deken met grote scheur wat nou

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

deken met grote scheur wat nou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 01:40

kwam vanavond bij mijn paard en trof ik een kapotte deken aan met een grote winkelhaak erin waarschijnlijk prikkeldraad denk ik,wat moet je in zo'n situatie doen als je geen dezelfde deken hebt van die dikte? omdat de kapotte dan gemaakt moet worden en vaak ben je de deken dan wel weken kwijt? hoe lossen jullie zoiets op

nou moet ik zeggen dat ik vanavond de dikkere er maar op heb gelegd het werd toch kouder dus dat was dan weer mij geluk,maar zou het anders zijn wat dan

Indomitable

Re: deken met grote scheur wat nou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:42

Tja ik zou dan toch een nieuwe erbij kopen, ik heb ook een heel resumeetje aan dekens terwijl ik er maar 1 of 2 kan gebruiken, maar in deze gevallen is het wel heel erg handig! Maar de winkels zijn over een paar uurtjes weer open dus ik zou zeggen, hop hop Lachen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:48

dat probleem had ik ook tijdje terug, de regendeken was stuk...die moest heen te maken, dus toen toch maar iets dikkere opgegooid want had geen andere.. gelukkig werd het ook al iets kouder... maar toch niet leuk zulke situaties. maar om nou overal 2 dekens van te kopen is ook wel beetje teveel van het goede Bloos

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:53

ik zou dan toch een nieuwe kopen denk ik en de andere laten maken en voor reserve gebruiken

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:53

ik zou het nog weer anders doen

ik repareede die dingen zelf en kan als de schade niet te groot is dat redelijk snel fixen.
op mijn ex ponny reed altijd een ander dus als het dek kapot was repareerde ik hem in de tijd dat zij reed.
en anders zou ik een stal dek of een slaapzak met deken singeltje of iets dergelijks op doen, dikte maak niet uit wand dan ga ik daar gewoon zitten naaien (roest me niets)

is de schade te groot en heb ik dat niet even snel in een uurtje gerepareerd doe ik hem voor een dag een ander dek op of een waterdichte met een stal dek er onder (afhankelijk van wat er op lag) en ging ik gewoon thuis een paar uurtjes aan de naai en afhankelijk van van tijd en schade kon ie binnen een of twee dagen zijn gewone dek weer op.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 07:31

Gelukkig, ze bestaan nog, mensen die weten wat naald en draad is...

Top, Rommulus!! OK dan!

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 07:42

ik zou kijken of ik zolang niet van iemand een deken kan lenen of anders er voor kiezen om een iets dikkere/dunnere erop te leggen, als ik die zou hebben. vind het zonde om er een deken bij te kopen als deze nog prima te maken zou zijn.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 10:03

Botervlieg schreef:

Top, Rommulus!! OK dan!

wha ja,, ik heb het zovaak gehad met die jonkie's die dachten dat het speelgoed was Vork

en daar ging ik dan weer op huis aan en was weer druk aan het repareren Haha!

(nu inmiddels met naaimaschine Tong uitsteken )

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:42

Botervlieg schreef:

Top, Rommulus!! OK dan!

Haha! ja ja je moet toch wat
ik ga geen geld uit geven voor iets wat ik zelf kan Haha!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:43

nieuwe deken en je prikkeldraad weghalen, wat het prikkeldraad met de deken heeft gedaan kan het ook met zijn huid doen...

ik heb niethele topic gelezen dus misschien is hier al iets over gezegt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:11

Je kan het desnoods ook afplakken met Duct-tape.

Wel een geluk dat het je deken was en niet je paard zelf , zou ik wel iets aan doen Knipoog

Tutteflut_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:25

Je kan er een nieuw kopen
Laten naaien door je moeder ( Tong uitsteken )
Of afplakken.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:53

Ik heb van elke dikte 2 dekens. Ik heb alleen geen 2 regendekens, dus als die ooit kapot gaat heb ik een probleempje.
In totaal heb ik 'maar' 4 winterdekens, waarvan een 200 grams staldeken, een 220 grams waterdicht, een 370 grams waterdicht en 1 regendeken. Hiermee kan ik alle combinaties maken Lachen

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:58

dat jullie zoveel winterdekens hebben.

Ik heb voor elk paard 1 dikke waterdichte buiten deken. En wat dunnere voor op stal. En dan heb ik nog tal van wollen dekentjes die er eventueel onder kunnen als het echt super koud is..

Maar ik heb echt niet voor elk weer een aparte deken.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:32

Ik repareer de dekens ook altijd zelf. Dat kost me een uurtje en verder kost niets. Paard krijgt dan even een andere deken op. Ze had vorig jaar voor het eerst haar nieuwe deken op in de wei en kwam de wei uit met een winkelhaak en grote scheur erin. Balen natuurlijk, maar dezelfde dag nog gemaakt. Als je de deken weg moet brengen, duurt het inderdaad een paar dagen voor die weer heel is. Bij ons in buurt zitten wel een paar zaakjes die kleding korter/langer/breder/smaller maken (of ritsen inzetten), misschien bij jou ook wel? En misschien kunnen die je deken repareren?

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:52

ik doe altijd duck tape totdat er weer een andere deken opkan, dan laat ik m wassen en maken maar meestal als er een deken kapot gaat wil k zowieso een nieuwe...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 00:34

HAR --> SV.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:01

Zelf naaien, maar met een waterdichte is dat natuurlijk niet verstandig. Dan zou ik om het 'gat' even de boel vetvrij maken en het dichttapen met stevige waterdichte tape. Je hebt ook wel van dat soort rubberachtige tape, dat rekt ook nog een beetje mee.

ellesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:18

Ik heb m'n deken laten maken bij de ruitersportwinkel voor een tientje.
Als het een oude deken was dan had ik een nieuwe gekocht.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:30

Bella schreef:
Zelf naaien, maar met een waterdichte is dat natuurlijk niet verstandig. Dan zou ik om het 'gat' even de boel vetvrij maken en het dichttapen met stevige waterdichte tape. Je hebt ook wel van dat soort rubberachtige tape, dat rekt ook nog een beetje mee.

als je het goed naait heb je er bijna geen last er van dat hij daarna niet meer waterdicht is, teminste ik niet die van mij waren alle 3 nog prima

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 10:39

Ik heb een "paar" dekens van ong dezelfde voering.
Vriendin en ik doen samen met dekens dus we hebben nu samen 6 dekens ong. Zelfde maat gelukkig.
Zo is er altijd wel back up deken Tong uitsteken

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 01:14

zag vandaag in mijn domick deken ook weer een winkelhaak zitten en het gekke is onder de waterdichte laag zat de scheur en de bovenkant heel hoe dat kan erg vreemd denk toch dat een paard er weer heeft aan zitten trekken bovenkant is zo sterk..maar toch weer balen steeds

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 03:36

Ik denk dat ik hem toch wel weg bracht, want ik ben zelf niet handig met naald en draad Bloos
Ik heb nog wel een staldeken liggen van dezelfde dikte (voor eronder, als het écht koud wordt) dus dan zou ze die een paar dagen opkrijgen.