Mag een een paards trailer nog wel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

meikie

Mag een een paards trailer nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 21:43

Ik ben bezig een nieuwe auto te kopen, heb een nissan almera 1.6 op het oog. Volgens mijn beun mag deze een 1 paardstrailer trekken. Echter ik heb ook gehoord dat 1 paardstrailers niet meer de weg op mogen met paard erin.
Wat is hiervan waar?
Graag jullie reacties!

Suprice

Re: Mag een een paards trailer nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:44

Waarom zouden ze nog gemaakt worden als je er niet meer mee de weg op mag?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:45

Naar wat ik weet worden ze bijna alleen nog maar gemaakt op aanvraag, dit omdat ze niet goed liggen op de weg, maar ik denk niet dat het verboden is.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 22:21

Ik heb er niks over gehoord... Kan me idd voorstellen dat de wegligging wellicht niet ideaal is, maar als dit echt verboden zou zijn dan was dat vast overal bekend geweest... Denk dat een hoop mensen/organisaties het daar ook niet bepaald mee eens zouden zijn geweest.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:17

Ik zou, voor ik die auto aan ging schaffen even in de papieren kijken hoe zwaar de auto is en welke trailer + paard je er dan mee mag trekken.
Beun de haas kan wel zeggen dat het mag, maar als het papier zegt van niet, heb je wel een probleem als je aangehouden wordt door de politie.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:25

buiten het feit, of je auto wel of niet de trailer mag trekken,
heb ik niet gehoord de 1 paards eruit zou gaan.
bel gewoon een dealer op, en die kan je dat beter vertellen.

succes

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 08:16

Bedankt voor jullie reacties, ben al een hoop wijzer, ga effe goed informeren!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 08:59

Eenpaardstrailer worden niet meer gemaakt, dus dan zou je een oude op de kop moeten tikken. Maar voor mij persoonlijk zou de veiligheid van mijn paard (en van mij, en van de andere weggebruikers) toch voorop staan.

Op de site van autotrader kun je zien welk gewicht jouw auto mag trekken dus daar zou je al kunnen kijken hoe het eigenlijk zit.

En 1.6 lijkt me ook niet veel vermogen eerlijk gezegd om een trailer te trekken.

Persoonlijk zou ik verder kijken naar een wagen die in elk geval een anderhalfpaards kan trekken (min. 1300 kg) en iets meer vermogen heeft.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:47

Als jij zo nodig om wilt waaien, jouw keuze, dat is niet het probleem van de wetgever.
Maar kijk even op www.autotrader.nl voor alle noodzakelijke technische gegevens. Daar kun je zien wat er kan en vooral mag met je potentiële auto.
Maarre, 1,6 motortje? Zou ik niet graag een trailer mee trekken en dan niet omdat ie je de oren van je kop zuipt.
Kijk hier maar even, een 1,6 van eind '90: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... o&ref=atag
Niet aan beginnen dus.

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 09:17

Tja, ik heb de auto toch gekocht en wel omdat hij zuinig is en betrouwbaar, dat ie in geval van nood een trailer kan trekken is meer bijzaak. Ik begruip uit bovenstaande reacties dat ie niet echt geschikt is voor langere trekafstanden. Daar zal ik hem dan ook niet voor gebruiken, scheelt misschien wel dat ik een e-pony heb, die is ook niet zo zwaar.