Drukplekken bij ouder paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gladiator

Drukplekken bij ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 10:15

Mijn paard van 23 jaar heeft drukplekken op zijn schoft van zijn deken. De DA heeft gezegd het deken eraf te laten en hem zo te laten staan. Maar ik vind hem al zo oud, misschien krijgt hij dan wel verkoudheid of zo, zeker als het gaat vriezen en hij buiten staat. Wat is jullie mening/ervaringen?

Jamezy

Re: Drukplekken bij ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:57

Mijn mening is dat paarden wel wat kunnen hebben en er veel te veel gepamperd wordt met een dekentje hier, dekentje daar... Cool

Mijn paardje van 19 staat ook zonder deken, en nog wel in een buitenstal... Dierenmishandeling! Knipoog

Nee hoor, je moet het even aankijken. Als jouw paard al jaren een deken is gewend, is het misschien een ander verhaal. Een extra beetje stro in de stal kan ook geen kwaad, isoleert prima (mits paardlief geen maag op pootjes is Tong uitsteken). Als je ziet dat hij het koud krijgt, kun je altijd nog een (ander model?) deken opleggen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:37

Als je al een aantal weken een deken op hebt kun je hem nu niet zomaar weer aflaten.
Waar heeft hij nu drukplekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:21

Hoe lang heeft hij nu een deken op?
Heeft hij wel een wintervacht?

Gladiator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 10:14

Hij heeft nu drukplekken op zijn schoft, vooraan waar de naad van het deken is (hoewel er een pelsje is ingenaaid).

Hij had al een deken op sinds oktober, hij heeft wel een redelijk dikke wintervacht (precies een teddybeer).

Ik heb hem nu een fleecedekentje met wol in gekocht, is niet zwaar en heeft een flap dat kan opengeplooid worden tot een stuk in zijn nek. Hopelijk helpt dit een beetje. Misschien kan ik hem volgend jaar dan zonder deken zetten.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:28

Volgens mij heb je ook dekens met een iets langere hals. Die rust dan niet op de schoft, maar een stukje verder op de hals. Bij ons op stal staat een paardje wat ook schuurplekken krijgt van de deken. Zijn eigenaresse dacht er ook over om een deken te kopen met een verlengde hals (en dan niet eentje met een halsstuk tot aan zijn oren hoor).