Mountain Horse vraagje! Rimfrost Paddock of Mountain Rider?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Mountain Horse vraagje! Rimfrost Paddock of Mountain Rider?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 22:24

Ben een groot fan van de Mountain horse Mountain Rider stal&rijschoen

Afbeelding

maar... heb paar 3 inmiddels versleten Nagelbijten / Gniffelen

heb het idee dat dag in dag uit door de modder banjeren niet bepaald goed is voor die schoen, en heb mn hak stuk getrapt met het uittdoen, maar t leer begint te scheuren bij mn tenen en denk dat dat toch komt van het uitdrogen door steeds nat te worden overdag en dan binnen in huis geregeld bij de verwarming te staan

Ik werk op een stal + ben dagelijks thuis bij de paarden, mn schoenen gaan om 8.15 aan en niet voor 22.30 weer uit, gebruik ze erg intensief Knipoog

zag nu de Rimfrost Paddock staan
Afbeelding

met daarbij dat die bestand is tegen modder&sneeuw..
zou die beter geschikt zijn voor mijn gebruik dan de mountain rider?
en wat is precies het verschil?

ervaringen graag Haha!

Karin

Re: Mountain Horse vraagje! Rimfrost Paddock of Mountain Rid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:27

Geen idee wat het verschil is met de Mountain Rider II, maar ik ben zeer tevreden over de Rimfrost Paddock als modder- en sneeuwschoen. Goed warm en waterdicht.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:13

Ik heb ook de mountain horse rider en heb nu mijn derde paar net gekregen (maar nog niet in gebruik)...gebruik ze gemiddeld 2 jaar, heel intensief en dan zijn ze "op".
Heb nu de mountain horse rimfrost laarzen en die zijn ook erg lekker en waterdicht.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 00:00

ik heb met mn mountain rider's een keer 2,5 jaar gedaan, maar toen werkte ik niet in de paarden, had ze alleen zo'n 3 uur per dag bij mn eigen beestjes aan, maar gooide ze in de wasmachine etc, niets aan de hand
2e paar werkte ik in de paarden en deed er 1,5 jaar mee
3e paar heb ik een halfjaar 7 dagen per week hele dag+avond aangehad en zijn nu al stuk Scheve mond

vandaar dat ik nu dus twijfel of ik weer mountain rider's neem of eens de rimfrost probeer..

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 18:07

heb de rimfrost paddock besteld, bij de winkel waar ik 19% korting krijg ivm mn werk! wist ik nie maar vertelde mn baas net, das wel lekker want de schoenen zijn duur genoeg Bloos!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 18:56

dus gewoon excl btw Tong uitsteken

wij verkopen beide laarzen. de rimforst is echt een winterschoen het voordeel is dat deze waterdicht is.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 23:39

Citaat:
maar t leer begint te scheuren bij mn tenen en denk dat dat toch komt van het uitdrogen door steeds nat te worden overdag en dan binnen in huis geregeld bij de verwarming te staan

Huh staat duidelijk in de leerbehandeling van deze schoenen dat je ze niet bij de verwarming mag zetten ivm uitdrogen van het leer Haha! Als ze nat zijn gewoon kranten erin proppen, werkt echt volgende dag kurkdroog. En af en toe leer schoonmaken met zadelzeep en invetten.

Citaat:
ik heb met mn mountain rider's een keer 2,5 jaar gedaan, maar toen werkte ik niet in de paarden, had ze alleen zo'n 3 uur per dag bij mn eigen beestjes aan, maar gooide ze in de wasmachine etc

Gooi je nu lerenschoenen in de wasmachine?!?! Kan toch niet goed zijn lijkt me.........

Het verschil is volgens mij dat ze winterschoenen zijn dus ook gevoerd, weet niet of dat zo prettig is in de zomer, maar misschien deze in de winter en die andere gewoon voor de zomerperiode gaan gebruiken. Heb zelf ook de rider II en merkte wel dat ze nu droger werden omdat ik ook altijd zo door de modder banjer, dus heb me zelf goedkope thermoschoenen gekocht voor als ik bij stal bezig in de winter.

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:20

Zo ik heb nu mn rimfrost schoenen voor het 2e winterseizoen aan en I love them!!! Tot halverwege de veter is het nog waterdicht ivm een soort gesealde flap vanbinnen, dus je kunt met een gerust hart wegzakken in de modder Haha! Ze zijn zowieso warmer dan de gewone leren schoenen ivm de wollige inlage, en ideaal in onderhoud (huppa tuinslang erop en schoon!) Omdat het syntetisch is hoef je ze ook niet in te vetten of iets. Ideaal dus!