Hoe kleden jullie je met dit weer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Hoe kleden jullie je met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 21:02

Ik word er gewoon verkouden van Clown

Met de auto naar paard 1 rijden, poetsen en zadelen, rijden in de regen, maar wel zweten daarbij. Na het rijden dus flink afkoelen en weer met de auto naar de andere stal. Daar weer rijden, ook weer zweten. Dan weer afkoelen bij het paard wegzetten. Naar huis met de auto.
Warm-koud-warm-koud-warm-koud-warm en dan ook nog eens droog-nat-droog-nat-droog en die zweterige jassen die dan afkoelen...

Ik zat eraan te denken om meerdere jassen mee te gaan nemen.

timokyana

Re: Hoe kleden jullie je met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:05

ik heb altijd twee truien aan daarover mijn bodywarmer.body warmer doe ik altijd uit met rijden,veel te warm, na het rijden trek ik hem weer aan.misschien een optie om een regenjas aan te doen, of in ieder geval een waterdichte?kun je aan doen met rijden in de regen als je je andere jas uit doet, en later kun je je regenjas weer uit doen en je andere jas aan. (*hihi is het nog te volgen* kost je in ieder geval maar 1 jas)

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:09

Ik trek twee truien aan Ja En dan met fietsen jas aan Lachen Als ik met paard bezig ben gaat de jas meestal uit en als ik klaar ben met rijden gaat de jas weer aan totdat ik thuis ben Lachen

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:09

Tis dat ik een lange broek aan moet, anders liever een korte, nee das flauw, ik ben nu op Aruba Tong uitsteken met slecht weer ga k niet rijden en doe ik laarzen en n regenjas naar de paardjes aan Lachen

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:17

ik heb altijd twee paar dikke sokken aan Clown en waterdichte schoenen, een rijbroek met eroverheen lange leren chaps ( heerlijk tegen wind en regen ) *LOL* en dan laagjes: een shirt, dunne trui, fleece jasje, bodywarmer, en dan jas en dikke jas ... als het echt koud is dan.
Met poesten gaat er al snel een of twee jassen uit Bloos! , met rijden dan weer ... vaak rij ik met instappen nog wel met fleece aan en dan als het warm wordt alleen met de dunne trui/shirt combi.
Met uitstappen weer fleece aan, later weer bodywarmer, dan jas en op de terugweg weer dikke jas aan tot de auto warm is Haha! ...
Moet namelijk ook veel heen en weer rijden en trainen, les geven etc... werkt voor mij prima ( ben niet zo van de setjes en kleuren en kan me niet schelen hoe mensen me nakijken als ik moet tanken bvb Koe of nog snel boodschappen moet doen... Nagelbijten / Gniffelen
heb dus ook kleeding in laagjes maat xs tot m hahaha

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:07

ik lijk wel beetje op mc

met les geven thermobroek en thermolaarzen

anders gewoon rijbroek of spijkerbroek
evt overal er over als het zoals nu super blubberig is en ik moet mestten enzo

heb lekkere waterdichte en wind dichte jas
daaronder altijd een fleece trui
en daaronder een shirt met lange mouwen

stappsokken aan en klaar is kees

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:14

Ik doe als ik de paardjes ga doen. rijbroek of spijkerbroek
van die lange(rij)sokken en thermo sokker erover. Thermo laarzen. shirtje dan een dunne trui en daarover een fleece trui/vest en winterjas.
Soms thermobroek erover.

Meestal als ik bij de stal ben me jas wel uit. dan mesten en voeren en alles..dus is het weer warm..daarna me jas weer aan en als ik thuis ben heb ik het wel warm meestal maar als je even zit is het weer superkoud.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:41

Ik rij binnen Haha!

Ik ga nu voor de laagjes, vooral veel fleece. Lekker warm, maar ademt goed. Hoe kouder, hoe meer laagjes.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:04

Idd, ook hier laagjes, en ook hier sinds kort een binnenbak (maar toch een eindje in de kou voordat je thuis bent)Ik gebruik thermo ondergoed die de transpiratie naar buiten afvoert ipv zelf nat te worden. En een winddichte fleece, daaroverheen een regenjas mocht ik een bui op mijn hoofd krijgen op weg naar huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:44

