natte bak in winter. rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

natte bak in winter. rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 17:05

hoihoi

ff een algemen vraag, gaat vooral op voor de mensen die een buitenbak hebben die nat word in de winter met regen enzo en die dus blubberig is,

rijden jullie er gewoon in? of vinden jullie dat slecht voor de benen o.d?
ik rijd er wel in, al is het soms maar 20-30 minuten, zoals vandaag, wij hebben bij stal alleen een paddock van ongeveer 15 bij 30 meter, kleiner dus. omdat het morge nog slechter word en ik 1 a 2 keer per week naar de manege ga, dacht ik ik waag het toch even, je merkt soms dat ze wat wegzakken maar ik doe gewoon rustiger aan, rijd in iets lager tempo, wel moet ik sneller wenden enzo maar het zijn wel goede oefeningen voor der, leert ze korter wenden, ik rijd overigens dan maar 1, 2 keer per week in natte bak. en ik longeer er af en toe in met pessoa. ik vroeg me af of jullie dat ook gewoon doen? ik bedoel ik pas wel wat op maar vind dat ze in allerlei bodems wel moeten kunnen lopen, en als je het maar niet dagelijks doet denk ik niet dat het erg kwaad kan.

groetjes!

irene85

Re: natte bak in winter. rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:08

In een antte bak rijden vind ik niet erg, , maar mijnes is erg modderig en zakt er diep in weg. dit is niks. Als ik nu ga rijden zet ik haar op de trailer en rij bij mijn intructeur, die beschikt over een goede, droge buiten bak en een binnenbak.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 17:12

irene85 schreef:
In een antte bak rijden vind ik niet erg, , maar mijnes is erg modderig en zakt er diep in weg. dit is niks. Als ik nu ga rijden zet ik haar op de trailer en rij bij mijn intructeur, die beschikt over een goede, droge buiten bak en een binnenbak.

onze is wel nat en sommige plekken wat drassig maar over het algemeen zakt ze niet weg, kan het dan kwaad?

en ik kan ook bij de buurman met normale afmeting maar daar kan ik niet op zondag heen, en wilde toch ff trainen..

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:19

Ik rijd in de bak van mijn buurvrouw en die is echt heel snel droog, staat ook bijna nooit water in. Bevriest in de winter dus ook nauwelijks. Erg fijne bak, kan er altijd in rijden. Mocht het een keertje zo erg zijn dan is alles na 1 dagje weg.

Ik denk dat 1 a 2 keer per week in de bak rijden die jij beschrijft niet erg is hoor. Word je paard sterk van, als ze het niet gewend zou ik in het begin niet teveel doen. Maar niet te flauw met onze paarden. Knipoog

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 17:59

IceEva schreef:
Ik rijd in de bak van mijn buurvrouw en die is echt heel snel droog, staat ook bijna nooit water in. Bevriest in de winter dus ook nauwelijks. Erg fijne bak, kan er altijd in rijden. Mocht het een keertje zo erg zijn dan is alles na 1 dagje weg.

Ik denk dat 1 a 2 keer per week in de bak rijden die jij beschrijft niet erg is hoor. Word je paard sterk van, als ze het niet gewend zou ik in het begin niet teveel doen. Maar niet te flauw met onze paarden. Knipoog

precies dat dacht ik dus ook, helaas is het gewoon niet anders. kan wel paar x per week naar de manege, maar niet altijd, en omdat dit bakje bij stal ligt en je hebt eens wat minder tijd is het gewoon makkelijker. het is niet super maar je moet roeien met de riemen die je hebt, en ik wissel veel af, bijv.1 keer per week in de kleine bak, 2 keer in grote, waarvan 1 keer manege. een dag vrij en een dag buiten rijden, zo rijd je dan ipv veel voltes (wat je snel doet in kleine bak), veel rechtuit.
groetjes