nog meer klitpaardjes???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_l0ves_fe

nog meer klitpaardjes???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 20:04

ik vroeg me af, zijn er nog meer mensen op bokt met (verzorg)paardjes die zo super erg aan elkaar klitten? pukkie en felicia kunnen er heel wat van! Heel schattig maar het heeft ook wat gevolgen, bijvoorbeeld je denkt wedstrijd te gaan rijden met felies, maar daar is fe het niet mee eens puk moet mee de bak in, dus dat wordt wedstrijd rijden met je grote paard en shet in de hoek Clown en buitenritjes/wandelen met fe lukt ook niet want o helphelphelp dan ziet ze puk niet meer! pukkie hinnikt fe nog wel even na, maar gaat dan weer rustig door met eten, zoals jullie al horen hangt fe meer aan puk dan andersom maar ze zijn onafscheidelijk! nog meer bokker met zulke lieve klitpaardjes?? Pling lijkt me leuk om te horen! plaats dan meteen een schattige foto (in link) erbij, dat is wel leuk!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=A6ZHFWDY mijn 2 schatjes Lovers

edit: ik weet trouwens niet of het hier goed staat!
Laatst bijgewerkt door Ann_l0ves_fe op 14-12-06 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sisco4life

Re: nog meer klitpaardjes???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:06

Haha....die van mij is homo Tong uitsteken

Samen met het paard van een vriendin. Als die elkaar zien ( 1x per week ) dan worden ze helemaal gek. Lief knuffelen joh. Met dat lipje zo omhoog Lachen

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 20:17

haha schattig toch, naja paarden letten daar niet zo hé, dan zouden puk en fe ook lesbie zijn haha

_Dniesjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:13

haha mijn paard is de dominantste van allemaal.. maar heeft zijn vriendje balou en als die er niet is bonito haha maar die zijn tog wel te scheiden.. mijn paard is dus bi.. haha hij is een ruin, bonito een merrie, en balou ook een ruin.. hij pleegt overspel.. Tong uitsteken Tong uitsteken Knipoog Clown

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:02

Mijn ruin had ook een vriendin die hij geen moment uit het oog liet, als ik alleen op hem ging rijden dan schreeuwde hij continue naar haar.
Ze waren in de wei altijd samen, en de merrie beschermde mijn paard ook.
De merrie kon helaas niet meer bereden worden omdat ze een paar jaar geleden een trap had gehad tegen haar knie en daarbij een gewricht was bloot te komen liggen, ook was er een stukje van haar knieschijf afgebroken, haar baasje kreeg toen al het advies om haar in te laten slapen maar ze heeft haar laten behandelen.
Door dat ze een stukje van haar knieschijf miste kreeg ze ernstige artrose in haar knie wat veel pijn gaf, de dierenarts heeft haar ongeveer 3 jaar na de behandeling in moeten laten slapen.

Toen stond mijn ruintje alleen, nou ja, niet alleen met de andere paarden maar die vond hij helemaal niet leuk, hij wilde de merrie dat was zijn vriendin.
Hij stond daar maar alleen en depressief in een hoekje.
Een week nadat zijn vriendin was ingeslapen kwam ik bij het weiland en zag dat het goed mis was met Fellow (zo heette die) hij stond heel vreemd op zijn been.
Toen ik hem ging halen zag ik dat het bloed eruit spoot als hij een beetje op zijn been steunde.
Ik heb natuurlijk meteen de veearts gebeld en hij constateerde dat er een gewricht open lag en hij moest meteen naar Utrecht, op de faculteit maakte ze nog foto's van zijn knie en er was ook nog is een stukje knie afgebroken.
Precies zoals met zijn vriendin was gebeurt, ook ik kreeg het advies mijn paardje in te laten slapen en dat heb ik toen dan ook laten doen.
Afschuwlijk is dat, ik heb dagen lang gehuild.

