waar op letten bij leren laarzen kopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ZitAa

waar op letten bij leren laarzen kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 13:21

Hallo,
Ik wil misschien als mijn chaps helemaal versleten zijn, leren rijlaarzen gaan kopen.
Maar ik weet totaal niet waar ik dan op moet letten?
Hebben jullie Tips?

Anoniem

Re: waar op letten bij leren laarzen kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:37

Koop goede hoge laarzen die in het begin echt naar in je knieholte zitten.
Ze zakken nl. nog behoolijk in en koop je laarzen die nu gelijk goed zitten zullen ze na een paar weken/maanden te laag zitten.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:04

Idd, Je kunt eventueel een inlegzooltje in de hak leggen (zijn er speciaal voor) zodat je hak de eerste maand ofzo wat hoger zit, zodat je je knieholtes niet kapot loopt. (gaan er uit als je laars genoeg is ingezakt). Verder goed je maten laten meten.

Een pantykousje kan je helpen om gemakkelijker in en uit je laars te komen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:12

Laat wat later op de middag de laarzen aanmeten, je voeten zijn dan een beetje uitgezet en geven dan een betere pasvorm voor de laarzen. Het beste kun je passen/opmeten met sokken die je normaal ook zou dragen in de rijlaarzen. Verder goed hoog laten aanmeten, ze zakken 2 tot 3 cm in met de loop der jaren.

ClaudiaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:15

Koop laarzen die niet bij elke stap klotsen omdat ze te groot zijn en laarzen die zowel aan je voeten als aan je kuiten passen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:06

Ga naar een goede ruitersportzaak.
Ik wilde heel graag de Petrie Fieldboots. Ik had al helemaal in m'n hoofd dat ik die dingen ging bestellen.
Maar in de ruitersportzaak zeiden ze dat ik die beter niet kon nemen omdat die alleen in kalfsleer zijn en ik ze gewoon naar stal aan wilde, niet alleen om mee te rijden. Daar hadden ze wel gelijk in, dus toen heb ik gevraagd welke laarzen ze dan wel geschikt vonden voor mij. Zij raadde mij de Petrie Elite aan, een wat duurdere rundlederen laars. Die heb ik toen genomen en ik heb er geen moment spijt van gehad.
Vind die fieldboot nog steeds prachtig, maar die waren nu waarschijnlijk al lelijk geworden en dat zou zonde zijn van het geld.

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 09:04

Koop ze net even wat hoger,dan zitten ze beter Knipoog

annie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:11

dat ze hoog in je knienen zitten en dat de voet best strak is omdat die ook uitzetten ik heb paar jaar geleden laarzen gekocht waar de voet gwoon fijn zat in het begin maar die nu helemaal breed zijn (natuurlijk niet zo strak dat je voet dubbel zit he!!) en dat het stevig leer is

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 19:23

ik wil idd ook leren rijlaarsen maar ik ga gewoon naar divoza denk ik maar ik heb het probleem moet er ook mee kunnen springen en crossen dus ze moeten niet te hoog zijn

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:02

koop je laarzen niet in de ochtend..aan het eind van de dag zijn je kuiten en voeten meestal wat dikker en als je ze dan in de ochtend gekocht hebt kan het goed zijn dat je 'savonds bijna niet inkomt

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:03

- Zorg dat ze goed passen
- Wat voor leder
- Hoe de laars afgewerkt is

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:18

Inderdaad, de soort leder is belangrijk. En of je coating wilt of niet.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:22

Koop goede laarzen! Ik heb laarzen met coating gehad die elke keer afbladderden! Echt een teleurstelling. Koop goede kwaliteit leer en je hebt er jaren plezier van.

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:58

ladyzwien schreef:
ik wil idd ook leren rijlaarsen maar ik ga gewoon naar divoza denk ik maar ik heb het probleem moet er ook mee kunnen springen en crossen dus ze moeten niet te hoog zijn

even een tip, ik ben er vandaag geweest (heteren) en daar zijn nu de petrie standaard in de aanbieding met 40% korting. heb ze nu voor 180 euro Haha!

lovelymoon0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:10

Zal ik eens eerlijk zijn,
Ik heb eigenlijk alleen gelet op pasvorm.
Haha, ik heb nu een stel caballero en een stel derby gold.
De derby is behoorlijk rimpelig, en de caballero is ingezakt.
Dus binnenn kort weer nieuwe Vork
Dit keer ook maar beter letten op het materiaal.
Want dat ingezakte loop niet zo lekker :p

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:34

mariekepiet schreef:
ladyzwien schreef:

even een tip, ik ben er vandaag geweest (heteren) en daar zijn nu de petrie standaard in de aanbieding met 40% korting. heb ze nu voor 180 euro Haha!

bij divoza waren wel die van vorig jaar,die waren er niet meer in mijn maat, maar als je ze op maat laat maken zijn ze dan ook met korting?

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 08:34

oei ladyzwien, dat zou ik niet durven zeggen, ik had het geluk dat mijn maat er nog wel tussen zat.

Fiachna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 09:39

Het beste kan je gewoon naar een goede ruitersportzaak gaan. Die mensen daar hebben er verstand van, dus zij zullen het wel beter weten. Verder is het voornaamste eigenlijk dat ze goed zitten. Pling

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:53

Ze hebben mij te hoge aangemeten bij Divoza. Het gevolg is dat ze dan meer inzakken waar je weer last van kunt krijgen bij de enkels. Afgelopen zomer met die hitte heb ik dat ervaren en dat was geen pretje!

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:21

zakken ze eigenlijk heel veel, want bij mij waren ze eigenlijk een centimetertje te laag, ze zei dat het kon maar iets hoger had ook nog gemogen. niet dat ik straks met enkellaarsjes loop!? hoewel, dan wordt het mischien wel de niewe trend, hihi

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:35

ik kijk eigenlijk vooral of ze bij mijn kuiten goed zitten want ik heb wel beetje dikke kuiten als je ze in het begin al een klein beetje moeilijk aankrijgt en je koopt ze toch kom je er later niet meer in ( is mij overkomen Tong uitsteken )

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 11:41

domirenza schreef:
ik kijk eigenlijk vooral of ze bij mijn kuiten goed zitten want ik heb wel beetje dikke kuiten als je ze in het begin al een klein beetje moeilijk aankrijgt en je koopt ze toch kom je er later niet meer in ( is mij overkomen Tong uitsteken )

wat gek,
tegen mij zeiden ze dat je er in het begin niet te makkelijk in moet komen, omdat ze uitlopen

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:01

domirenza schreef:

Dat heb ik ook...stomme man van de ruitersportzaak Boos! dus nu heb ik er ritsen in laten zetten bij de schoenmaker en daardoor is de schacht ook weer iets wijder geworden en past alles gewoon weer Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:03

mariekepiet schreef:
zakken ze eigenlijk heel veel, want bij mij waren ze eigenlijk een centimetertje te laag, ze zei dat het kon maar iets hoger had ook nog gemogen. niet dat ik straks met enkellaarsjes loop!? hoewel, dan wordt het mischien wel de niewe trend, hihi

Hoe hoger ze zitten hoe meer ze inzakken Knipoog

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:12

mariekepiet schreef:
domirenza schreef:

wat gek,
tegen mij zeiden ze dat je er in het begin niet te makkelijk in moet komen, omdat ze uitlopen

Zeiden ze tegen mij ook en bij mij zitten ze soms zo strak dat ik m'n voeten niet meer voel.