beoordeling FNRS of KNHS ??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cellavie

beoordeling FNRS of KNHS ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 19:16

Ik vroeg me iets af.

Heb gisteren een proefje gereden bij de FNRS (F6).
In de proef moest ik in stap van hand veranderen van H naar B en de hals laten strekken.
Dit is een onderdeel wat mijn paard erg goed kan. Heb ook meestal een 7 of een 8 hiervoor.
Nu was ik gisteren nog geen meter voorbij B in de hoefslag (iets te laat dus), het halsstrekken was wel toppie.
Nu heeft de jury mij hiervoor een 5 gegeven, omdat ik dus nog geen meter te laat in de hoefslag was.

Wat ik mij nu afvraag, is dit typisch een FNRS beoordeling of zijn ze ook zo strikt bij de KNHS?

Barcelano

Re: beoordeling FNRS of KNHS ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:30

cellavie schreef:
Ik vroeg me iets af.

Heb gisteren een proefje gereden bij de FNRS (F6).
In de proef moest ik in stap van hand veranderen van H naar B en de hals laten strekken.
Dit is een onderdeel wat mijn paard erg goed kan. Heb ook meestal een 7 of een 8 hiervoor.
Nu was ik gisteren nog geen meter voorbij B in de hoefslag (iets te laat dus), het halsstrekken was wel toppie.
Nu heeft de jury mij hiervoor een 5 gegeven, omdat ik dus nog geen meter te laat in de hoefslag was.

Wat ik mij nu afvraag, is dit typisch een FNRS beoordeling of zijn ze ook zo strikt bij de KNHS?

Vind het voor FNRS wel wat aan de strenge kant.
Bij de KHNS moet je strikt op de letter rijden daar zouden ze je wel een punt minder voor kunnen geven.

Maar ik weet wel dat ze al wat strenger worden bij het FNRS omdat ze na de F6 toch ook al de ruiters richting het nagevelijkheid willen zien rijden....
Dit beleid voeren ze naar wat ik er van heb begrepen uit omdat dan de overgang FNRS/KHNS toch minder groot is

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:31

Clown Hihihi keek even nu pas in je profiel.
Dacht die foto in je avatar komt me bekend voor Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:47

Ik vind ze bij FNRS soms ook erg streng bij het op de letter rijden.
Moest laatst dan ook naar huis met 199 punten Bloos (het ging nogal rommelig, pony erg gespannen en ik dus ook)

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 22:01

hihi bedankt Jes!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:39

cellavie schreef:
hihi bedankt Jes!

Knipoog Toch wel makkelijk schrijven bij zowel KHNS en FNRS Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:01

Bij de KNHS zijn ze ook erg op de bordjes hoor. Ik had laatst met wedstrijd ook dat ik net te laat was met het afwenden, koste me ook een punt (had een 5 met de opmerking: te laat).

Bij de FNRS worden ze steeds strenger naar mate je hoger komt.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:00

ik heb nog maar 2 keer fnrs gestart en ik vind ze belachelijk soepel. ik ben zelf L1, maar het verschil vind ik erg groot tussen de fnrs en de knhs.
laten we het zo zeggen dat ik het 2e deel van mijn f5 als een zandzak op willem zat, teugels lang, sjokken, ogenmeer dicht dan open, handen en benen die trekpop bewegingen maakten... en dan nog 212 punten krijgen... -2 omdat midden in de gebroken lijn dus geen adem meer kreeg en op de rem ben gaan staan Haha! daarna dus zo gereden om te voorkomen dat ik er van af zou donderen.

en dan hadden wij nog de strengere van de dag.. de ochtend ploeg hadden allemaal 220 of hoger en bij ons waren de promo punten schaars...

dus ik vind het een goed punt dat ze strenger gaan worden, want er lopen erzoveel die de f12 hebben gehaald en die serieus denken dat ze het in de L1 of in de B wel kunnen redden.. terwijl de ponies/paarden waar ze op reden het nageeflijk rijden nog niet kenden....
das gewoon een teleurstelling die niet nodig zou hoeven zijn.