Les met oortjes

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Naijla

Les met oortjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 20:08

Hallo,

Ik zag laatst iemand en die kreeg les via een soort oortje en die instructrice had dan zo'n draadloos apparaat. Weten jullie misschien hoe dat heet en waar je dat kan kopen?

Alvast bedankt!

Ciao.. Doei, doei

Somebody_

Re: Les met oortjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:10

Naijla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 20:18

haha okee, thanks.
Maar is het goedkoopste zo rond de €100,-?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:19

Naijla schreef:
haha okee, thanks.
Maar is het goedkoopste zo rond de €100,-?

Als je gewoon losse portofoons koopt en een paar oortjes erbij, zal het vast wel goedkoper kunnen/....

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:19

het is heel handig, je hoeft allebij niet zo te schreeuwen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:21

handig Ja ook handig als je aan het buitenrijden bent, en je raakt elkaar kwijt Tong uitsteken

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:24

Ik heb via Conrad voor 25 euro twee portofoons gekocht, en voor 1 6 euro twee oortjes met microfoon er bij. In totaal dus zon 40 euro kwijt.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:30

Gjilke schreef:
Ik heb via Conrad voor 25 euro twee portofoons gekocht, en voor 1 6 euro twee oortjes met microfoon er bij. In totaal dus zon 40 euro kwijt.

en ontvangt dat een beetje? of heb je veel last van ruis, of dat je ingespannen moet luisteren?

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:32

Ik heb op die manier les, beter kan gewoon niet! Alleen die oortjes (heb van die oortjes met klemmetjes) kosten 40 euro. Nagelbijten / Gniffelen

Cartouchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:41

...lijkt mij absoluut ideaal.....hoeft ook niet iedereen in de bak mee te genieten....Haha!

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:17

tinaaz schreef:
Gjilke schreef:

en ontvangt dat een beetje? of heb je veel last van ruis, of dat je ingespannen moet luisteren?

Ja de ontvangst is prima, tot 3 km. Je hoeft absoluut niet te luisteren, het geluid is giga hard.
Het nadeel is dat dat oortje niet 100% blijft zitten. Maar ik draai m gewoon een keertje om het bandje van mijn cap, en problem solved.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:19

Weet ook iemand hier welke setjes door de instructeur niet continue ingedrukt hoeven te worden tijdens het lesgeven?
Hier krijg je zo'n lamme vinger van namelijk.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:24

Die set van mij moet je dus wél ingedrukt houden, even voor de duidelijkheid Lachen

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:25

Heb ook mee gereden, was toen iets van €65 alles bij elkaar werkt heel goed!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:26

het nadeel van portofoons is alleen dat je soms hebt dat er ook andere op je frecuentie zitten. en je dus moet zoeken naar een andere.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:28

Gjilke schreef:
Die set van mij moet je dus wél ingedrukt houden, even voor de duidelijkheid Lachen

Bedankt voor de aanvullende info Knipoog

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:28

manie schreef:
Weet ook iemand hier welke setjes door de instructeur niet continue ingedrukt hoeven te worden tijdens het lesgeven?
Hier krijg je zo'n lamme vinger van namelijk.

Ja die hele dure, daar hoef je alleen het knopje om te drukken en dan kun je gewoon praten etc, dan hoef je hem niet meer in te drukken, mijn instructeur heeft dat, maar die kostte wel flink wat meer dan 100 euro geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:42

Ik krijg er les mee, vind het heerlijk! hoef ik niet zo op te letten bij slecht weer, zo hor ik het eerder en kan ik me beter concentreren!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:02

Dat heeft mijn instructrice ook. Helaas past het oortje niet echt lekker in mijn oor waardoor hij steeds uit mijn oor gaat als ik aan het rijden ben. Achja, dan maar zonder. Gaat ook erg goed!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:52

Gjilke schreef:

of even een propje papier/ blokje hout op de knop vastbinden met een elastiekje Lachen

