vaak toch minder. Ik herken dat wel. Misschien kan je eerst een half uur les nemen?
Ik ben na les ook bekaf, al is het alleen maar van het concentreren. Volgens mijn instructrice doe ik veel te veel, dus stiekem zou ik eigenlijk veel minder moe moeten zijn.
Doe je er nog wel iets anders bij? Dat wil vaak ook wel eens schelen kwa conditie. Anders pak je wat vaker de fiets naar stal ( maar dat is ook niet echt aan te raden met dit weer ).

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 15:18

Ja ik heb wel een fiets staan een moutainbike voor de heren met zo'n fijn zadel
maar als er een kerstslee met vier wielen voor de deur staat dan neem ik die meestal maar hihi.
Ik doe er geen sporten naast, eigenlijk is dat misschien wel verstandig, maar als ik thuis kom blijft mn kont meestal aan de bank plakken, en dan nog te bedenken dat er nog een berg was ligt boven enz enz..... en dat weer is idd ook niet echt gunstig.....
Ik moet mezelf denk ik ook idd tijd gunnen om weer conditie op te bouwen, maarja ik ben een beetje ongeduldig wat dat betreft.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:01

Ik herken je verhaal wel. Na een flinke blessure en daarna ook wat angst om weer te gaan rijden was mijn conditie ook wel aardig weg. Ik vond het erg iritant dat mn paard mij steeds pakte op het moment dat ik moe werd en ben dus gaan hardlopen. Nu vind ik dat nog leuk ook Haha!

ClaudiaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:10

Beginnen bij 5minuutjes rijden en zo elke keer weer 5minuutjes meer,tot het weer goed gaat.

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 20:33

Vandaag weer gereden, ging wel wat beter maar weer snel buiten adem. Wel gunstig voor hem want hij is ook nog maar 4 en moet ook rustig met hem gereden worden. En hij was ook vanavond wat meer met z'n omgeving bezig dan gister met lessen overdag, maar hij bleef braaf bij me....
Ik ben wel nu bezig met (buikspier)oefeningen sávonds voor t slapen gaan met zo'n leuke skippiebal hihi, maar moet zeggen helpt goed ook voor je houding en je spieren losmaken...... Knipoog
gelukkig heeft mn lieve hubbie lekker eten gekookt toen ik thuis kwam Lovers

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 14:05

Ga hardlopen (met je paard), fietsen, zwemmen, wandelen. Maakt niet uit wat, als het maar leuk vind want dan hou je het vol.
Een goede conditie is echt belangrijk. Veel ruiters zijn vooral druk met hun paard en vergeten zichzelf. Maar je paard heeft alleen maar last van je als je moe wordt.

Ik fiets elke dag twee uur en wil straks weer gaan hardlopen. Ik heb een aardige conditie, maar nog niet genoeg voor het wedstrijdseizoen, dus moet ik daaraan gaan werken.