Met dit weer heb ik alleen een paar extra sokken aan. Verder een normaal tshirt met lange mouwen jas aan, sjaal om. Maar hoe kouder hoe meer laagjes inderdaad. Meetsal zo: Hemd, tshirt met lange mouwen, dikke katoene trui, fleece trui. En dan nog een of twee fleece vesten. En drie paar sokken niet te vergeten.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:40

ik heb zoveel mogelijkl laagjes aan op stal,
een hemd, met een col trui,dan een trui, een vest en dan nog een jas.

jas en vest gaan uit met rijden en direct daarna weer aan..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:24

Je wilt niet weten wat ik allemaal aan hebt Urielle met dir weer... Nagelbijten / Gniffelen

Nou onder mijn rijbroek heb ik meestal een lekkere warme malliot.. Verder heb ik een dun truitje aan, daar over heen een iets dikker truitje en dan een fleecevest en nog een lekkere warme jas...

Sokken, eerst van die voetjes en daarna van die paardrijsokken en mn thermolaarzen... Haha!

Jas gaat uit met het rijden...Ja

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:08

Ik loop nogsteeds in een t'shirt met daaroverheen een winterjas(waarvan de rits kapot is dus alleen dicht kan met knopen)

Mocht het kouder worden dan trek ik wel een trui aan,, maar niet te dik want ik kan echt heel slecht tegen warmte Pling

Verder paar dunne lange sokken.... en mn klompjes

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:10

Shirtje met lange mouwen en een jas Clown
Ik heb het altijd warm,d us ook in de winter

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:12

Euh, gewoon, rijbroek, shirt met lange mouwen en winddichte jas. (en dan natuurlijk ondergoed en sokken he). Zo ga ik eigenlijk de hele winter door. Ja

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:01

Tsja ik ben misschien ene bikkeltje maar ik loop en rij nog steeds gewoon in mn trui en als het hard waait heb ik daar mn regenjas over tegen de wind, maar heb mn winterjas nog niet echt aangehad (heb een buitenstal en een buitenbak voor de info).

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:16

Rij in de regen met regenpak de laatste tijd en dat bevalt mij echt supergoed!! Pet op...merk je er nauwelijks wat van. Verder heerlijk droog (naja op wat zweten na dan), warm en vrij van tocht.

Morgen met de inkomende vorst, wordt het denk ik: maillot, rijbroek, paar dikke warme sokken, twee paar fleecetruien, jas en bodywarmer, stalschoenen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 08:09

Trek in de auto iig je jas uit.

Ik vind de kou nog wel meevallen. Als ik ga rijden doe ik een trui, winterjas, rijbroek, lange chaps en gewone schoenen aan.
Als ik niet ga rijden trek ik m'n thermolaarzen aan.
Als het straks echt koud is trek ik m'n thermolaarzen ook met rijden aan.
Verder heb ik een muts op, maar dat is voor m'n haar te beschermen. Klinkt misschien een beetje tuttig, maar als ik dat niet doe heb ik binnen no time de coupe van een borstelcavia Clown

Ik ga nu echt nog een mailot en alles aantrekken. Wat moet ik dan straks aan als het echt vriest Clown

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:17

Ik vind de kou idd ook mee vallen. Ik ga meestal op de scooter naar de paarden (20 min. 55 km/u). Ik krijg het met paardrijden meestal na 10 minuten al bloedheet als ik mn jas nog aan heb, dus meestal rij ik gewoon met trui aan, wel andere dunne trui eronder. Verder vind ik leren rijlaarzen ook echt ideaal. Lekker warm.

lianne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:50

Ik heb de manegetrui aan, hanschoentjes en rijbroek, verder niet echt iets speciaals.

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:55

2dikke joggings broeken (als ik les heb paardrijbroek), handschoentjes en soms moet ik gewoon me wanten er over doen omdat ik de teugels niet meer vast kan houden. winterlaarzen en als ik rij doe ik me chaps met leren schoenen aan ook wel warm. en dikke jas en een trui met shirt er onder

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:05

3 paar sokken, dikke broek, handschoenen, sjaal hemd, shirtje, trui, vest, jas, soms nog een muts/pet.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:16

Ik vind dat het nog niet echt koud is geweest, kleed me gewoon zoals normaal; rijbroek,trui jas.
Wel heb ik heerlijke warme thermolaarzen aan!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:44

Nu gewoon nog normale kledij Lachen
Pas als het tegen het vriezen aan zit, dan gaat mn winterrijbroek aan.

XXHiskeXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:39

Heb er zelf eigenlijk niet zo veel last van Clown Fiets naar me pony, poets en rij meestal gewoon met met t-shirt, vest en jas... Eventueel Sjaal en Muts af .. Tong uitsteken