ruiterbewijs

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tyfoon

ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 20:11

ik zal maar meteen met de deur in huis vallen

Zelf woon ik in Belgie en heb dus een Belgisch ruiterbewijs ( ruiterbrevet genaamd in Belgie) telt dit ook in Nederland ? Daar ik in een folder een leuke paardrijvakantie gevonden hem maar er staat bij ruiterbrevet verplicht.

Navraag bij SRR gaf me geen duidelijkheid.

Het zou in de kanten van Gooi zijn ( en daar is dat inderdaad verplicht zei SRR me)

MAar op de hamvraag telt een Belgisch daar ook antwoorden ze heel vaag ( of liever niet)

Rhyddid

Re: ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:16

ik denk wel dat een nederlands en een belgisch ruiterbewijs/brevet wel zo ongeveer het zelfde is. Bel anders gewoon die paardrijvakantie op en vraag of een belgisch ruiterbrevet ook geldig is voor die vakantie!

Groetjes

tyfoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 20:31

Als ze bij de Belgische instanties dat niet weten en bij SRR weten ze het precies ook niet. Wel weten ze me te vertellen ( die van SRR) dat je voor de Gooi een bewijs nodig hebt voor een toegangskaart te kunnen kopen. MAar of dat een belgisch mag zijn weten ze zelf niet.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:33

Vaak op paardrijvakanrties heb je die niet eens nodig. Omdat je onder begeleiding rijdt. Ik weet niet of dit ook voor jou geldt.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:34

Voor zover ik het begrepen heb zijn die dingen Europees erkend, of in ieder geval gelijkgesteld. Ik kon er echter ook niet achterkomen wat mijn ruiterbewijs waard was in België. Ik dacht dat een Belgisch B-brevet hetzelfde was als een Nederlands ruiterbewijs, maar pin me hier niet op vast want duidelijk zijn ze er niet over Haha!

tyfoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 21:03

Het enige wat ze me kunnen vertellen dat ruiterbewijs in die streek verplicht is, maar of hetgeen waar je in Belgie mee op de weg kan ( A-brevet) ook mag is voor iedereen een even groot ?. Dus ga ze daar heel braafkes niks zeggen en gewoon mijn brevet meepakken. Laat die agenten het daar zelf maar uitzoeken.