Soms denk ik dat het zo heeft moeten zijn, dat hij niet meer verder wilde zonder zijn vriendin.
Ook was het zo dat hij niemand meer had die hem beschermde, en zo heeft een ander paard hem kunnen trappen.
Maar ik vind het wel heel toevallig dat hij precies hetzelfde kreeg als zijn vriendin en dat ze allebij kort na elkaar zijn gegaan.

monica73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:59

Mijn twee verzorgpony's zijn ook dikke vriendjes en kunnen niet zonder elkaar. Ze stonden al bij elkaar toen ze veulens waren. Erg lief om te zien natuurlijk maar lastig als je wilt gaan rijden met één van hen. De ander hinnikt dan de longen uit zn lijf en galoppeert als een idioot door het land! De oudste kan wel goed alleen zijn tijdens het rijden, maar de jongste niet echt. Die kan heel moeilijk de aandacht erbij houden en als je niet oplet, gaat ze er al een speer vandoor om zo snel mogelijk weer bij de ander te zijn. Daarom worden ze meestal samen gereden en dan gaat het prima. Wij rijden geen wedstrijden, dus dan is het niet zo'n erg probleem.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:03

Nou zeg, als ik pol van het land/bak haal kan yentie alleen maar hinniken en door de bak rennen Haha!
En als we in de bak rijden en yent laten staat volgt hij pol gewoon precies, zelfs als we springen springtie mee Knipoog

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:09

Laila & Zino hetzelfde.
Als we 1 van de 2 pony's meenemen voor een buitenrit begint de ander als een gek te hinnikken, met het gevolg dat we de pony waar we mee op buitenrit wilden gaan ook niet meer meekrijgen Clown
Daarom lopen we met ze allebei samen Lachen

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 14:55

haha ik herken van alles in jullie verhalen!=]
@ Arrabel sterkte er mee, dit lijkt me heel moeilijk wel raar dat hij precies hetzelde had als zijn vriendinnetje, misschien had het idd zo moeten zijn.. Ach gut

@saboontje idd lastig om te gaan rijden, ik kan met fe ook niet gaan rijden als pukkie in stal staat, maar puk kan ik soms ook niet meenemen (ivm geen omheining op sommige plekken) dus dat leverd wel eens problemen op ja..ik rij ook geen wedstrijden meer helaas! Verdrietig

heeft niemand trouwens foto's?!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:52

haha onze 2 veulentjes die kunnen absoluut niet zonder elkaar! volgenen liever elkaar dan hun moeder (noujah nu zijn ze gespeent) maarjah ziet er super schattig uit! maar ik zie nu al op over 3 jaar Tong uitsteken Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:33

mijn shetlander bjorn en mijn fjord bonito....als ik met de 1 weg ga staat de ander te gillen...Zo die 2 zijn zo schattig saampjes al vanaf begin af aan dat ik mijn shet aanschafte

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:24

Hier in de kudde is ook altijd weer groepjesvorming. Daar lopen diverse jut en julletjes rond. Ze kunnen gelukkig wel zonder elkaar, maar er moet wel altijd even tig keer omgekeken worden en als ze weer terug in het land is wordt er meteen 'verteld' wat ze gedaan heeft volgens mij.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:41

Ik heb er nu een klein beetje last van. Eén van de merries bij Anouar in de wei is helemaal gek van hem en is het er niet mee eens als Anouar met mij mee moet. Anouar interesseert het niet gelukkig, dus dat scheeld.

Maar straks gaan we verhuizen en komt hij samen met m'n shetlander te staan, met z'n tweeen dus (nu staan ze met z'n zessen) en ik ben bang dat ze dan wel heel erg aan elkaar gaan klitten.
Vooral Anouar vind het moeilijk om alleen achter te blijven, dus dat gaat nog wat worden. Ik wil ze van begin af aan leren dat ze allebei even alleen kunnen blijven.
Als ik met Anouar op wedstrijd ga kan ik wel iets regelen dat Macy niet een hele dag alleen hoeft te blijven. Dat vind ik niks, we zijn vaak toch wel 12 uur weg.

