Een leasepaard, hoe werkt dat nou ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BLK

Een leasepaard, hoe werkt dat nou ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 17:25

Hallo,

ik was eens benieuwd hoe het nou eigelijk zit met een leasepaard.
Kan je deze op jouw eigen stal neerzetten ?
Welke kosten zijn voor de eigenaar en welke voor jou ?
Moet je ook een vast bedrag per maand betalen voor het paard zelf ?

Mvg. Simone

Anoniem

Re: Een leasepaard, hoe werkt dat nou ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:26

ligt er aan waar je een paard leased

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 17:37

Dus dit is allemaal verschillend Lachen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:40

ja, verschilt per plaats waar je een paard leased of huurt..

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:45

Als je interesse hebt in een lease paard, moet je inderdaad goed om je heen kijken. Er zijn stallen maar ook particulieren die paarden verleasen. En iedereen heeft zijn of haar eigen voorwaarden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 09:28

dat hangt er vanaf wat je wil inderdaad.
Je kan bijrijder worden bij iemand, maar dan blijft het paard meestal staan op de plaats waar die staat en kan je een aantal dagen in de week rijden/verzorgen voor een vast bedrag per maand.

of je kan een paard leasen zodat hij helemaal voor jou is, dat gebeurt wel op maneges, of kijkeens op www.leasepaard.nl

succes er mee

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 09:34

Bij mij op stal kan je een paard geheel of half leasen

Geheel:
- € 100,- per maand
- Paard is geheel voor jezelf
- Verplicht 1x per week les ad € 15,- (privé-les)
- Incl. voer, medische kosten, smid, harnachement
- Alles wat je extra wilt, bv dekens, nieuw harnachement, ijzers, etc. is voor eigen kosten
- Rijden wanneer je wilt
- Mogelijkheid tot rijden wedstrijden
- Buitenrijden

Eigenlijk dus gewoon een eigen paard, met als voordeel dat als jij er niet bent ivm ziekte, vakantie, etc. is het de verantwoording van de eigenaresse. Als die ziek is wordt dat voor je betaald, dus een geweldige top oplossing voor als je niet het geld hebt om een eigen paard te kopen. Het paard dient wel op deze stal te blijven staan.

Met half lease hebt je bijna hetzelfde als bovenstaand, met als verschil dat je 3x per week rijdt en er dus een kans is dat er ook iemand anders bij least.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 09:46

Het is inderdaad zoals je zelf wilt. Je kunt een paard op een bepaalde stal leasen samen met een ander.

Bij ons kun je een paard leasen die je dan geheel als eigen paard kunt beschouwen, maar daar horen dan alle lusten en lasten van een eigen paard bij. Het is wel zo dat wij het paard nooit tussentijds aan een ander kunnen verkopen.

Als je meer informatie wilt kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen of vrijblijvend langskomen en wat paardjes te bekijken en/of te rijden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:58

het leasen is per overeenkomst verschillend.
ook de kosten.
Ik zou als ik jou was vast laten leggen wat jij wel en niet met het paard mag doen. wie welke kosten betaald of alleen een leasebedrag en eigenaar de overige kosten. bij het leasen kun je echt alle kanten op.
Denk er goed over na alvorens je dit aangaat en leg alles duidelijk vast op papier, bijvoorbeeld ook of eigenaar het paard tussentijds zou kunnen verkopen, wat bij gezondheidsproblemen wie welke kosten en vaste kosten? etc etc. Succes

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:31

Het is inderdaad heel belangrijk om alles op papier vast te leggen. Zowel in je eigen belang, als in het belang van degene waar je het paard van least.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:21

Wij hadden Olymp geleased van de manege... We betaalde per maand een x bedrag en we mochten alles doen met Olymp. Ze moest natuurlijk wel op de manege blijven staan...

DA/hoefsmid kosten waren voor de manege, want je betaalde immers een x bedrag per maand dat iets boven de gewone stalling lag.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:59

Hasten op bokt least mijn pony tegen de stallingskosten en heeft de volledige verzorging. In eerste instantie stond zij op een manege maar ik ben zelf van mening dat Hasten de stalling mag kiezen aangezien zij degene is die de verzorging in handen heeft en de stal betaald.

Zij heeft ervoor gekozen om Flair ergens anders neer te zetten in overleg met mij.

Ligt denk ik aan de eigenaar van het paard dat je least. Ik heb vol vertrouwen in Hasten en ik weet dus niet of ik dezelfde keuze bij een andere leaser had gemaakt.

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:45

Daf schreef:
Bij mij op stal kan je een paard geheel of half leasen

Geheel:
- € 100,- per maand
- Paard is geheel voor jezelf
- Verplicht 1x per week les ad € 15,- (privé-les)
- Incl. voer, medische kosten, smid, harnachement
- Alles wat je extra wilt, bv dekens, nieuw harnachement, ijzers, etc. is voor eigen kosten
- Rijden wanneer je wilt
- Mogelijkheid tot rijden wedstrijden
- Buitenrijden

Eigenlijk dus gewoon een eigen paard, met als voordeel dat als jij er niet bent ivm ziekte, vakantie, etc. is het de verantwoording van de eigenaresse. Als die ziek is wordt dat voor je betaald, dus een geweldige top oplossing voor als je niet het geld hebt om een eigen paard te kopen. Het paard dient wel op deze stal te blijven staan.

Met half lease hebt je bijna hetzelfde als bovenstaand, met als verschil dat je 3x per week rijdt en er dus een kans is dat er ook iemand anders bij least.

Dat vind ik nogal een bedrag.
Wij hebben ons paarden staan voor 50euro per paard. Dat is inclusief stalling, 24/7 weide zomers en s'winters, verlichte en gedraineerde bak en wasplaats met warm en koud water. Tevens stro, kuil, hooi alles inbegrepen. Wij zorgen zelf voor brok en dekens ed. Denk dan ook niet dat wij 100euro per mnd halen, en al helemaal zomer's niet. Dan staan ze altijd buiten en krijgen ze maar een minimum aan voer. De hoefsmid komt ook maar om de 6/8 week en de veearts eigenlijk nooit.

Bij jullie heb je dus ook verplicht les a 60euro per mnd. Kun je dan zelf je instructie uitkiezen?? En wel incl. smid maar excl. ijzers?? Dat vind ik wel vreemd. Wil je naar buiten moeten er vaak toch ijzers onder, dus word het nog duurder. Dan ga je alles bij mekaar zo richting 200euro en word het toch aardig duur van