Spulletjes voor shet en kleine amazon (4 jr)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Spulletjes voor shet en kleine amazon (4 jr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 01:47

hallo wij hebben vanaf volgende week zondag een shet in ons bezit voor zusje van 4.
Nou wou ik vragen of jullie weten waar ik een cap voor kleine kinderen kan kopen en vanaf welke maat er bodyprotectors zijn. En dingen zoals een kleine rijbroek enzo.

Waar kan je dit halen/bestellen?

missK

Re: Spulletjes voor shet en kleine amazon (4 jr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:49

volgens mij heeft elke goede ruitersportzaak wel het een en ander in het assortiment, maar omdat ze waarschijnlijk ook nog flink groeit zou ik ook eens rondkijken voor (goede) 2e handsspullen op marktplaats enz. Succes!

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:00

www.divoza.nl www.piafferuitersport.nl (duurt lang voordat je je bestelling binnen hebt) www.horsemopolitan.nl www.marktplaats.nl en www.budgetruitersport.nl en www.mascharuitersport.nl en www.ooteman.nl ?heb je al gekeken, bij de kopjes: Te koop; alles voor ruiter en Te koop; alles voor paarden en commercieel??
Bodyprotectors, kan je niet altijd vergelijken met kleding, die je normaal aanhebt Knipoog
Kan je allemaal per mail aan hun vragen, hoe ze per maat vallen etc Knipoog
Caps, meet je met een centimeter net boven je oren, dan valt het voor een 4 jarige meestal tussen de maat 48 en 50! Lachen
Broeken, krijg je gewoon in normale maten Knipoog
Maar soms vallen ze anders..
Je hebt ook handschoenen nodig hé Lachen
niet noodzakelijk, maar als ze het moet zou ik een xxs of xs nemen (geen stretch, anders zijn ze nóg te groot Knipoog)
Verder, ook laarsjes? gewoon rubberen..
Bijvoorbeeld de Aigle MAnege ofzoiets..
Voor de allerkleinste Knipoog
Goedkoop en mijn zusje heeft ze ook Lachen
ze heeft ze vét vaak aan en zegt altijd dat ze lekker zitten Knipoog

allemaal te vinden Tong uitsteken Knipoog
Hoop dat ik je hiermee heb geholpen!
Heel erg veel succes Haha!

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:11

dat heb ik ff mooi gedaan Clown

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:27

nog een idee; kan je het niet van iemand lenen? Lachen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:24

je kan ook een goedgekeurde fietshelm kopen hoor, die passen vaak beter bij zo,n klein kind dan een echt cap.Bovendien spreken de kleurtjes ze veel meer aan. Knipoog En kinderrijlaarsjes zou ik even mee wachten, neem gewoon caplaarzen of chaps met kaplaarzen Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:26

Esmeralda schreef:
je kan ook een goedgekeurde fietshelm kopen hoor, die passen vaak beter bij zo,n klein kind dan een echt cap.Bovendien spreken de kleurtjes ze veel meer aan. Knipoog

Ik zou toch voor een echte cap gaan. Fietshelmen zijn veilig voor ongelukken met de fiets, en dan val je heel anders dan van een paard. Die helmen zijn dus ook op heel andere punten verstevigd.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:29

Mocca schreef:
Esmeralda schreef:
je kan ook een goedgekeurde fietshelm kopen hoor, die passen vaak beter bij zo,n klein kind dan een echt cap.Bovendien spreken de kleurtjes ze veel meer aan. Knipoog

Ik zou toch voor een echte cap gaan. Fietshelmen zijn veilig voor ongelukken met de fiets, en dan val je heel anders dan van een paard. Die helmen zijn dus ook op heel andere punten verstevigd.

maakt geen fluit uit, achterhoofd en voorhoofd zijn bij cap en fietshelm hetzelfde verstevigt. Bloos

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:19

Als je een casco neemt kan de de capmaat ook verstellen en dan kan de cap best lang mee, terwijl het hoofd van dochterlief gewoon doorgroeit Lachen.

