transportbeschermers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

roxxxy

transportbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 21:32

Ik gebruik ze altijd wel....... maar nu zat ik eens logisch te denken, en volgens mij helpen die dingen geen **** Haha!

Stel je moet ineens remmen of maakt plotseling een scherpe bocht en je paard verliest zijn evenwicht, het enige wat je paard dan kan doen, is op zn eigen voeten staan. Erg vervelend maar niet dramatisch, meer dan een schaafwondje houden ze er niet aan over in het ergste geval.

kan ook in de wei gebeuren toch????

en echt klappen van buiten af worden echt niet tegen gehouden door een lapje stof, met wol aan de binnenzijde.....

dus ik zet ze maar op marktplaats denk ik.....
nog iemand intresse??? Haha! Haha!

(jullie mening)

Sempre

Re: transportbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:35

Denk eens aan het van de klep op en aflopen! Knipoog

roxxxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 22:05

ja, ik kan ook daar geen rare dingen bij denken.....
voor dat mijn paarden de trailer echt in gaan hebben ze een goede voorbereiding van de trailer game achter de rug parelli level 1.

Ik denk dat er meer kans is op letstel in de wei dan in de trailer.....

(als dit bij naturals moet?? ik tem zelf wel even... )

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:19

[NH] > [TAO]

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:51

Toch denk ik dat je meer risico loopt als je je paard er geen aan doet. Tuurlijk kan zo iets ook in de wei gebeuren. Maar als er dalijk toch zoiets op de trailer gebeurt, baal je er mischien wel van en denk je; ''had ik ze nu toch maar aangedaan ''

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:26

Als je paard met zijn ene hoef op de kroonrand van de ander stapt ben je niet zo blij denk ik. Als je paard (net als die van mij) geen ijzers heeft dan zal het met verwondingen op de trailer - anders dan mogelijk in combinatie met de laadklep - wel meevallen. Maar toch krijgt mijn zeer makkelijk te laden en altijd rustig op de trailer staande knollie transport beschermers om. Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:01

En stel dat je paard over de voorstang springt? Of op zijn knieen valt? Of de trailer kantelt?
Ieder zijn ding maar bij mij blijven de beschermers om. Ik ben er met op- en afladen al vaker blij mee geweest (paard nieuwsgierig bij afladen en sprong ineens met de voorhand om naast de laadklep..... etc. etc. )
En van 'op de eigen benen stappen' kun je flinke wonden krijgen. Een kroonrandbetrapping ontsteekt gemakkelijk, heelt langzaam en laat vaak schade na in de groei van de hoef.

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 12:35

Mijn vp die heeft ze nooit om als ze ergens naar toe word gebracht en ze heeft nog geen 1 schaafwondje er aan over gehouden.
Misschien ligt het er ook aan of je een rustig paard heb of een nieuwesgierig paard.
Het kan ook toeval zijn dat ze er niks aan over heb gehouden.Het is zeker niet mijn keus om geen transportbeschermers om te doen ik zouhet liever wel willen maar zo doet de eigenaar het.

2221

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 14:37

Denk ook eens aan de staart. Als die ergens blijft haken dan heb je ook een probleem, daarom vlechten wij de staarten altijd in. Qua transportbeschermers gebruiken wij niet veel, omdat ze op lange afstanden gaan broeien en vervolgens gaan jeuken.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:26

Ik gebruik de transportbeschermers van Eskadron. Het gehele been is ingepakt en ik vind dit belangrijk Vork
Aangezien ik al meegemaakt heb dat ze tijdens het op-en afladen langs de klep zijn gekomen en dan ben je blij als de benen zijn ingepakt.

En ik ben ook niet blij met een wondje op het been, dus uit voorzorg de benen inpakken Vork

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:45

Ik heb ze ook altijd om, of het nu kort of lang is. Ik ben hoofdzakelijk bang voor het eventuele 'schapen' langs t schot, of de wand... Maar idd ook het in de eigen kootholte stappen, been op een rare mannier naar achteren strekken en daarmee langs de klep schapen enz enz enz...

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:52

mijn pony doet nog wel eens moeilijk met het laden, laatst klapte hij ook een paar keer naast de klep en met de benen tegen elkaar dat ik wel blij was dat ik ze om heb... (het laden gaat tegenwoordig wel steeds makkelijker) maar ik vind het gewoon zekerheid, je kunt niet voorzichig genoeg zijn, een ongeluk zit in een klein hoekje..

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 10:56

Transportbeschermers bieden wellicht geen 100% bescherming tegen bijv. botkneuzingen of breken, maar het vangt wel degelijk de klappen op. Vriendin van mij heeft met haar sportpaard een paar jaar geleden een auto/trailer ongeluk gehad, een of andere malloot reed achter op hun trailer in nadat zij voor een andere malloot die hun afsneed en afremde een noodstop moesten maken. Haar paard had toen een twee dikke dekens op en transporbeschermers maar het dier moest door de brandweer uit de trailer verlost worden. Daarbij bleek wel hoe belangrijk bescherming kan zijn, de dekens waren finaal aan gort maar de paardenhuid eronder mankeerde niets. Ze heeft alleen erge spierpijn gehad, zelfs geen trailerangst aan overgehouden.

Laatst op wedstrijd glipte 1 paard net ongelukkig langs de laadklep. Ook zoiets. Als er geen transport beschermers hadden gezeten had je niet geweten wat er dan gebeurd was aan evt. open wondjes oid.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:04

Ik gebruik ook altijd transport beschermers hoor net wat oa RW zegt en ik denk dat je niet eens wilt weten wat er dan gebeurd zou zijn zonder die beschermer .

