Tinkereigenaren welke trailermerk hebben jullie ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

moppy

Tinkereigenaren welke trailermerk hebben jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 13:42

Ik zou graag van de tinkereigenaren willen weten welk merk trailer jullie hebben. Wat vinden jullie een voordeel of nadeel van jouw trailer ? Ik wil een trailer gaan kopen voor mijn tinker en ben zo hier en daar aan het kijken. Veel merken, dus veel keuze maar welke trailer is nu het beste of gebruiksvriendelijkste ?

Groetjes ilonka

Caira

Re: Tinkereigenaren welke trailermerk hebben jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:57

Wat maakt het nou uit was voor ras je hebt bij de aanschaf van een trailer? Als het nou een bels of shire is snap ik dat, maar een cob? beetje apart.

moppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 18:10

Caira schreef:
Wat maakt het nou uit was voor ras je hebt bij de aanschaf van een trailer? Als het nou een bels of shire is snap ik dat, maar een cob? beetje apart.

Misschien vindt jij het apart, ik vind het leuk om te weten waar de tinkers in staan en ik wil ook graag weten of de eigenaars tevreden zijn over hun merk. Tuurlijk maakt het niet uit per ras, je kan het ook iets minder serieus nemen.

groetjes ilonka

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:00

Als je graag wilt weten waar de tinkers van bokt in staan is het misschien handiger om het bij tinkers te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:04

Toch hoort het topic hier bij dit forum Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:57

En voordat er weer malloten allerlei onzin gaan roepen over rijbewijzen en trekhaken: lees de FAQ.
Als je de juiste auto hebt, zou ik gaan voor Ifor Williams. Is je auto wat minder heftig, dan Westfalia.
Kun dat allemaal niet betalen en/of trekken, om welke reden dan ook, dan is Weijer een goed alternatief.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 08:22

Ilonka, ik heb een Weijer! Het is al een oudje maar hij rijdt als een zonnetje Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:52

Ik heb van ikke toen ook de tip gehad voor een Weijer, heb er een gekocht en ben er heel tevreden mee Ja

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:29

Ik vind dat het wel wat uit maakt.
Ik heb een belg. Een paard wat gemiddeld breder is als een rijpaard. Ik kan die moeilijk met zijn 2en in een 2 paardstrailer zetten. Word dan lastig denk ik.
Maar dat is het zelfde een vriendin van mij nrps van 1.80 die heeft een weer wat hoger trailer nodig.

smarky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 00:00

Wat een onzin allemaal. Gezeik over welk ras...
Er zijn idd een aantal hoge en lage uitvoeringen etc., maar toch muggezi...

Wat gewoon de beste trailers zijn is naar mijn mening Boeckmann.
Deze zijn heel stevig en rijden kaarsrecht achter de auto.
Als je bijvoorbeeld een atec neemt die 'dweilen' achter de auto. Dit is niet alleen zwaar irri, maar ook super gevaarlijk.

maar ja,.... aan die Bockmann hangt natuurlijk een prijskaartje: vanaf 4000 eurie voor een nieuwe.
Tuurlijk zijn er ook genoeg 2e handse te vinden.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 08:17

Je zou ook nog eens bij Heja in Garderen kunnen gaan kijken. Daar hebben ze goeie trailers en daar kunnen ze er ook een goeie antislipbodem inmaken die je zonder matten kunt gebruiken (heb ik er ook in liggen) Knipoog

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:26

Ik heb een Hotra Jumper 2 paards volpolyester in het grijs metallic.
Vorig jaar nieuw gekocht. Ben er super tevreden over. Zadelkamer is heel handig, de zadelsteunen kan je helemaal uit de kamer draaien en er past een westernzadel op (Barefoot ook)

Kan zo geen ander merk vinden die beter is en makkelijker. De meeste hebben van die vaste zadelsteunen of die je maar beperkt kan uitschuiven. En dan nog vind ik het er niet echt stevig uitzien of makkelijk te bedienen.

De wegligging vind ik ook top. Zowel leeg als met 1 paard met 2 paarden of met inboedel (Ja is ook al gebruikt voor een verhuizing)

moppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 17:46

Onze keuze gaat nu uit naar een Blomert Smaragd C, deze staat bij een dealer hier in de buurt. Ziet er goed en degelijk uit. De aanbiedingsprijs is ook leuk, het blijft veel geld. Ik heb zelf nog een paar extra's die ik er op wil maar dan is deze trailer voor mijn gevoel compleet. Heeft iemand dit merk ? Of ervaring met dit merk ?

Groetjes ilonka

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 17:51

moppy schreef:
Onze keuze gaat nu uit naar een Blomert Smaragd C, deze staat bij een dealer hier in de buurt. Ziet er goed en degelijk uit. De aanbiedingsprijs is ook leuk, het blijft veel geld. Ik heb zelf nog een paar extra's die ik er op wil maar dan is deze trailer voor mijn gevoel compleet. Heeft iemand dit merk ? Of ervaring met dit merk ?

Groetjes ilonka

Blommert behoort tot de betere trailers. Het is geen Westfalia of Böckmann, maar je hoeft je nergens voor te schamen hoor Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:40

ik heb een Sluis, extra groot voor dikke billen Haha! ik kwam hem toevallig op MP tegen, en vond het wel toepasselijk voor tinkers c.q. zware paarden.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 00:03

2paards wesco uit 98, hoewel dit een relatief smalle trailer is, passen onze beide dikkonten er goed in en het is een supertrailer! No-nonsense, geen toeters en bellen maar degelijk en met een geweldige wegligging.