. wie herkent dit gedrag en hoe ga jij er mee om. mijn pony word over 2 weken 4 jaar en de laatste paar weken merk ik dat zijn gedrag 360graden is omgedraaid. met hoeven krabben trapt hij met zijn voorbenen, als je zijn deken omdoet dat probeert hij je te bijten eveneens met hoeven krabben. Hij is veel schrikkeriger dan normaal en dan om de stomste dingen. met rijden was hij altijd heel braaf maar nu hahahaha, nu gaat hij als mijn dochter aangallopeert ineens heel hard racen of hij gaat in het midden staan en blijft staan, je kan doen wat je wilt maar hij denkt echt van ja dag zoek het lkker uit, doe lkker wat ik wil. wie herkent dit ook in zijn jonge pony/paard. Dat wegracen dat vind ik nog het engste wat hij doet, is daar geen hulpmiddel tegen dat ze hem beter kan houden of misschien een martingaal. Oja het gaat hier om een welsh van 1.21.

, maar die heeft me na een half jaar ook ontzettend zitten uitproberen: racen, stoppen, van allemaal dingen 'schrikken', af en toe bijten en kijken wat mijn reactie er dan op was...
.