[PG] bonte merrie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

peeky

[PG] bonte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 00:35

Deze week dacht ik al een paar keer aan mijn oude paard Jildau. Hoe zou het met haar gaan? Vandaag bezocht ik een medium om wat persoonlijke zaken door te nemen, maar nam daarbij ook een foto van Jildau mee. Jildau was niet gelukkig waar ze nu was, er was een man niet goed voor haar en ze miste mij. Een man? Dacht ik nog. Heb haar toch echt aan een vrouw verkocht...

Nou ja een soort van springpaardenhouderij met een paard of 60 dus (in Limburg ergens). De dame in kwestie had springpaarden, die te hoog in het bloed zijn oftewel te heet zijn voor een simpel buitenritje, dus zocht ze een buitenrijpaard om samen met haar dochtertje en haar pony op pad te gaan. Jildau kon hier voor altijd blijven, en ze hadden alle faciliteiten waar de meeste paarden alleen van kunnen dromen en ook een hoop vakkennis in huis, dus verkocht ik haar zelfs een best eind onder de vraagprijs omdat ze goed terecht zou komen. Ik heb nog gezegd dat dit heel belangrijk voor me was, en dat ze me maar moest bellen als het niet ging om zo de kans te krijgen om haar terug te kunnen kopen. Dat heb ik zelfs heel stellig gezegd: als het niet gaat dan breng je haar maar terug.

Mijn moeder belde 6 weken na de verkoop nog om te vragen hoe het ging, voor mij was het op dat moment nog te emotioneel. Het ging goed, alleen was ze wat te sterk/stijf tijdens het rijden naar de zin van de vrouw. Een meisje van daar op stal zou haar proberen soepeler te krijgen, lukte dit niet dan zouden ze haar wel verkopen, maar kon ze daar wel op stal blijven staan.

Dus ik bel vandaag. Krijg die vrouw aan de lijn. De joviale vrouw die toen Jildau kocht wist nu niet eens meer over welk paard ik het had. Ze gaf haar man, die overigens in paardentransport doet. Die vertelde dat ze verkocht was omdat ze niet rustig was in het verkeer (ik ken mijn paard, die was dus echt wél rustig in het verkeer, alleen soms wat heet buiten maar nooit gevaarlijk, gewoon enthousiast fris) maar dat hij even na moest kijken waar ze heen was gegaan. Of ik aan het einde van de week terug wilde bellen.

Nou ik dus over de pis, want die handelaren weten dus echt niet waar ze heen is gegaan als ze haar nu al bijna niet meer herinneren...ze had een paspoort bij het tinkerstamboek en daar heb ik al nagevraagd of ze over is geschreven maar ze staat nog steeds op mijn naam dus daar heb ik ook niets aan.

Ik maak me grote zorgen, want het is een paard zonder papieren met en nogal specifiek karakter waar niet iedereen mee over weg kan...wil haar dus in ieder geval heeeel graag vinden nu om te zien hoe het met haar gaat. Iemand een idee?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PERENBOOMPIE

Re: GEZOCHT: bonte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 00:54

Echt super zonde,mooi paardje,hoop dat je ze snel terugvindt!

amen

Re: GEZOCHT: bonte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 11:27

wanneer is dit paard verkocht?

peeky

Re: [PG] bonte merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 12:55

Dat weet ik niet...ik heb haar juni dit jaar verkocht, denk dat ze augustus ongeveer weer doorverkocht is.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:00

Zonde waarom heb je haar verkocht het is echt een pracht paard .
Ik vind het erg naar dat de mensen zo raar tegen je doen en ineens niks meer vanaf weet.
Ik weet zelfs nog welke paarden ik heb gehad elk paard had wel zijn eigen verhaal.
ik hoop dat je haar snel weer vind en dat ze gelukkig word

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:48

echt een mooi paardje.. Die eigenaren doen wel heel raar tegen je.. Ik hoop dat je haar snel weer vind suc6 Ach gut

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:54

echt wel super mooi paard!

ik hoop dat je hem terug vind Ach gut

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:04

wat een mooie tinker, ben zelf niet zo een tinkerfan maar die is super mooi!

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:27

woow wel mooi,, ik heb wel zooiets gezien maar dat is een friesXkwpnner

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 18:41

Laat maar jongens, het heeft geen nut, ze is geëxporteerd naar Engeland en de mensen aan wie ik haar heb verkocht willen niet zeggen waar precies heen.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 23:47

Misschien kan je via http://www.horsetracer.info/ iets plaatsen?
Heel veel succes, althans als je het zoeken nog niet opgegeven hebt, het is echt een prachtig paard.