leren laarzen voor een dikke kuit!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Benna

leren laarzen voor een dikke kuit!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 12:34

Welke laarzen zijn geschikt voor de dikke kuit???

Ik heb op het moment de Derby Topper. Op zich vind ik dit een hele fijne laars alleen staan deze boven bij mij open. Dit komt omdat ik een dikke kuit heb en ze dus niet smaller gemaakt kunnen worden anders kom ik er niet meer in.

Nu zou ik graag nieuwe leren laarzen willen hebben voor wedstrijden, en dan met veters en een smalle enkel. Weet iemand welke laarzen er dan wel aan zullen sluiten aan mijn been????

Heb echt bijna alle topics al gehad maar kon er niks over vinden ,wanneer dit wel zo mocht zijn dan sluit dit maar!

Keet

Re: leren laarzen voor een dikke kuit!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:35

op maat laten maken

geloof dat er een topic loopt over lipica, met erg veel lovende woorden en niet eens zo duur

neem daar eens een kijken

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:30

Weet niet welke ik heb van Derby maar ze zijn heel breed op de kuit en toch smal aan de bovenkant. Ik laat altijd mijn laarsen op maat maken. Je kunt Derby bellen voor advies en een goed verkooppunt.

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 13:34

De laarzen die ik nu heb zijn ook op maat gemaakt van Derby, alleen zeggen ze bij de ruitershop dat het niet anders gaat met mijn dikke kuiten. Ze staan vanaf het begin al boven open. Nu wilde ik er misschien een rits in laten zetten en daar heb ik Derby ook al voor gemaild, alleen moet ik dan voor de juiste maten naar de ruitershop en deze raad het mij juist af.
Zou de derby soft jumper (op maat gemaakt) wel aansluiten omdat hier eeen rits inzit??

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:40

Tegenwoordig zijn er mooie leren laarzen met een ritssluiting,je ziet ook steeds meer top ruiters ze dragen.Dus zullen ze wel lekker zitten.Ga voor advies naar een goed bekend staande ruitersport zaak,die kunnen je vast helpen.Ik heb ook leren laarzen aan laten meten,helaas blijven het ondingen!!Pijn,auw auw!!Maar dat is mijn ervaring,het zal niet bij iedereen zo zijn,toch ga ik ook kijken voor laarzen met rits!!(heb wat heimwee naar mijn vroegere rubberen laarzen,goh wat zaten die fijn)Succes hoor. Pling

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:42

De derby softjumpers zitten in de knie strak Ja
En dus idd met rits, daarnaast vind ik het ook gewoon hele fijne laarzen!
Ik heb ze gehaald in Bakel, hij is zelf ook leermaker enzo en kan je dus wel goed advies geven

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:47

heb ook dikke kuiten. de oplossing tegen laarzen die van boven openstaan, is OF elastiek bovenin, OF een rits. anders kom je er inderdaad niet in.
een vakkundige laarzenmaker kan dit regelen voor je. of dit in bestaande laarzen kan, ligt eraan.
maar zeker bij nieuwe laarzen zijn er dus goede mogelijkheden! succes!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:49

wat vind jij dikke kuiten?
Ik heb kuitmaat 40 en mijn laarzen sluiten gewoon super aan. Ze hebben wel een rits en komen bij huet in houten vandaan.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:50

Ik ben zelf ook nogal stevig in de kuiten en mij is juist afgeraden om een rits te nemen omdat de druk die op de rits kan komen te staan vaak het herhaaldelijk openscheuren van ritsen veroorzaakt. Ik heb een veelzijdigheidsmodel van vrij dik en stug leer, de soft jumoper is volgens mij van veel zachter leer gemaakt zoals volgens mij alle springmodelen dus al gevoeliger voor uitscheuren. Als je een stukje rijden er voor over hebt weet ik een heel goede ruitersportzaak in Zeeland (Sinke in Serooskerke), daar komen mijn laarzen ook vandaan net als al mijn spullen, zij zijn bekend met het probleem, misschien kun je ze eens bellen.

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 14:00

Ik dacht ook aan Huet (lipica) ook omdat van de laarzen de prijs nog meevalt en ik ze ook erg mooi vind.

Mijn eigen Derby laarzen zijn pas 4 maanden oud. En de soft jumper vind ik gewoon heel erg mooi.

Denk dat ik maar eens naar een grote ruiterzaak ga en me goed laat inlichten.
Misschien dat Sinke in Serooskerke idd een optie zal zijn. Vind het niet erg om een stukje te rijden als de laarzen maar mooi zijn.

