De cross was heel zwaar en technisch, maar wel heel mooi. Zo'n zware cross kom je in Nederland niet tegen. Bondscoach Jan Huizinga zei achteraf zelfs dat hij de cross zwaarder vond dan de 3 sterren militairy in Breda, voor de paarden. Ik heb de cross in totaal 5 keer gelopen en elke keer werd hij een stukje lichter. Er zaten 3 waterbakken in en veel hoge hagen met flinke gaten er voor. Ik was vooral bang voor hindernis 10, een heel smalle, hoge haag, die uitliep in een punt waarvoor je helemaal terug moest nemen en een scherpe boch van wel 90 graden moest maken! Gelukkig ging die goed en ik bleef foutloos!!!!! Ik had echt niet verwacht dat ik zo'n zware cross foutloos zou uitrijden! Ik had alleen veel tijdsoverschrijding, omdat de bodem erg zwaar was. Iedereen had trouwens tijdsoverschrijding, want de tijd was gewoon niet te halen. Na de cross stond ik op een voorlopige 4e plaats

Alle Nederlandse eventers hebben het trouwens goed gedaan: 3 foutloos en 2 met 1 weigering !!!! Het team werd vierde. Met mij in het team zouden we echter brons hebben gehaald, maar ja, Jan moest nou eenmaal van te voren zijn team opgeven en kon toen natuurlijk niet weten dat het zo goed zou gaan.
De sfeer was ook super! we hadden een heel Nederlands kamp en elke avond werd er geBBQed. Super gezellig, een fantastische accomodatie, goede prestaties, kortom: een onvergetelijke week!!!!!