Positierijbroek?????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Hazzebaz

Positierijbroek?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 09:22

Weet iemand waar je een zwangerschapsrijbroek aan kunt schaffen???? Mijn rijbroeken passen allang niet meer nl..... Knipoog

ineke_

Re: Positierijbroek?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:17

pjtist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:02

ga jij echt nog paardrijden als je zwanger bent,,, of ben je niet zwanger Bloos!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:03

Hmm persoonlijk zou ik het niet in mijn hoofd halen om te gaan paardrijden tijdens de zwangerschap. ik wil er niet aan denken wat er kan gebeuren als je eraf valt.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:08

Ik zou wel rijden tijdens mijn zwangerschap, ligt er ook aan wat voor paard je hebt, maar volgens mij is dit niet de vraag van de TS.
Ik zou niet weten waar je zo'n broek kan krijgen, misschien naar een grote ruitersportzaak gaan en dan even vragen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:41

positie rijbroek...was volgens mij bij loesdou.de te bestellen
en rijden tijdens zwangerschap? waarom niet?

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:50

Even een abo, heb ze ook nodig binnen afzienbare tijd Enne.........zolang het gaat lekker door rijden Knipoog
Mijn huisarts geeft aan dat het tot een maand of 7 kan

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:51

Is het trouwens geen optie om, als je wel wil rijden, met een "gewone" broek bv jogging broek te rijden?

Draumpje: ik zou persoonlijk niet rijden omdat ik geen risico`s wil lopen. Paardrijden brengt toch extra risico`s met zich mee en in een periode van zwangerschap draag je toch een leven met je mee. Zou dan als de doods zijn dat ik eraf val oid.

Speelt inderdaad ook een grote rol watvoor paard je hebt. Maar ik zou het niet doen Lachen

Marcmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:53

Het schijnt alleen wel zo te zijn dat, als je paardrijd, je bekkenspieren (uiteraard) veel getrainder zijn, en het bevallen ietwat lastiger gaat dan bij vrouwen met "ongetrainde" bekkenspieren.
Niet om iemand bang te maken ofzo, maar dit schoot me ineens te binnen... Rolleyes

Marcmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:54

Hoeveel risico loop je trouwens wel niet als je gewoon over straat loopt? Je kan onder een auto komen, een gek op een fiets rijdt je omver....ik zou zeker paardrijden, mits dit niet af werd geraden door mij HA. Paardrijden is tenminste iets waar je een zekere mate van controle kan uitvoeren.
Maar ben het er wel mee eens dat het er maar net aan ligt wat voor paard je rijdt en in welke omstandigheden je rijdt.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:03

Vind het verkeer wel een beetje een vreemde vergelijking, maar snap wel waar je naar toe wilt. Uberhaupt over straat lopen brengt inderdaad ook veel risico`s met zich mee. Paardrijden is gewoon een risico sport, omdat je te maken hebt met een levend wezen van een paar 100 kilo, wat je niet altijd onder controle kunt houden.

Buiten lopen (lees: leven) is natuurlijk vol met risico`s maar daar kies je niet bewust voor, paardrijden wel.

En ik zeg ook niet dat de TS dit niet moet doen, zeg alleen dat ik het niet zou doen.

Marcmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:15

@ Meryl:
Bloos! ik bedoelde het niet aanvallend hoor! Misschien een beetje met teveel overtuiging geschreven.... Bloos af en toe heb ik de souplesse en tact van een op hol geslagen Koe

Maar inderdaad, ik pakte "het verkeer" maar even als alledaagse situatie, maar ik bedoelde inderdaad hetzelfde als wat jij schrijft. Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:49

Marcmarieke schreef:
Het schijnt alleen wel zo te zijn dat, als je paardrijd, je bekkenspieren (uiteraard) veel getrainder zijn, en het bevallen ietwat lastiger gaat dan bij vrouwen met "ongetrainde" bekkenspieren.
Niet om iemand bang te maken ofzo, maar dit schoot me ineens te binnen... Rolleyes

Bij lousdau of hoe dat ook heet hebben ze idd een positierijbroek. Ik deed gewoon een lang shirt aan en liet de knoop los (en later ook een de rits) Clown
Ik heb tot dik 7 maanden in steeds minder intensiviteit vrijwel dagelijks gereden op een braaf paard wat ik al jaren ken. Springen deed ik vanaf 3,5 maand niet meer ivm toch grotere risico's. Mijn kinderen waren er beide zo. (uitdrijffase van kind 1 15 minuten en van kind 2 4 minuten, 3 persweeën)

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 11:18

De paarden zijn mijn werk en ik rij er nu nog maar 1 per dag. Een superfijn dier, die ik van haver tot gort ken en waar ik niet bang van hoef te zijn dat er iets misgaat( ik weet het, het blijft een dier...)
Risico loop je met alles. Je kunt iets verkeerds eten, een auto-ongeluk krijgen of je nek breken bij het afstappen van een stoepje. Daarnaast heeft mijn VK me juist aanbevolen te blijven rijden, om je bekkenbodemspieren te blijven trainen. met rond maand 7 wat oefeningen om die spieren te leren ontspannen, schijnt het de bevalling alleen maar te vergemakkelijken.

Mijn rijbroek open houden vind ik niet echt een optie, omdat je dan de steun mist die een hoge band je biedt. En die steun heb ik juist nodig. Ben nu wel al aan een grotere maat begonnen, maar dat kun je ook niet continu volhouden lijkt me. vandaar de vraag naar en positiebroek, die moet toch te krijgen zijn???? Zo niet, kunnen we er misschien 1 ontwikkelen en er patent op aanvragen. Haha!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:27

Gat in de markt? Wie weet, er zijn schijnbaar meer vrouwen die rijden tijdens de zwangerschap, dus misschien een idee voor "het beste idee van Nederland" Knipoog

yvonne101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:35

Hoi,

heb ook steeds gereden als ik zwanger was. Geen probleem ben alleen niet meer op het paard gestapt dat ik aan het inrijden was, dat vond ik te gevaarlijk. heb steeds gereden met een normale rijbroek die heel laag zit (meer die lage heuprijbroeken). dat ging goed maar het dat hangt er natuurlijk vanaf of je een hele dikke buik hebt. Zeker na de 7 maanden die ontspanningsoefeningen gaan doen. Dat heb ik niet gedaan.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:00

vriendin van mij heeft aan begin van haar zwangerschap een heel goedkope slechte kwaliteit rijbroek gekocht die lubberde mooi uit, heeft ze tot acht maanden mee kunnen rijden.

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:12

Hier kun je ze krijgen
klik hier voor link

Ze hebben 2 maten. 1 tot ong 20 weken en eentje vooor als je langer zwanger bent, of dikker.

Mirjam
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-12-06 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link aanklikbaar gemaakt tegen uitrekken pagina.

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 10:25

Toppie, bedankt! heb er meteen 1 besteld. Pling

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:40

mijn oma heeft ze zelf gemaakt voor mijn tante. gewoon een oude rijbroek en dan aan de voorkant elastieke stof erin zetten.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:58

Ik heb een rijbroek toen der tijd gekocht bij Divoza, gewoon een maatje groter.
Ging prima, maar ik moet zeggen dat ik ook niet echt zwaar was.
(op het eind 62 kg)
Ik heb overigens tot het einde doorgereden (welliswaar rustig aan) maar zaterdags zat ik nog te paard een rondje door het dorp en woensdags beviel ik! (binnen 4 uur!)

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:20

pjtist schreef:
ga jij echt nog paardrijden als je zwanger bent,,, of ben je niet zwanger Bloos!

Bloos

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:54