Mijn kuitmaat is 37 cm, en mijn schoenmaat is 34/35. Daarom is het een probleem. (kleine maat schoen met grote maat kuit)

In ieder geval alvast bedankt voor jullie tips. Heeft er misschien iemand met dikke kuiten een foto wanneer je de laarzen aanhebt?

Kimb72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:02

Ik heb ook dikke kuiten en bij mij is t afgeraden om een rits te gebruiken... maar ik wens je veel succes ermee het is niet makkelijk

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:09

Ik denk dat een laars met een rits ook heel goed kan werken Lachen!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:10

IK heb korte onderbenen met ballonkuiten. Geen idee overigens wat mijn kuitmaat precies is. Ik heb Petries op maat laten maken met elastiek achterin. Ze zitten heerlijk en sluiten van boven ook mooi aan.
Ik heb wel een foto waar je enigszins op kunt zien dat ze idd mooi aansluiten.

Afbeelding

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:13

Vind jij kuitmaat 37 dikke kuiten.. OMG, dan zijn die van mij echt HUGE Bloos Haha!

Huet is echt een aanrader, ik heb voetmaat 38,5/39, kuitmaat 40 en hoogte 55 nodig, leuke combi he. Maar mijn laarzen zitten perfect!

Kimb72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:13

wel off topic maar wat een superrr leuk paardje is dit Bar!!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:16

Dank je Bloos Ze is inmiddels nog een stuk dikker want ruim 6 maanden drachtig. Ik hoop dat er minimaal zoiets moois uitkomt Haha!

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 14:21

@#Ymke#: Jij hebt ook voetmaat 38/39. Dan klopt het in verhouding wat beter. Ik heb maar kleine voetjes.
Maar ik zal Huet eens informeren.

@Bar: idd leuk paardje!! En jou laarzen sluiten idd netjes aan. Dat is bij mij wel anders (ook ballonkuiten) en korte pootjes....fijn he!?!?!

Kimb72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:22

wat een liefie en wat loopt ze goed, en je kuiten sluiten heel mooi aan op die laarzen die je aanhebt!!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:24

Benna schreef:
@Bar: idd leuk paardje!! En jou laarzen sluiten idd netjes aan. Dat is bij mij wel anders (ook ballonkuiten) en korte pootjes....fijn he!?!?!

Met rijlaarzen heb ik nu dus geen probleem meer, alleen mijn chaps hebben het na jaren intensief gebruik opgegeven. Het enige model dat mij goed zat is uit de collectie genomen Verdrietig Iemand nog een goede tip voor passende chaps? Knipoog

Bedankt voor de complimentjes over mijn paard Bloos

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:08

Ik heb chaps van Petrie, die zijn 80 euro.
Als je ze op maat wilt laten maken komt er geloof ik nog iets van 30 euro bij...
Moest ik ook doen want ik heb juist een te lange kuit vergeleken met de dikte Tong uitsteken.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:11

kuitmaat 37 en 40 dik?? hmm, heb kuitmaat 42/43 geloof ik. (voetmaat 40, hoogte: 53/54. ben 1.82m lang).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:33

vaak wordt dat inderdaad op maat maken.
Ik had heel veel geluk met mijn laarzen. Heb de petrie anky en kon net een laars aan met een hoogte die 2 cm te hoog was officieel. Dus gewoon flink in laten zakken, doordat de laars aan de bovenkant wat ruim was(door de brede kuit) kreeg ik geen problemen met mijn knieschijf.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 09:58

Ik heb kuitmaat 45 en voetmaat 46, plus nog eens een lang onderbeen Knipoog Heb heel erg geluk gehad met mijn Cavallo laarzen (komen het meest overeen met de Piaffe, weet het niet 100% zeker) want de ruistersportzaak (Kempisch Ruiterhuis) had een paar staan die voor iemand anders op maat gemaakt waren en niet goed pasten. Vind het erg fijne laarzen, zit nu overigens ook een rits in Lachen
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 06-12-06 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

yomoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 10:02

Ik heb kuitmaat 43 en 41,5 en een lang onderbeen. Mijn zoon heeft een heeeel lang onderbeen, schacht 56 cm en voetmaat 46 met hele hoge wreef. Wij hebben laarzen laten maken in Bunnik bij Huet. Super!! Vooral die met rits aan de achterzijde zijn geweldig.!! Een aanrader.