Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Elisa2 schreef:Je kunt hem beter een dikkere winterdeken opdoen en dan de regendeken erover heen.Scheren is wel heel abrupt.
Sythaa schreef:Als mijn paard dag en nacht buiten zou staan zou ik hem absoluut niet helemaal scheren.
Wat je wel zou kunnen doen, niet fraai maar wel functioneel, is een streep scheren op de plaatsen waar het meest zweet en dan een goede waterdichte deken opdoen.

Kaygee schreef:Lekker vachtje eraf, veel lekkerder voor dat beest ook tijdens en na het rijden bovendien op wedstrijden veel netter. Het is voor een paard niet prettig als hij na het rijden nog lang nat blijft. Heb samen met Elibeest de afgelopen weken zo'n 15 pony's geschoren en aan hun kon je ook wel de opluchting zien. Na het rijden gewoon lekker weer een dekentje op, hij zal in het begin nog flink moeten wennen zo zonder jas en hij maakt ook nog wel wat vacht aan maar dan heb je niet meer iedere keer een zeiknatte pony na het rijden
wat je ook kan doen in plaats van helemaal scheren is een baan onder zijn buik door tot zijn keel, daardoor raakt hij ook veel warmte kwijt.
Toch Eli?
xxmiszlizzxx schreef:ja maar, een probleem.. Ik krijg hem niet meer droog gestapt:( zo`n vacht heeft hij.. hij word gewoon niet meer droog en kan ook niet langer als 20 min rijde.