Rambo Wug, musketonhaak kapot wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarchaL

Rambo Wug, musketonhaak kapot wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 13:06

Het is nu de 3e winter dat mijn paard vrolijk rondhuppelt met haar Rambo Wug. (2jr. geleden in de winter gekocht) Tot op heden heb ik nooit problemen gehad met de Rambo en ziet hij er nog helemaal goed uit. Gisteren bleek er echter een van de musketonhaken van de voorsluiting (borstsluiting) kapot te zijn. De musketon is uit de ijzeren houder geschoten zeg maar. Ik kan de haak wel terug stoppen maar dan valt hij er binnen no-time weer uit Verward Ik snap eigenlijk al niet hoe dit überhaupt kapot kan gaan maar het is toch echt het geval Clown

Heeft iemand ooit dezelfde problemen gehad met zijn Rambo deken en kan dit gemaakt worden? Op de site van Horseware lees ik iets over ''lifetime hardware guarantee'' zou dit hier onder vallen?

Ik baal er best behoorlijk van want het was geen goedkope deken. Nu kan ik vanavond wel zelf wat gaan lopen prutsen maar als de deken vrij simpel goed gemaakt kan worden dan doe ik dit liever.

Iemand ervaringen?

MarchaL

Re: Rambo Wug, musketonhaak kapot wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 13:07

Bij nader inzien had deze vraag misschien beter gepast bij ''seizoensvragen''. Als hij verplaatst wordt merk ik het vanzelf wel Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:07

even bij de ijzerwinkel een dichte haak halen, die kun je er zo opzetten! Heb ik met mijn deken ook gedaan.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:20

zoals Caira zegt, of gewoonweg eens navragen bij Rambo

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 13:55

Caira schreef:
even bij de ijzerwinkel een dichte haak halen, die kun je er zo opzetten! Heb ik met mijn deken ook gedaan.

Hmm, ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld....

De musketon is op een vreemde plaats kapot, op de foto hieronder heb ik de plek aangegeven met een rood cirkeltje :
Afbeelding

Citaat:
of gewoonweg eens navragen bij Rambo

Ik vroeg het hier op bokt omdat ik benieuwd ben of meer mensen dit probleem al eens hebben gehad. Als er meer mensen zijn met ditzelfde probleem dat gaat het misschien om een fabricagefout Pling

Daarnaast zit ik met het probleem dat ik van het weekend toevallig weg ben en mijn paard niet zo met een sluiting wil laten staan. Een snelle en simpele oplossing zou dus wel fijn zijn! Ik zou het probleem misschien tijdelijk op kunnen lossen door een soort van dubbele musketon te kopen maar ja, waar haal ik die vandaan.... Ik zal ook nog even contact met Rambo opnemen over dit probleem maar daar ben ik nu helaas niet mee geholpen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:57

Musketonhaak bij de dierenwinkel halen en ermee naar de schoenmaker.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:01

Waarschijnlijk is het gat waar het staafje doorheen zit uitgesleten, kun je terugstoppen wat je wilt, blijft eruit vallen.
Een dubbele musketonhaak zullen ze niet overal verkopen, maar is een karabijnhaak voor even niet wat dan. Ben zelf niet zo gek op karabijnhaken, vanwege de scherpe punt als ie open is, maar die schuif je zo om het stuk van de musketon, wat er nog aan je deken zit, heen.
En karabijnhaken zijn niet zo moeilijk te krijgen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:01

Mijn musketons van de halsters gaan daar ook vaak kapot. Ik koop dan een karabijnhaak zie agradi -> http://www.agradi.nl/product?sc=Ijzerwa ... Bevestging
Dan werkt het weer prima.

Maar ik kan me ook voorstellen dat je met zo`n dure deken het weer netjes gemaakt wilt hebben.
Misschien is dit iets voor tot die tijd?

