paardenmarkten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Femkie6

paardenmarkten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 11:18

Hoi iedereen,

Weten jullie of er in de periode van december tot maart volgend jaar paardenmarkten zijn? Zo ja dan zou ik graag willen weten wanneer en waar. DAarnaast vraag ik me af of er mensen zijn die zelf vaak naar paardenmarkten toe gaan? Ik zou graag in contact komen met mensen die sterk betrokken zijn bij de paardenmarkten in Nederland.

Groeten Femke

Merel_Claire

Re: paardenmarkten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:19

Ik volg dit even, want wil ook wel een keer een kijkje nemen.

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:22

de grote markten zijn volgens mij afgelopen. soms zijn er nog een paar kleine markten. bij ons in de buurt is dat goor (8 dec) en hellendoorn (31 dec) (overijssel)en dat was het wel voor de komende winter.

wel is er geloof ik iedere maandag in Utrecht nog een markt.

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:29

Ik ben niet zo heel erg bekend met paardenmarkten,hier in de buurt is de enigste die ik ken 1x per jaar in Voorschoten.
Ik vind het er daar persoonlijk niet erg paardvriendelijk aan toe gaan...
De paarden staan uren achter elkaar naast elkaar langs een lijn,lopen hordes mensen langs,die allemaal aan die paarden friemelen. En de keren dat ik er geweest ben,zag ik bijna alleen maar dat die paarden naar elkaar aan het meppen waren,en boos keken!
Ik vond er ook geen mooie paarden tussenstaan (op een paar uitzonderingen na misschien).
Maar naar mijn idee is dit absoluut niet prettig voor de paarden die er staan.
Er staan daar ook manege's die hun manegepaarden er neerzetten,alleen voor het stageld... Nors opkijken

Maar ja,dit is de enigste paardenmarkt die ik ken,dus ik kan er niet over oordelen hoe het er op andere markten aan toe gaat!

Sabinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:59

er zijn idd op 8 dec in goor en 31 dec hellendoorn paarden markten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:02

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:30

wat voor paardenmarkt zoek je, de jaarlijkse braderie achtige markten met paarden of de daadwerkelijke markten waar paarden worden verhandeld?

Femkie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 18:05

Hoi, bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Ik ben eigenlijk opzoek naar allerlei verschillende paardenmarkten. Ik doe namelijk een onderzoekje voor mijn studie naar de veranderende betekenis die aan de paardenmarkt wordt gegeven over de jaren heen. Als jullie nog mensen weten die vaak op paardenmarkten komen of handelaren (bij voorkeur Drenthe) dan zou ik daar ook graag mee in contact komen.

Femkie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 09:51

Ik zit er nu aan te denken om me meer te richten op de Zuidlaarderpaardenmarkt. Als iemand beeldmateriaal of ander materiaal over deze markten heeft, dan ben ik ook geinteresseerd