Dekenvraagje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcmarieke

Dekenvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 12:36

Beste iedereen,

Kan iemand mij uitleggen wat het betekent als een deken 200 grams is, of 300gr, of 400gr?
En wat maakt dit voor verschil, wanneer/waarom schaf je een 200 grams aan en wanneer/waarom een 300 grams?
Ook wil ik graag weten welke dekens je nou persé in je "arsenaal" moet hebben. Zijn bepaalde merken beter dan andere? Bepaalde sluitingen af of juist aan te raden?

Hopelijk kan iemand me meer vertellen! Groetjes!

8nnemiek

Re: Dekenvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:48

Dat heeft te maken met de dikte van de deken, als het kouder is dan wordt vaak een zwaardere deken opgedaan. Wordt meestal opgedaan als de paarden geschoren zijn, zo niet dan vind ik een 300 grams bv veel te dik.
Ik heb zelf alleen een regendeken gehad voor mn paard, van canvas, maar nu staat hij helemaal zonder deken.
Het enige wat ik belangrijk vind ik een zweetdeken, vooral als de vacht wat dunner is, zodat ze niet te snel afkoelen na het rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:49

--> SV

roelie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:58

Wat ik denk dat je nodig hebt:
- Zweetdeken
- Winterdeken (200 t/m 400 gr) afhankelijk van de dikte van de vacht en de stal... Waterdicht is erg handig, dan kan hij er ook mee naar buiten/paddock.
- Tussendeken (0 tot 100 gr) Waterdicht! Voor het voor- en najaar.
- Evt. een vliegendeken voor de zomer...

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:33

roelie1984 schreef:
Wat ik denk dat je nodig hebt:
- Zweetdeken
- Winterdeken (200 t/m 400 gr) afhankelijk van de dikte van de vacht en de stal... Waterdicht is erg handig, dan kan hij er ook mee naar buiten/paddock.
- Tussendeken (0 tot 100 gr) Waterdicht! Voor het voor- en najaar.
- Evt. een vliegendeken voor de zomer...

Een zomerdekentje vind ik 's zomers op stal erg handig de nacht voor we naar een wedstrijd gaan. Blijft ze lekker schoon na het wassen

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:27

omdat de mijne 24/7 het hele jaar door buiten staan heb ik regendekens zowieso en een zweetdeken voor de grote , heb wel voor de zekeheid winterdekens liggen stel er word er een goed ziek dan moet ie toch op stal en met korrts of iets dergelijks is een warme deken voor een paardje toch lekker
de grammen ect heb ik zelf ook niet zo heel veel van mee ik heb deregendekens ongevoerd weet dat me winterdeken voor de mini 400 gr is en die van de grote pff zou het zo niet weten dekn rond de 200gr
let op dat je je dekens goed in ene gesloten ruimte weglegt anders gaan de muizen er holletjes en nesten in maken (ervaring )

Marcmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 08:30

En voor wat betreft de maten? Ik zie dekens van 185,195,205 cm. Hoe wordt dit gemeten? Is dit de lengte van schoft naar staart of ... ?