Stijlpunten regeling

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Merel_Claire

Stijlpunten regeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 17:45

Beste allemaal,

Ik weet niet of hiervan al een topic is geopend (indien wel, mijn excuses daarvoor Bloos ), maar ik heb hem nog niet kunnen vinden.

Vandaag mijn eerste oefenparcourtje gereden! Was hartstikke leuk. Mijn paardje was wat onrustig door de harde wind en alle indrukken, ikzelf ook hoor!! Was best spannend allemaal. We zijn wel 2 keer foutloos rondgekomen en was erg trots. Nu snap ik alleen helemaal geen bal van die stijlpunten. Ik begrijp natuurlijk wel dat je moet proberen (!) je paardje lekker rond te rijden tijdens het parcours en netjes op de sprongen aanrijden etc. (logisch). Ik heb al even op de KNHS site gekeken, maar kom daar ook niet veel wijzer vanaf. Wie kan mij kort en krachtig uitleggen hoe dit puntensysteem in elkaar zit. Lijkt me handig om te weten als ik wil beginnen met springen... Haha!

Alvast bedankt!

Loves_Johan

Re: Stijlpunten regeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:55

Nou het is niet zo moeilijk,
als eerste krijg je een cijfer voor binnenrijden, halthouden een groeten; die punten tellen 1keer (dus bijvoorbeeld een 6 is 6 punten)
als tweede krijg je een cijfer voor wijze van het rijden van het pacours; dat cijfer telt 3x (dus bijvoorbeeld een 7 is 21 punten)
en als derde krijg je een cijfer voor je houding en zit, die punten tellen ook 3 keer.

Alles bij elkaar opgeteld kun je 70 punten krijgen, dus als je voor alles een 10 hebt;
1ste cijfer; 10 *telt 1x*
2de cijfer; 10 *telt 3x* dus een 30
3de cijfer; 10 *telt 3x* dus ook 30
Totaal is dat dan 70 stijlpunten

Je hebt voldoende voor wijze van rijden als je punten tussen de 35 en de 70 punten zitten, zitten je punten tussen de 0 en de 34.5 heb je een onvoldoende, en ben je gediskwalificeerd..

Hoop dat nu beetje duidelijk is Lachen

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 06:41

Helemaal duidelijk!
Alleen 1 vraagje nog:
Ik reed 2 keer foutloos en had voldoende stijlpunten. Heb je dan 1 winstpunt per parcours?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 10:43

Als je foutloos door het basis parcours komt dan heb je 2 winstpunten. Je moet dan wel een voldoende hebben voor je stijl.
Heb je 1 t/m 4 strafpunten in het basis parcours dan heb je 1 winstpunt.
De punten worden dus in het basis parcours gegeven en hebben niets te maken met de barage.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 11:06

Dat is balen, had ik dan maar B gehad, dan had ik er al 2 binnen gehad, hihi. Thanks voor de info!!