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:40

floor01 schreef:
Als je een casco neemt kan de de capmaat ook verstellen en dan kan de cap best lang mee, terwijl het hoofd van dochterlief gewoon doorgroeit Lachen.

Zusjelief Tong uitsteken

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:31

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 18:40

floor01 schreef:

ik zelf raad deze caps heel erg af. Heb er inmiddels genoeg ervaring mee om te zeggen dat het rotdingen zijn! Vaak tijdens het rijden gaan ze losser zitten zodat ze scheef zakken of juist zo strak dat de kinderen hoofdpijn krijgen.....

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:57

en toch is het de meest verkochte cap Haha!

de casco new ecco kost 36,95 en is er vanaf maatje 48.
broekjes horka winner 52,50 of harrry's horse 29,95 vanaf 110 (horka ook in 104)
laarzen vanaf maat 28 19,95 aigle.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:04

van broek zou ik er nemen die wat groter zijn, daar lopen hier al die kleinjes mee rond en je hoeft niet om de zoveel weken een nieuwe broek te kopen!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:14

Je zou eens kunnen kijken bij de Paardenschuur. Ze hebben er wel (mini) laarsjes dat ik weet.
Succes met je zoektocht Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 08:10

Toch wil ik even een kanttekening zetten.
Er is wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de gevolgen van paardrijden op zo'n jonge leeftijd en het blijkt niet goed te zijn voor het bekken en de heupen. Denk daar dus wel om!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:03

Ja Caira, maar vooral bij kinderen met (te) grote paarden of pony's. Op een shetlander kan dat weinig kwaad, maar zet haar niet op les met een E pony...

Miepietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:39

Meestal een goede cap van Casco zijn héél handig, ze zijn verstelbaar.. Maar ze zijn niet zo heel erg veilig, ze vallen je heel snel af... (Spreekt uit eigen ervaring...)

Ik heb nu een cap van Choplin? Is echt een mooie cap, was best prijzig maar kan nog lekker lang mee!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 12:47

Caira schreef:
Toch wil ik even een kanttekening zetten.
Er is wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de gevolgen van paardrijden op zo'n jonge leeftijd en het blijkt niet goed te zijn voor het bekken en de heupen. Denk daar dus wel om!

we vragen om spulletjes voor shetjes niet wat de gevolgen zijn van paardrijden op jonge leefdtijd ik ben zelf op mij vijfde begonnen en ik heb ook nergens last van!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:39

Af en toe op een pony zetten kan geen kwaad, je zusje gaat toch niet elke dag 2 uur rondhobbelen Clown

Ik zou gewone kaplaarzen nemen aangezien de voeten zo snel groeien. Casco cappen vind ik zelf waardeloos zitten, ze verschuiven te snel. Liever een helm dan geen, dus ik denk dat je beter naar een fietshelm kunt kijken. Die zijn er tenminste in de maten van de uk Lachen
Rijbroek sja, groeien ze snel uit. Een te grote rijbroek zal neit lekker zitten omdat het dubbel kan zitten bij de knieen. Een dikkere legging of een strakkere spijkerbroek is beter denk ik. Het zou zonde zijn als ze slechts een half jaar met 1 broek deed.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 17:40

We hebben roze rijlaarzjes gekocht en en rijbroek en zoals jullie al zeiden gewoon bij de fiestwinkelen een helm gekocht.

Welshcobfan: nee we zijn niet van plan om haar twee uur te laten rijden en ik er zeker twee uur naast lopen Slapen Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:41

Wel goed voor de conditie Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:10

Dochtertje van mijn vriendin is 4 en die heeft überschattigje rijlaarsjes Haha! Dat ze die zo klein al maken. Ook veiligheidcaps heb je bij de meeste ruitershops wel tekoop. BP weet ik zo niet. Wat ook schattig is is zo`n klein mini poetstastje met een mini hoevenkrabber, mini harde en zachte borstel en een mini roskam. Die heb ik voor mijn minishetje nl ook Haha!