wat onder de oortjes??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

utopian

wat onder de oortjes??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 21:36

ik heb voor mijn paard van die oortjes gekocht zodat hij minder snel is afgeleid, maar wat doen jullie eronder? want aleen dat stofje helpt niet denk iik

Lynn_Nikita

Re: wat onder de oortjes??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:38

geloof dat je er watten in kan doen, doen ze vaker op concours, zodat geluid niet zo hard doorkomt

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:37

Wat zijn dat voor oortjes? En waar heb je die gekocht?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 00:07

Ze bedoelt een vliegennetje Heike.
Je ziet weleens (mn bij tuigpaarden) van die proppen die ze er in doen, zijn van een soort foam(kan het niet zo goed omschrijven), maar volgens mij is dat reglementair niet toegestaan Knipoog
Netje zelf mag toch ook alleen maar bij het springen? Bij de FEI mag het al wel in de dressuur, maar volgens mij is de KNHS die ontwikkeling nog niet gevolgd

Bij mijn paard hielp alleen het netje trouwens voldoende. Die werd altijd zo vreselijk schieterig van elk onverwacht geluid dat hij op het voorterrein hoorde. Dat netje dempte voor hem net voldoende.
Heb het trouwens niet lang gebruikt, was me teveel gedoe en zonder ging het later ook prima Clown

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 08:39

Je hebt ook van dat ene bontmerk, usg kan dat? van die ronde bontjes om erin te doen.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:15

Je kan er inderdaad watjes ofzo indoen, zorg dan wel dat het 1 grote watte is, anders komen ze misschien IN de oren Knipoog

Ik heb ook oortjes, maar enkel voor het mooie, dat maakt het een beetje af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:16

Het mag idd alleen bij het springen.
Geen idee welke dat van sport TS uitvoert Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 08:07

Onder het oornetje mag reglementair niets onder. Enkel bij aangespannen wedstrijden voor tuigpaarden (en dan niet voor de friezen of hackney's) zijn oordoppen toegestaan, echter zonder oornetje. Volgens mij is het ook nog toegestaan in de draf-en rensport, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. De proppen dienen van zacht materiaal gemaakt te zijn, en moeten met stof overtrokken zijn. Wat ik veel zie is van die sponsproppen waar een panty overheen getrokken is. Houdt er dus rekening mee dat het waarschijnlijk in jouw tak van de paardensport niet is toegestaan en je paard ook nog eens vreemd kan reageren op de proppen, schudden met het hoofd, vreemd dragen van de oren, en hier kan een jury weer lucht van krijgen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:37

Je mag alleen het mutsje op zonder wat erin.
Je mag ze dus niet vullen met watten of iets dergelijks. Ik gebruikte ook wel eens een mutsje en nog nooit mee gemaakt dat ze het controleerden, niet dat ik ze vulde maar je kan het wel proberen.

Verder sluit ik me aan met neonlight.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:59

Neonlight schreef:
Onder het oornetje mag reglementair niets onder. Enkel bij aangespannen wedstrijden voor tuigpaarden (en dan niet voor de friezen of hackney's) zijn oordoppen toegestaan, echter zonder oornetje. Volgens mij is het ook nog toegestaan in de draf-en rensport, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. De proppen dienen van zacht materiaal gemaakt te zijn, en moeten met stof overtrokken zijn. Wat ik veel zie is van die sponsproppen waar een panty overheen getrokken is. Houdt er dus rekening mee dat het waarschijnlijk in jouw tak van de paardensport niet is toegestaan en je paard ook nog eens vreemd kan reageren op de proppen, schudden met het hoofd, vreemd dragen van de oren, en hier kan een jury weer lucht van krijgen.

Het is wel toegestaan bij de drafsport iig Knipoog

utopian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 22:13

ja bedankt voor de info, zal het eerst dan eens zonder iets onder het netje proberen, maar wat moet je dan doen dat het eigelijk nog niets helpt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:16

Welke tak van paardensport beoefen je?

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 01:12

Ik was geintresserd omdat we een merrie hebben op stal die op elk klein piepgeluidje in protest gaat. En al die spanning is niet goed voor haar of voor de ruiter. Haha!

Maar ik was er niet over aan het denken om deze dingen te gebruiken. Merrie moet gewoon wennen. (is 8, hmm) maar ik verwacht niet dat dit een mogenlijke oplossing zou kunnen zijn. Dan ontploft ze straks bij ieder geluid.

utopian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 14:01

ik doe voornamelijk springen maar doe ook cross en dressuur (gewoon omdat het moet eigelijk) vanalles wat dus
maar bij dressuurr heeft hij hier geeen last van azlleen als ik moet springen met die luide muziek

xLijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:59

Lynn_Nikita schreef:
geloof dat je er watten in kan doen, doen ze vaker op concours, zodat geluid niet zo hard doorkomt

idd! Ik zie ze soms ook wel eens langs komen die gekke watten ..
En dat is ook het beste Clown (ik heb het nagevraagt .. )

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:16

In de drafsport gebruiken ze orenkappen (zoals die vliegennetjes, maar steviger en evt nog met een paar extra rubberooromhulsels) of proppen, die schuimrubberen bolletjes.

utopian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 21:53

maar d

utopian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 21:54

maar dat mag waarschijnlijk niet bij het springen zeker?

jumping_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:52

Je kan er watjes in doen... Maar dat doe ik niet ik heb ze alleen omdat ik ze mooi vind Knipoog Volgens mij Zijn er nog meer dingen zodat ze minder snel afgeleid zijn .. vraag maar een X aan iemand in een ruitenchop die weten daar wel iets op