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:24

Ik krijg ook les met een oortje. Het is echt een super uitvinding, je hoort alles prima en zelfs met harde wind! Alleen een goed oortje is wel zo plezierig. Ik heb hele kleine oren en heb daardoor wel een ander soortje oortje (hij gaat om mijn oor).

raydancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:18

Ja, echt super fijn. Ik krijg er ook les mee! het is vooral fijn als de bak erg groot is.
moet zeggen dat je er wel een beetje afhankelijk van wordt hoor Clown

dihjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:38

Portofoonsets voldoen prima, maar nadelen hebben ze ook, zoals gewicht/formaat, zendvertraging en beperkte accucapaciteit als de instructeur continu staat te zenden. De prijs is wel heel aantrekkelijk.

Als je echt iets goeds wilt, ben je vanaf € 300,- helemaal klaar. Je hebt dan een fatsoenlijke ontvanger met een goed "oortje" (die je ook ziet op TV bij oa X factor artiesten). Je instructeur heeft dan ook zo'n klein kastje voor in de jaszak/broekriem en een microfoontje bij de kraag of een headset.
Je hebt dan een continue verbinding met je instructeur, die niet op knopjes hoeft te drukken, en jij geen gekraak/gepiep in je oor hebt tijdens de les. Geluid is ook nog eens van superkwaliteit.
Met een setje oplaadbare penlight (AA) batterijen doe je ongeveer 10 uur. Da's lang zat voor een rijles.

Belangrijk is de keuze van merk. Vaak zijn de goedkope (portofoon) varianten van een slechte kwaliteit plastic, dus breken /scheuren de behuizingen nog wel eens, of vliegt er een clip af.
Ander voordeel is de gebruikte techniek. De portofoons van Conrad en Aldi (ook heel goed) zijn afluisterbaar en in een wat drukkere omgeving kun je last krijgen van andere gebruikers. Je kunt dat wel weer oplossen door ander kanaal te kiezen, maar daarvoor moet je dan weer de les onderbreken. Ook zitten er te veel knopjes op, en als je tijdens het rijden per ongeluk iets indrukt, werkt het ook weer niet.

De ontvangers en zenders die ik heb hebben een geringe reikwijdte (+/- 100 mtr) en zoeken zelf een geschikt kanaal, dus heb je ook geen last van anderen als er meerdere sets actief zijn. Meer dan een knop voor volume zit er niet op, dus veel kan er niet mis gaan.

Merken die ik bedoel zijn Omnitronic, Sennheiser en Samson.
Met name de Sennheiser is erg populair. Anky, Edward en de rest van de top gebruiken die ook. Nadeel is de prijs. Een dergelijke set ligt al gauw rond de € 700,-, maar is dan ook erg robuust en je hoeft niks in te stellen, behalve dan het volume wat jij in je oor wilt hebben. Ook omgevingsgeluiden worden onderdrukt, zodat je alleen je instructeur hoort, en niet de mensen die aan de kant staan te kletsen.

Wat je kunt overwegen is om een set in gezamelijkheid aan te schaffen (met de hele stal) en voor elke ruiter een "eigen" oortje te kopen. De één wil een beugeloortje, de ander vindt een dopje handig. Hygiene is dan handig.
Goede beugeloortjes zijn er vanaf € 9,-, en wil je topkwaliteit, dus een snoertje wat je zomaar niet stuk kunt trekken, dan betaal je max. € 50,-. Bovendien kun je bijna elk merk of type oortje aansluiten, dus ook die van je MP3 of mobiel.

Wil iemand meer info, dan kun je PB en. Eventueel heb ik wel test setjes beschikbaar om te proberen/huren als je niet te ver weg woont.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:56

Beetje oud topic...
Mijn vraag is eigenlijk, waar koop je die beugeloortjes?
Ik heb het internet al afgezocht, maar niks kunnen vinden wat geschikt is...

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:32

Mijn vader had het er laatst over dat je wel via oortjes op wedstrijden het proefje kon zeggen zodat je elkaar kon verstaan. Toen keek ik hem gek aan, maar nader inzien is het zon gek idee nog niet. Lachen