welke deken op voor in de trailer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kinky01

welke deken op voor in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 10:30

Als ik bij de vereniging ga rijden moeten we daar met de trailer naartoe.
Na het rijden leg ik meestal een zweetdeken op en stap ik mij paard aan de hand droog.
Maar nu het 's avonds toch flink afkoelt vind ik een fleece dekentje in de trailer toch iets te weinig.

Laatste keer had ik haar drooggestapt en een staldeken opgedaan in de trailer, met als gevolg dat ze is gaan nazweten en weer zeiknat was toen we thuis kwamen.

Kan ik beter een dikke wollendeken opleggen?
Wat leggen jullie je paard op in de trailer?

Apple

Re: welke deken op voor in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 10:32

Hangt helemaal van de temperatuur buiten en de gesteldheid van het paard af.

Mijn eigen paard wil zich soms nog wel opwinden op de trailer. Ik doe dus bij voorkeur een minder zware deken op dan zn eigen staldeken.

De laatste keer had hij een gewone fleece bij de heenweg en een zware wollen deken met hals op de terugweg. Dit ging prima Lachen.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 10:34

Wij rijden ook iedere week naar de ponyclub voor de les.
Ik leg de pony altijd een wollen deken met hals op. Wol neemt het vocht sneller op dan fleece vind ik.
ALs we weer thuis zijn is hij al bijna droog en borstel ik hem nog even. Daarna gaat zijn staldeken er weer op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 10:41

Mijn paard maakt zich onwijs druk op de trailer en komt er altijd heel nat van af. Vaak heb ik dan ook alleen een zweetdeken op en niet zijn winterdeken. Tenzij het echt vriest ofzo.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:07

Dan zou ik er 2 fleece dekens op leggen. Geeft veel warmte, maar het zweet kan er nog goed uit.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:07

Het ligt aan de temperatuur. Vanavond gaat ie mee onder een dikke wollen deken. Als het iets minder koud is krijgt ie een fleecedeken op en in de zomer een vliegendekentje.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:16

Mijn paard gaat zo zonder deken op de trailer, ook als ik in de duinen heb gereden (zwaar), ik stap hem uit, en ook al is ie nog wel nat gaat hij evengoed op de trailer. Het is daar zelfs vaak te warm.

joepiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:13

Mijn paard gaat met een wollen zweetdeken op de trailer. Ik zorg er wel voor dat ik hem helemaal drooggestapt hebt na het rijden.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:16

mijne heeft op de heenweg een fleece deken met hals *en zeiltje dicht* op terugweg hetzelfde deken met daarover heen een wollen deken *en het zeiltje dicht*. De trailer is dan lekker warm.. Ik rijd wel meteen aan, laat haar nooit nat op de trailer wachten..

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:52

Bij mij ligt het aan de temperatuur maar anders heeft ze altijd 2 fleecedekens over mekaar in de trailer.. We rijden altijd 's avonds met de trailer en dan is het ook al best koud, vandaar..