Aankomend weekend ga ik naar Zevenaar op wedstrijd. Nu zag ik in de beschrijving bij startlijsten staan dat er gewerkt wordt met hoofdstelnummers. Is het verplicht op om deze te bevestigen bij je paard of mag je ze ook op je dekje spelden ofzo? Ik schat namelijk in dat het mijn stille aanleuning niet bevordert als ik met hoofdstelnummer moet rijden.
Mail de vereniging even concours@boleemhoeve.nl weet je gelijk hoe ze het willen hebben. Het is voor het eerst dat er op die manier gewerkt wordt bij deze vereniging.
Ik schat de kans van slagen ook niet zo groot in als ik een nummer aan het hoofdstel zou maken. Heb laatst bij een prijsuitreiking van het springen verzocht om mn lintje aan mn borsttuig te maken. Ben een tijdje geleden bijna met mn paard door de kantineruit gevlogen omdat ze een 'ketting-frontriem' droeg, dat glinsterde in het licht. Beestje was volkomen in paniek...
Ik doe die ook nooit aan het hoofdstel. Ik heb van die hoofdstelnummers van plastic die je op een plastic "schildje" kunt prikken (als je begrijpt wat ik bedoel)
Dat schildje naai ik dan met een paar steken wit garen vast op het dekje en dan prik ik de nummers er op concours op.
Bij de SGW rijden wij altijd met hoofdstelnummer. Ik heb een tamelijk schrikkerig paard. Maar hij heeft nog nooit maf gedaan met zo'n nummertje. Als je het correct vastmaakt dan merken ze echt niet dat het eraan zit. Volgens mij kan een paard het ook niet zien.
Bij dit concours maakte het uiteindelijk niet uit waar je hem opspelde als het maar en duidelijk zichtbaar was en aan de linkerzijde. Veel hebben het om de arm geknoopt.