starten met hengst in de B mag dit als je nog nooit gestar?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

appelkroon

starten met hengst in de B mag dit als je nog nooit gestar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 23:15

titel spreekt voor zich den k ik ?

mvg appelkroon

daffodil

Re: starten met hengst in de B mag dit als je nog nooit gest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:17

Nee dit mag niet, je moet tenminste L2 gereden hebben met een ander paard voordat je uberhaupt met een hengst op wedstrijd mag. Het is dus ook geen oplossing om een ander even L2 te laten starten met de hengst want je mag er dan daarna alsnog zelf niet mee starten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:22

wat ik me af vraag, heeft ook hiermee te maken. Ik heb een hengst en heb deze 2 jaar lang gestart in Belgie. Ik zit nu ongeveer op M niveau (bij jullie)

Nu mag je in Nederland tot 18 tussen de pony's en hier tot 16. Dus was de bedoeling om nog een paar wedstrijdjes in Nederland te rijden (rustig uitbollen dus)

Hoe zit dit dan? Ik heb nooit L2 gereden in Nederland maar dus eigenlijk wel in Belgie alleen noemde de proef niet zo Clown mag ik nu in Nederland met mijn hengst starten?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:28

Het is toch zo dat JIJZELF met EEN paard (ruin/merrie) L2 moet zijn zodat je een hengst zou MOGEN starten? Maar dat je iemand die allang L2 is (geweest) met de hengst waar jij mee zou willen starten die hengst tot de L2 laat rijden? Minimaal dan..

En goed, dan ben jij en je paard L2 startgerechtigd.. Jullie nemen samen een startkaart, dan moet je toch gewoon in de B?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:30

@pharagirlke: ik zou even contact opnemen met de KNHS, dat is de wedstrijdvereniging (of hoe het het?) van Nederland. Tel. nummer ect vind je op www.knhs.nl Succes ermee!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:56

Pharagirlke kan idd het beste even contact opnemen met de KNHS, dat staat namelijk niet in het reglement beschreven.

Friendly: in dat geval zou je L2 moeten starten(hoogst gemeenschappelijke klasse). Maar als je zelf minimaal L2 bent geweest dan mag je gewoon zelf je hengst uit gaan brengen, ook al is hij nog nooit meegeweest.

Aangezien de vraag beantwoord is, dit onderwerp al heel vaak besproken is en het antwoord letterlijk in het KNHS-reglement staat zet ik dit topic op slot.