Heb ook keer 1 van de trailer zien komen die was gevallen in de trailer en been ergens door heen iig zat er een flink gat in het been.Die had ook geen beschermers om en ik weet zeker dat het een stuk minder was geweest iig met als het paard die wel om had.Dat zei de DA toen ook trouwens.Iig konden die toen meteen het paard wel in de beschermers doen,terug de trailer op en moest het paard naar utrecht.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:07

die van mij laatst ook, had ook bescherming om, en sprong naast de klep ineens, ben blij dat ze iets om haar benen heen had. Denk als je een paard hebt wat heel rustig is, en elke week trailer opgaat minder nodig hebt, maar bij die stresskippen van mij wel

WaratjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:50

2221 schreef:
Denk ook eens aan de staart. Als die ergens blijft haken dan heb je ook een probleem, daarom vlechten wij de staarten altijd in. Qua transportbeschermers gebruiken wij niet veel, omdat ze op lange afstanden gaan broeien en vervolgens gaan jeuken.

Mja, en als die gevlochten staart ergens aan blijft haken dan heb je tenminste echt geen staart meer aan je paard Tong uitsteken
Ik vind transportbeschermers ondingen, paarden gaan er debiel van lopen met daardoor groter risico op stommiteiten. Mijn paard staat bloot op de trailer, ik kan me voorstellen dat ik voor een bizarre omstandigheid nog wel eens een dekentje erop zou kunnen leggen, maar meer zeker niet. Ja, ze staat heel rustig op de trailer en ja, het is ook een vreselijk nieuwsgierig paard. Gewoon zelf goed opletten wat je doet kan een hoop sores voorkomen.

2221

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 19:35

Waratje, Heb je nooit gehoord van een staart vlechten, opbinden en dan bandageren?

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 19:41

Inderdaad.. Die dingen werken alleen maar tegen de schaafwondjes, wanneer het er echt op aankomt zijn die dingen waardeloos, het is gewoon een beetje katoen of zo met wat wol aan de binnenkant. Heb het idee dat de meeste mensen die dingen ook kopen omdat het er proffesioneel uitziet wanneer ze op wedstrijden aan komen..
Heb zelf ervaring ermee dat ze niets helpen Lachen, nu heb ik leren transport beschermers met vilt aan de binnenkant, ben benieuwd hoe goed die zullen helpen Haha! Ws meer dan lke katoenen dingetjes Knipoog.

mikeeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 19:48

Ik denk dat je toch een risico loopt als je ze neit aandoet..
want als je ze nou niet andoet en er gebeurt wel iets op de trailer krijg je er achteraf misschien spijt van...

groetjes Lysanne!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:39

Tja, ieder zijn ding
Mijn paarden gaan niet zonder bescherming de trailer op! Op lange afstanden krijgen ze een dikke onderlap met bandages en springschoenen. Op een korte afstand transportbeschermers met springschoenen *tegen het afzakken en ter bescherming van de beschermers tegen de ijzers*.
Ik heb t helaas 1 keer meegemaakt dat een paard flipte in een trailer, die is er redelijk goed vanaf gekomen met 1 kapotte spong. én een paar kapotte bandages, onderlappen en springschoenen. Ik vrees dat als ze die niet had omgehad we linea recta richting dierenarts hadden kunnen rijden voor een afscheidsspuitje...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:16

2221 schreef:
Waratje, Heb je nooit gehoord van een staart vlechten, opbinden en dan bandageren?

Waarom zou je dat doen??
De wet schrijft voor dat er GEEN uitstekende (scherpe) delen in een paardenvervoermiddel mogen zitten. waar moet die staart dan aan blijven hangen? Als je normaal rijdt, zie ik niet in waarom een paard verwondingen aan z'n benen op zou kunnen lopen. Als je paard van de laadklep stort, dan is de kans dat ie MET bescherming ergens aan blijft hangen veel groter dan zonder.
Tja, als jij niet kunt autorijden met een paard erachter, dat kan ik niet helpen, maar ik heb nooit iets meegemaakt dat bescherming zinvol zou zijn geweest. Als dat in 15 jaar en meer dan 50.000km niet zinvol is geweest, dan zie ik dus ook voor de toekomst geen enkel nut. TS: nee, het spijt me voor je, ik heb geen interesse, zoals wel mag blijken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:14

ik ga met ikke en waratje mee,
ik denk dat het ook afhangt van het type paard, als je een driftkikker hebt op de trailer dan is bescherming wel handig, maar heb je een cool braaf paard op de trailer dan kan ie gerust bloot mee.
Ik laad mijn paarden allebei bloot, ze gaan braaf op en van de trailer en stappen er nooit naast. Ze weten heel goed wat de trailer is en zijn opgevoed en getraind in trailer laden. Ook geen staarten ingevlochten, wel deken op als het koud is.

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:25

ik denk zeker dat die dingen wel belangrijk zijn!
mijn paard kan heel raar de trailer komen uitzetten, afgelopen weekend viel ze ook op de laatklep, toen was ik toch echt blij dat ik ze toch om had Knipoog

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:29

ik denk ook dat het vooral bedoelt is om de benen netjes schoon te houden Knipoog

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:36

sprinGcrack schreef:
ik denk ook dat het vooral bedoelt is om de benen netjes schoon te houden Knipoog

haha dat misschien wel, maar bij mij dat op de witte bandages schoon te houden, die heb ik d'r altijd onder..