kind is net 13 en weegt nog geen 45 kilo )is hij behoorlijk nat. Nou vroeg ik mij af of er mensen zijn die dit ook elke dag ervaren en wat is dan wijsheid ......scheren of niet........... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kind is net 13 en weegt nog geen 45 kilo )is hij behoorlijk nat. Nou vroeg ik mij af of er mensen zijn die dit ook elke dag ervaren en wat is dan wijsheid ......scheren of niet...........
zou wel heel komisch staan bij een Painthorse uiteraard sta ik open voor alle goede adviezen
ben ook benieuwd of er mensen zijn met een geschoren Paint of Quarter. mollema schreef:Lekker scheren hoor. Heb mijn paard afgelopen weekend al voor de tweede keer deze "winter" geschoren. Als ik het niet doe blijft ze uren lang nat, ook als ze niet al te hard heeft hoeven werken. Ik ondervind geen nadelen van het scheren. Gewoon een goede warme waterdichte deken op zodat ze toch lekker halve dagen buiten kan lopen.
velvet schreef:Ik heb mijn mustang wel geschoren, anders duurde het veel te lang voordat ie droog was.
Als het de 1e keer is dat je hem scheert is het misschien wel verstandig om hem idd met een jachtmodel te scheren.
je weet nooit hoe ze reageren als je ze ineens 'naakt' in de bak zet.
(heb ooit een paardje gehad die er HÉÉL blij van werd.. (niet meer gewoon te rijden)
succes
gr tanja
) in de winter rijden wij met een zeer dikke wollen pad, denken jullie dat je dan toch nog een dekje moet laten zitten met scheren? Ik kan mij herinneren dat wij vroeger ooit een paard hebben geschoren waarvan we ook echt het hele paard hebben geschoren en geen dekje haar hebben latenm zitten. Graag jullie bevindingen. yerry schreef:Ik ben vooor scheren, het ene paard zweet wel eerder dan het andere paard maar iid het opdrogen kost teveel. Sommige mensen zeggen dat het niet natuurlijk is om een paard te scheren, maar dat is rijden op een paard ook niet....dus waarom zou je het je paard moeilijker maken dan dat het nodig is... Je hoeft je geen zorgen te maken voor je open stal, frisse lucht kan geen enkel paard kwaad doen dat is in een broeierige stal wel het geval!! En tegen kou kan een paard heel goed mits je een goede warme deken op doet die waterproof en ademend is.
Boertjes schreef:Is het nu ook nog wijs om nu nog in deze tijd te scheren? Heb een haf van 14 en die is nog nooit van haar leven geschoren, maar heeft een enorm vilte dikke ondervacht en die is ook de hele nacht nat. Hoeveel grams deken doen jullie dan na het scheren op?
Ik denk wel dat het voor ieder paardje anders te beoordelen is omdat niet elk ras dezelde vachtstructuur heeft. dus zal het qua paard ook veel uitmaken of je wel of niet gaat scheren. Wanneer dan de juiste periode is......... Het is ook zo achterlijk warm weer geweest de laatste maanden. Vorig jaar was het een stuk kouder dan nu en was die deken hard nodig.