Doorzitten in het L1?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

co2

Doorzitten in het L1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 12:01

Ik hoorde laatst iemand zeggen dat je de gehele L1 proef ook mag doorzitten.
Is dit waar?

Ik was altijd van mening dat je alleen mag doorzitten als het bij een onderdeel gevraagd werd, en dat je anders moet gaan lichtrijden. (zie ook bovenaan de proef, Lichtrijden tenzij doorzitten wordt gevraagd)

Nu heb ik van het weekend weer L1 gereden en ben ik op de korte tussen stukjes (bijv. Bij E overgang van draf naar stap, Bij B dan weer naar draf, dan bij A later weer naar stap) gewoon blijven doorzitten.
Ik heb hier geen opmerkingen over gehad terwijl niet vermeld was dat je moest blijven doorzitten.

Hierdoor ben ik een beetje gaan twijfelen of het nu dus wel of niet toegestaan is om de gehele proef te doorzitten.

Wie o wie weet hier meer van?
Is hiet echt een regel voor of is het zo 'vaag' dat jury je er niet op mogen afrekenen?
(of heb ik gewoon een on-oplettende jury gehad Clown )

VValar

Re: Doorzitten in het L1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:09

Je mag in de L1 niet de gehele proef doorzitten. Het is niet voor niets 'doorzitten tenzij lichtrijden wordt gevraagd'. Wel smokkel ik af en toe kleine stukjes door te gaan doorzitten. Een voorbeeld hiervan is het bij E afwenden en doorzitten, X volte 15 meter links en rechts, daarna A afwenden en wijken, doorzitten. Tussen B en A blijf ik dan gewoon doorzitten (omdat lichtrijden ook niet gevraagd wordt).

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:15

Je mag dus niet gaan doorzitten als er lichtrijden wordt gevraagd, en zo ook andersom. Vroeger kreeg je een -1 op je protocol, nu wordt het in het cijfer meegenomen. Het is dan wel handig als de jury het er even bijzet bij het desbetreffende cijfer. Ik zou dus zeker het gokje niet nemen door langer door te zitten of juist licht te gaan rijden.

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:16

VValar schreef:
Het is niet voor niets 'doorzitten tenzij lichtrijden wordt gevraagd'.

het is toch lichtrijden tenzij doorzitten wordt gevraagd?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:44

Skwoesie schreef:
het is toch lichtrijden tenzij doorzitten wordt gevraagd?

Dat klopt Haha! Ik heb het omgewisseld.

xLijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:47

Bij ons lezen ze dan 't proefje voor en soms is 't alleen doorzitten en soms lichtrijden maar soms ook doorelkaar Knipoog

co2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 15:44

Badankt voor de info!
Dan hoop ik maar gauw de puntjes te halen voor t L2, dan mag ik wel lekker doorzitten. Rijdt een stuk lekkerder!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:49

Ik ben er een keer vreselijk op afgestraft,toen was ik 2x blijven doorzitten waar ik moest lichtrijden,hele korte stukjes en toen had ik mooi 2 vieren.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:37

Elisa2 schreef:
Ik ben er een keer vreselijk op afgestraft,toen was ik 2x blijven doorzitten waar ik moest lichtrijden,hele korte stukjes en toen had ik mooi 2 vieren.

Dan zou je voor dat onderdeel dus een 5 hebben gekregen, lichtrijden of doorzitten wanneer dat niet gevraagd wordt is echt maar een-1 ( en dan is het al meegenomen in het cijfer, dus geen extra -1 naast je gewone punt)
Als je geen rare dingen hebt gedaan ben je wel super zwaar gestraft hoor!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:24

De nieuwe proeven vind ik erg verwarrend met doorzitten of lichtrijden. Het volgt soms heel snel op elkaar doorzitten of lichtrijden. Ik smokkel ook weleens als het echt om een klein stukje gaat ben er niet op afgestraft iig.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:37

Kyralovertje schreef:
Badankt voor de info!
Dan hoop ik maar gauw de puntjes te halen voor t L2, dan mag ik wel lekker doorzitten. Rijdt een stuk lekkerder!

In de L2 moet je ook stukken lichtrijden hoor!
Met middendraf en halsstrekken..........
Vanaf de M1 is pas echt alles doorzitten.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:23

Nee, alleen als het gevraagd wordt. Clown Er staat boven 'Lichtrijden tenzij doorzitten wordt gevraagd' en niet 'Je mag ook de hele proef doorzitten' of zoiets. Tong uitsteken Lachen

co2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 22:49

OemmiejO schreef:
Nee, alleen als het gevraagd wordt. Clown Er staat boven 'Lichtrijden tenzij doorzitten wordt gevraagd' en niet 'Je mag ook de hele proef doorzitten' of zoiets. Tong uitsteken Lachen

Zover was ik zelf ook nog wel.. Verward

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:53

Haha dat vond ik wel een goeie Knipoog