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:04

hoi, ik heb wel eens een musketonhaak gekocht (in de ruitersportzaak) die aan beide kanten een sluiting had (als je begrijpt wat ik bedoel). Deze kon ik toen met één kant aan het overgebleven stukje van de oude musketonhaak bevestigen, de andere kant kon toen gewoon als sluiting gebruiken.
Fabricagefout is het niet echt, meer een soort 'metaalmoeheid' van de musketonhaak. Halsters en halstertouwen gaan de musketonhaken ook wel eens op dezelfde manier kapot.

pippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:10

als je hem terug doet zo als hij hoort en dan een tik met een hamer erop kan het zijn dat hij blijft zitten,maar kan ook knappen.Maar ik zou gewoon een nieuwe knip kopen en door de schoenmaker ofzo er aan laten zetten is de deken wel waard.

MC94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:47

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Rambo WUG, en heb het inderdaad opgelost door er een karabijnhaak aan te bevestigen. Je zou misschien ook een rubberen ringetje kunnen doen om de 'basis' van de musketon, een ringetje dus dat breder is dan het gaatje waar hij doorheen gaat, zodat hij daarop blijft hangen. Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd (was het wel van plan, maar met zo'n karabijnhaak functioneert de deken eigenlijk ook prima), dus durf niet te zeggen of het in praktijk uitvoerbaar en/of handig is.

Mocht je besluiten met je deken terug te gaan naar de leverancier dan hoor ik graag even van je wat zijn reactie is. Het blijven dure dekens, dus mocht je een goede oplossing krijgen aangereikt dan is dat zeker de moeite waard. Succes ermee!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 17:15

Bedankt voor de antwoorden! He, dat ik dat nou niet zelf had kunnen bedenken van zo'n karabijnhaak Clown Nee, dan moet ik natuurlijk weer direct heel moeilijk doen en opzoek gaan naar een dubbele musketon... Waar bokt al niet goed voor is OK dan!

Citaat:
Mocht je besluiten met je deken terug te gaan naar de leverancier dan hoor ik graag even van je wat zijn reactie is.

Ik ben wel van plan om met de deken terug te gaan. (of iig contact op te nemen met Horseware) Het komt me momenteel alleen niet zo goed uit en dus ga ik nu even voor een tijdelijke oplossing. Zo'n karabijnhaak lijkt me voor een poosje prima functioneren. Als de deken weer af kan laat ik hem wel repareren. Ik zal je even laten weten wat hun reactie was.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:09

hahaha die bedoelde ik idd ik kon niet op de naam komen, ach dichte haak snapte je toch ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:11

--SV
De tip van de karabijnhaak wilde ik ook geven, omdat ik dat bij halsters ook gebruik Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:19

runningkawa schreef:
--SV
De tip van de karabijnhaak wilde ik ook geven, omdat ik dat bij halsters ook gebruik Lachen

Ja Die kun je gewoon bij de karwei of waar dan ook kopen Pling

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:01

btw vergeet niet dat een deken een gebruiks artikel blijft....... sommige dingen gaan nou eenmaal stuk.......

deze musketons kun je bij de meeste doehetzelf zaken halen.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 12:05

marloezzke schreef:
btw vergeet niet dat een deken een gebruiks artikel blijft....... sommige dingen gaan nou eenmaal stuk.......

Goh, meen je het? Ik heb het inmiddels zelf ondervonden he Clown Het is en blijft een behoorlijk dure deken en dus baal ik ervan dat hij nu stuk is, lijkt me niet zo vreemd.

Ik heb het probleem trouwens oplost met een dubbele musketon. (gewoon verkrijgbaar bij de Praxis) Ik heb uit voorzorg ook maar meteen een karabijnhaak gekocht, je weet nooit waar die weer handig voor is Clown

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:36

maar als Rambo lifetime quarantee geeft zou ik er zeker even aanspraak op gaan maken... terwijl je ondertussen een karabijnhaak gebruikt.
Wie weet krijg je een nieuwe deken Lachen

_steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:08

Je kunt iig even langs de winkel waar je hem gehaald hebt. (of even bellen)
Mischien kunnen die wat voor je betekenen.