Wat moet je voor stal en rijgeld vragen ??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jootje24

Wat moet je voor stal en rijgeld vragen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 16:45

Hallo,

ik kan een paard uit gaan brengen voor iemand anders, maar nu heb ik geen idee hoeveel je nou ervoor moet vragen en wat voor de stalling hier thuis?

Ik hoop dat jullie me wat wijzer erin kunnen maken!!

Groetjes.. Jootje

_Dunja_

Re: Wat moet je voor stal en rijgeld vragen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:57

Als ik het goed begrijp wil je het paard bij jou thuis gaan stallen en wil je weten wat jij aan de eigenaar moet vragen om hem bij jou te stallen en je wilt daarnaast nog weten wat jij ervoor kan vragen om het paard te trainen en uit te brengen???

Jootje24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 16:59

_Dunja_ schreef:
Als ik het goed begrijp wil je het paard bij jou thuis gaan stallen en wil je weten wat jij aan de eigenaar moet vragen om hem bij jou te stallen en je wilt daarnaast nog weten wat jij ervoor kan vragen om het paard te trainen en uit te brengen???

Ja klopt , ze vroegen aan mij of ik het paard wou uit brengen. Maar dan word hij hier op stal geplaatst. Dus vroegen ze wat ik voor stal en rij geld vroeg snap je

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:03

Ik weet niet wat je gereden hebt en wat je kan. Maar ik heb ook een paard van iemand anders op stal staan die ik mag rijden en uitbrengen. Daar ben ik opzich al heel blij mee. Wij vragen een kleine vergoeding voor de kosten als voer en zaagsel. En de hoefsmid en de DA-kosten worden nog door de eigenaar betaald.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:03

vergeet een stukje: Als je heel veel ervaring hebt en het paard in een keer mag doorstarten kan je ook nog een vergoeding vragen voor het rijden..

Jootje24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 17:14

A_N_O_U_K schreef:
vergeet een stukje: Als je heel veel ervaring hebt en het paard in een keer mag doorstarten kan je ook nog een vergoeding vragen voor het rijden..

Ik rijd Z2 drs en M spr.

IkbenLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:30

Ik neem aan dat je zelf wel weet wat je aan je eigen paarden thuis voor voer/stro kwijt bent. En staluitdoen, in en uit de wei halen ben je tijd kwijt die je omrekent zodat je tot een stallingsprijs komt. Info anders even bij jouw in de buurt wat pensionstalling kost en maak daar een schapelijk prijsje van.
Voor het uitbrengen is het moeilijker. Ik ken eigenaren die de startkaart + startgeld + benzinegeld (als je met eigen vervoer naar wedstrijden gaat)betalen voor de ruiter. Of ruiters die niets krijgen maar wel een % winst als het paard verkocht wordt want vaak is dat de bedoeling. Verder ken ik ook ruiters die niets krijgen, je mag toch een paard van iemand anders rijden (op een manege betaal je daar geld voor); je leert er zelf van en je eigen naam wordt er beter van (het levert als je het goed doet naamsbekendheid op). Ik weet wel dat het vaak geen geld binnen doet stromen als je in verhouding gaat kijken naar de aantal uren die je er thuis in steekt enzo. Maar ja, dat is bij geen enkel paard zo (of hij moet een Salinero zijn).
Het is maar net hoe je het zelf wilt en hoe je het afspreekt!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:40

-> TAO

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:09

vraag in ieder geval genoeg om je kosten te dekken. regel ook dat je startkaart en transport enzo betaald zijn. evt. zou je daarbovenop nog een (klein) percentage kunnen doen voor jezelf, zodat je er ook nog iets aan verdient, zeker als je het paard op hoger niveau gaat starten...
en zorg iig dat je met kosten voor DA en hoefsmid enzo goed geregeld is (bijv. bij ongevallen tijdens het rijden: officieel is de eigenaar dan aansprakelijk en moet hij dus betalen, ook bij evt. buitenrit als je daar ongeluk veroorzaakt...)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:26

Als ik iemand mijn paard zou laten rijden, verzorgen en uit laten brengen, dan vind ik dat wat ik ga betalen ook afhangt van wat het paard in welk tijdsbestek zou leren/ presteren etc. Tenslotte investeer ik in mijn paard door hem bij jou neer te zetten.
Het wordt een ander verhaal als je zelf samen met dit paard ook weer naar een hoger niveau zou kunnen komen, dan is het een winwin situatie, mijn paard kan meer, is meer waard en jij kan je naam op de kaart zetten en leert zelf ook weer een hoop.
Dit is hoe ik erover denk, wellicht gaat het in de praktijk weer anders.
Maak wel goede afspraken w.b. risico en ook dat je hem voor ene bepaalde periode kan blijven rijden. Stel je gaat als een speer met dat paard en plots wordt hij verkocht, zoiets. Succes ermee, info anders bij mensen die net als jij andere paarden rijden.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:28

Wat betekent ->TAO, ik zie wel vaker zulke kreten.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:40

garny95 schreef:
Wat betekent ->TAO, ik zie wel vaker zulke kreten.

Dat is de afkorting van de topicgroep waar een topic dat eerst verkeerd stond wel thuis hoort en onder wordt geplaatst. Kijk maar even bovenaan het topic hoe het hier heet: Transport, Afspraken en Overige [TAO] Knipoog

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:15

zorg in ieder geval dat je er zelf geen kosten aan hebt, ik weet niet of je ook je tijd wil rekenen? En zoek even goed uit hoe het met de verzekering geregeld is. Zet de afspraken die je maakt op papier!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:15

monday bedankt, weer wat geleerd...ben nog niet zo lang aan het bokken