Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

judithh schreef:Iedere combinatie hoort te voldoen aan het scala van de africhting en de basis moet bevestigd zijn.
Schwung schreef:judithh schreef:Iedere combinatie hoort te voldoen aan het scala van de africhting en de basis moet bevestigd zijn.
dat doen er veel in het Z nog niet dus ben ik het niet mee eens.
bij de pony's kan iedereen B starten, of ze punten krijgen zien we wel weer.
Mies7 schreef:Er zijn weinig pony's die correct aangereden worden, simpelweg omdat ponyruiters vaak zelf nog niet in staat zijn de pony goed te trainen omdat ze zelf alles nog moeten leren. Ik zie vaak dat kinderen veel meer moeite hebben hun pony nageeflijk te rijden dan volwasen ruiters.
Ik vind dan ook dat je aan een B-ruitertje van 8 niet dezelfde eisen kunt stellen als aan een B-ruiter met meer rij-ervaring. Je kunt denk ik wel stellen dat iemand van 8 jaar nog niet dezelfde ervaring heeft als een ruiter die al jaren rijdt...

) komt net van een B-pony en heeft sinds een paar maanden een D'tje. Met beide pony's rijd ze wedstrijden, hoewel de eerste bijna groen was toen ze hem kreeg heeft ze in zeer korte tijd van B naar L1 gereden (let wel, oude proeven, dus A-B pony's is zonder galop). Als ze de ring al in kwam hoorde je de jury; "Ach...wat schattig..." en ze reed geen proef onder de 180 (oude punten telling). Stelling en buiging hadden ze samen nog nooit van gehoord
, maar de pony liep altijd wel lekker vlot en ze stuurde zeer secuur op de letters enzo.
Mies7 schreef:Er zijn weinig pony's die correct aangereden worden, simpelweg omdat ponyruiters vaak zelf nog niet in staat zijn de pony goed te trainen omdat ze zelf alles nog moeten leren. Ik zie vaak dat kinderen veel meer moeite hebben hun pony nageeflijk te rijden dan volwasen ruiters.
Ik vind dan ook dat je aan een B-ruitertje van 8 niet dezelfde eisen kunt stellen als aan een B-ruiter met meer rij-ervaring. Je kunt denk ik wel stellen dat iemand van 8 jaar nog niet dezelfde ervaring heeft als een ruiter die al jaren rijdt...