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 18:01

Sterkte Lenneke, je kan er inderdaad soms behoorlijk last van krijgen, als je paardje moeite heeft met alleen bljven, of vast gepplakt zit aan een ander paard! Ik hoop voor je dat dat niet te erg gebeurt!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:03

die van mij ook hoor. Ze staan met hun 2en op stal en naast als ze naast elkaar staan dan bijten ze elkaar ook. Maar als er een de stal uit gaat om te rijden breekt de ander de stal af. Hoe typisch! Vandaag was het zo erg dat mijn paard mij klem zette tussen haar en de boxrand omdat haar maatje weg ging.

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 18:12

@Wendel, Die zijn echt maf, maar wel schattig haha Tong uitsteken

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:14

tja maf inderdaad. Die van mijn mag ook niet in de bak of land als de ander van het erf afgaat. Ze spring over het draad er weer uit en er achteraan. Die ander kon altijd wel blijven staan als ik die van mij uit het land haalde maar tot van het zomer kon dat ook niet meer. Toen stonden er ineens 2 paarden te dansen naast me. Heel maf.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:16

mijn ruin is een HOMOPAARD haha, samen met een leeftijdsgenootje van m. hij trekt van de paarden bij ons op stal egenlijk opvallend naar alle ruinen, merrie's niet vaak, die krijsen en dreigen altijd he haha zo merrieachtig... laatst was ik met mijn merrie op concours, en toen kwam er nog iemand met een paard van stal de bak binnen, een schimmel. En mijn paard ded zijn hoofd omhoog, begon te hinniken en was gelijk met het koppie er niet meer bij het rijden. opvallend is dat deze 2 merries normaal niet bij elkaar in het weiland lopen, niet met elkaar in de trailer staan, en op stal ook niet naast of tegen over elkaar. grappig dat ze elkaar in een oogopslag zo herkennen Lachen

ClaudiaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:30

Whaha ja Tong uitsteken
Mijn pony heeft dat heel erg met van die kleindere ponytjes.

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 22:30

Grappig dat die merrie dat stalgenootje zomaar herkende! Maar heeft niemand foto's?
Daar ben ik namelijk erg benieuwd naar! Tong uitsteken

bwntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:17

mijn pony en onze kat zijn onafscheidelijk de kat slaapt bij de pony in de stal, en als we rijden loopt die mee op de hoefslag(tot ze nite meer kan natuurlijk, dan gaat ze in het midden liggen kijken) soms erg vervelend!

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 21:13

Haha, wat grappig! Maar lijkt me idd ok irritant ja! Geen foto daarvan? lijkt me namelijk héél komisch om te zien Tong uitsteken

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:04

Wij hebben onze ruin en merrie 4 jaar gehad. Het heeft zeker 2 jaar geduurd voor de achterblijver rustig bleef.

De paarden waren gek met elkaar en eigenlijk niet te scheiden. Maar toch kon je ze afzonderlijk zo mee nemen om te rijden???De achterblijver had het altijd het moeilijkst. Als we echt samen weg gingen, waren ze onderweg niet te scheiden. We deden soms een rondje bos; de ene links om , de ander rechts om, maar dat was een ramp.

Helaas is vanmorgen de merrie geslacht. Zij liep al twee weken ergens anders en op haar plaats is een nieuwe ruin gekomen. Deze nieuwe heeft ook weer problemen om alleen achter te blijven, terwijl de "oude "ruin, rustig blijft. De "oude" lijkt nu ook niet zo gehecht, maar ze kennen elkaar pas 2 weken.

rode_tomaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:38

Mijn verzorgpony (shetlander) daar rijd ik niet op, maar wel lekker bostelen enzo. Heel leuk, maar de manen (die zijn vet lang!) dat duurt vet lang om uitgeborsteld te krijgen Clown

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 15:29

rode_tomaat schreef:
Mijn verzorgpony (shetlander) daar rijd ik niet op, maar wel lekker bostelen enzo. Heel leuk, maar de manen (die zijn vet lang!) dat duurt vet lang om uitgeborsteld te krijgen Clown

Uhhh, misschien moet je eerst even het toppic lezen voordat je een reactie plaatst?! Hier gaat het namelijk niet om.. Knipoog