Coby schreef:Bij mij is dit hetzelfde verhaal. Enten is geen probleem, je krijgt dan een bewijs van enting van de dierenarts. Gebeurd bij ons ook wel eens wanneer de eigenaar er niet bij is. Met bewijs van enting en het paspoort kun je vervolgens naar de dierenarts. En die registreerd het dan het in het paspoort.
Ik ben dus ook het paspoort kwijt. Mijn paard wel bij een ander stamboek ingeschreven maar de handeling zal hetzelfde zijn. Ik hoop dat het paspoort inmiddels op jouw naam staat. Is dit het geval dan kan je een duplicaat aanvragen bij het KWPN. Daarvoor moet je eerst wel aangifte doen bij de politie. Dit proces verbaal stuur je dan naar het stamboek. Een duplicaat aanvragen was bij mijn stamboek erg duur. Ik geloof 150 euro excl. administratiekosten.
Staat het paard nog niet op jouw naam, dan zal de vorige eigenaar aangifte moeten doen van vermissing.
Kortom een hoop gedoe.
Bij knhs is een duplicaat 180 euris en idd ook aangifte en 2 fotos meesturen en dan duurt t nog es minimaal 3 weken voor je je duplicaat in huis hebt.