Hoe water afvoeren in een bak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

Hoe water afvoeren in een bak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 19:49

het water wegloopt in je bak? het is niet mijn eigen bak, maar onze bak loopt een klein beetje schuin af naar 2 slootjes die eromheen liggen.

Ik vroeg me af het helpt als ik met een paar stalgenootjes een geul graaf langs de 2 zijden zodat het water misschien beter naar de sloot loopt? Op het midden is er namelijk nog wel redelijk te rijden, het is wel nat maar aan de randen zak je echt weg!

Er lopen ook veel topics over bodembedekking, maar daar is geen geld voor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-12-06 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Angela

Re: hoe zorg je ervoor dat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 18:25

je kunt idd extra geultjes graven. Doet de man waar een vriendin van mij rijdt ook, en dat houdt de bak een stuk beter begaanbaar!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:07

Een paar geulen graven is op zich wel een goed idee.
Ik denk alleen niet dat het zin heeft als het zo vreselijk hard regent als de afgelopen dagen. Maar het is het proberen waard. Knipoog

Ik heb het ook eens geprobeerd maar het was eigenlijk dweilen met de kraan open...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:15

ik graaf altijd wat extra geultjes, ook heb ik een dompelpompje dat het nodige weg kan zuigen.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:24

ja je kan het altijd proberen tog Knipoog..
als het werkt nou,, dan kunnen jullie weer lekkere rijden ,, en anders,,ja
dan weet je dat ook weer tog Haha!

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:21

Op onze pensonstal hebben we om de bak een geuvel, waar al het water naar toe loopt, je ziet ook gewoon die buizen waar het uit komt zeg maar (weet niet hoe dat precies zit). alleen ligt geen zand in de bak, maar die bak is altijd te rijden, als het regent, als het vriest altijd Pling

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 21:28

bedankt voor jullie reacties!

Citaat:
je kunt idd extra geultjes graven. Doet de man waar een vriendin van mij rijdt ook, en dat houdt de bak een stuk beter begaanbaar!

mag ik vragen hoe die vriendin dat heeft gedaan? Alleen langs de kanten of ook in het midden en dan evenredig aan elkaar of juist niet? dankje!

Citaat:
Een paar geulen graven is op zich wel een goed idee.
Ik denk alleen niet dat het zin heeft als het zo vreselijk hard regent als de afgelopen dagen. Maar het is het proberen waard.

Ik heb het ook eens geprobeerd maar het was eigenlijk dweilen met de kraan open...

haha grappig gezegde Haha! met dit weer zal de bak er niet begaanbaar van worden, maar hopelijk loopt het dan wel sneller weg als het weer droog is!

friesiszwart

Re: Hoe water afvoeren in een bak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 09:08

Begrijp ik het verkeerd en wil je geulen in de rijbak gaan graven? dit is toch levensgevaarlijk.
Is het niet mogelijk enkele drainagebuizen aan te leggen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 09:12

Je moet ze natuurlijk wel weer dichtgooien voordat je gaat rijden ( of er goed omheen rijden ). Wij doen het hier ook met één bak. Bij de andere gebruiken we een dompelpompje om de bak leeg te pompen. Sinds enkele dagen staat heel de bak vol met water, het komt ook zo hard naar beneden.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 10:56

Citaat:
Begrijp ik het verkeerd en wil je geulen in de rijbak gaan graven? dit is toch levensgevaarlijk.

Citaat:
Ik vroeg me af het helpt als ik met een paar stalgenootjes een geul graaf langs de 2 zijden zodat het water misschien beter naar de sloot loopt?

niet in het midden maar langs de zijkant dus waar je dan niet rijd

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:11

Ik heb een greppel aan 1 lange en 1 korte kant. Omdat het water meestal op de hoefslagen blijft staan, graaf ik geultje door het opstaande randje zodat het water naar de greppel kan stromen. Daardoor blijft er minder water staan, wordt de plas op de hoefslag minder breed en de oppervlakte die soppig wordt dus ook.
Rond leggen van een bak, met greppels eromheen maakt je bak langer bruikbaar omdat het water dan naar de zijkanten stroomt en je bovenop in het midden droge grond houd waar je kunt blijven rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:28

VSW --> SV.