hallo.
wie heeft er nog meer last van dat je paard(en) heel erg druk,dwars en soms niet luisteren willen?
gisteren en vandaag ging ze er vandoor,vandaag zat ik er op echt neit grappig.
was een beetje aan het stappen en draven in het grote weiland niks aan de hand.
en ik dacht nou waag het eens in galop te gaan,nou het ging goed en ik denk ga nog een klein stukje en toen gingen we.er zat alleen nog maar gas op,en ikke de hele tijd amar ho ho hoooo en kneepjes in beide teugels nee hellemaal niks.tone zag ik langzaam de uitgang op me afkomen en ik zo hoooooooo.niet reageren gewoon door galloperen en neit zo langzaam ook.de draden waren nog open maar ze nam twee draden mee,gevolg twee draden stuk en ik in volle galop over het beton.
langzaam kwam haar stal in zicht,ik denk rechtdoor,rechtdoor want ze kon ook links en dan zou ze waarschijnlijk de weg opgerend zijn met mij erop.en eindelijk voor haar stal stond ze stil en ik kwaad jong.ik snel afgestapt want als ik kwaad ben als ze zo doet dan moet ik er ook niet langer op gaan zitten,dan wordt eht alleen maar erger.weet dat het fout is om dan te gaan afstappen.
en hoe zou ik haar moeten behandelen nadat ze er vandoor is gegaan?iemand goede tips?
en hebben meer mensen last van dat hun paard(en),druk,dwars en soms niet luisteren willen?
oja ze is een fjordxwelsh maar daar moet het niet aan kunnen liggen lijkt me.
gr.mememe.Bedankt voor het antwoord en het vage schrijven.